طرح ویژه صندوق رفاه دانشجویان برای خلاصی از طلب‌هایش

صندوق رفاه دانشجویان که توانسته در سایه اقداماتی موثر، عمده مطالبات خود را دریفات نماید، برای دریافت تتمه آن، از طرحی ویژه رونمایی کرد.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 03 February 2019
|
3458 بازدید
|
۱
صندوق رفاه دانشجویان که توانسته در سایه اقداماتی موثر، عمده مطالبات خود را دریفات نماید، برای دریافت تتمه آن، از طرحی ویژه رونمایی کرد.

به گزارش «تابناک»، در حالی که مطالبات ۴۴۴ میلیارد تومانی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال ۱۳۹۴ به کمتر از یک دهم رسیده، رئیس این صندوق از اجرای طرحی ویژه برای دریافت مابقی این مطالبات طی روز‌های آینده خبر داد.

طرح ویژه صندوق رفاه دانشجویان برای خلاصی از طلب‌هایشذوالفقار یزدان مهر که در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می‌گفت، در این باره افزود: در سال ۹۴ آسیب شناسی که از وضعیت صندوق رفاه داشتیم ۴۴۴ میلیارد تومان مطالبات مشکوک الوصول و صعب الوصول داشتیم که با مصوبات هیئت امنا و تعامل با فارغ التحصیلان ۴۰۴ میلیارد تومان آن را وصول کردیم و به چرخه درآمدزایی صندوق بازگشت.

موفقیتی که به گفته این مقام، از جمله نتایج آن، پوشش صددرصدی تسهیلات مورد تقاضا و علاوه بر آن، افزایش ۲۵ تا ۵۰ درصدی برخی وام‌های پرداختی بود. وام‌هایی که برخی شان افزایش نیافته‌اند و آن گونه که یزدان‌مهر خبر می‌دهد، در نشست آتی هیات امنای صندوق که قرار است دو هفته بعد برگزار شود، درباره افزایش شان تصمیم گیری خواهد شد.

وی در ادامه از از آغاز طرح بخشودگی جرایم بدهکاران صندوق رفاه از امروز خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان از این مطالبات باقی مانده که در طرح بخشودگی امیدواریم این مبلغ نیز وصول شود. علاوه بر آن، ۱۶۰ میلیارد تومان نیز از مطالبات جاری داریم که این مبلغ نیز در این طرح وصول خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه طرح یاد شده تا ۳۰ بهمن ادامه دارد، گفت: دانش آموختگان که بتوانند کل مبلغ را پرداخت کنند مشمول بخشودگی صددرصدی جرایم خواهند شد و علاوه بر این، تدبیر شده تا دانش آموختگانی هم که قسط‌های آن‌ها به روز نیست، در صورت پرداخت معوقات مشمول بخشش۵۰ درصدی جرایم شوند.

تدابیری که مسئولان صندوق امیدوارند موجب وصول باقیمانده مطالبات شده و راه را برای پرداخت تسهیلات بیشتر و کامل‌تر مهیا کند. تسهیلاتی که با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، احتمالا بر تقاضا‌ها برای دریافت آن‌ها افزوده شده و از این رو، همراهی دانشجویان بدهکار با این صندوق، نقش مهمی در اجابت آن‌ها ایفا می‌کند.

دانشجویانی که می‌توانند با مراجعه به پورتال صندوق رفاه از مزایای طرح بخشودگی جرایم بهره‌مند شده و به نوعی در حل مشکلات پیش روی دانشجویان فعلی سهیم شوند.
 
طرح ویژه صندوق رفاه دانشجویان برای خلاصی از طلب‌هایش
 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
سلام.
طرح بسیار بدی بود.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟