بازدید 1525

سوریه دموکراتیک: داعش بر شدت جنگ‌های چریکی در سوریه افزوده است

نیروهای سوریه دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا هستند، اعلام کردند، گروه تروریستی داعش شدت حملات خود علیه کردها در شرق سوریه را با انواع جنگ‌های چریکی افزایش داده‌اند.
کد خبر: ۸۷۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 20 February 2019

نیروهای سوریه دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا هستند، اعلام کردند، گروه تروریستی داعش شدت حملات خود علیه کردها در شرق سوریه را با انواع جنگ‌های چریکی افزایش داده‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) با اشاره به تهدیدی که داعشی‌ها حتی پس از دست دادن آخرین پایگاه‌شان در سوریه ایجاد می‌کنند، اعلام کردند، داعش با انواع جنگ‌های چریکی بر شدت حملات خود علیه نیروهای کرد در شرق سوریه افزوده است.

نیروهای سوریه دموکراتیک در آستانه شکست داعش در آخرین پایگاهش در شرق این کشور یعنی روستای الباغوز، هستند. این شبه نظامیان کرد تعداد داعشی‌ها را صدها تن تخمین می‌زنند و این علاوه بر حدود ۲۰۰۰ غیرنظامی است که در محاصره این گروه تروریستی قرار دارند.

مصطفی بالی، مدیر مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک، اظهار کرد: داعشی‌ها در فاصله دوری از آخرین جبهه خود در چند روز گذشته حملاتشان را افزایش دادند. این گروه تروریستی سه روز قبل دو حمله در روستای ذیبان واقع در ۹۰ کیلومتری شمال الباغوز آغاز کردند که در حمله اول دو تن از نیروهای کرد و یک داعشی کشته شدند. در حمله دوم سه داعشی کشته شده و دو تن دیگر از آنها توسط نیروهای کرد به اسارت درآمدند.

همچنین به نوشته روزنامه‌ گاردین انگلیس، الهام احمد، رئیس مشترک سوریه دموکراتیک، شاخه سیاسی این نیروها که مورد حمایت آمریکا است، خواستار ایجاد یک نیروی کوچک بین‌المللی نظارت برای استقرار در مرزهای مشترک ترکیه ــ سوریه جهت حمایت از کردها در برابر تهدیدات موجود علیه این نیروها از سوی ترکیه شد.

الهام احمد، گفت‌: حمله نهایی علیه آخرین پایگاه داعش طی چند روز آینده به اتمام خواهد رسید و طرح‌هایی که برای نابودی گروهک‌های داعش تدوین شده‌اند، نیازمند صبر بوده و زمان بر هستند.

گاردین در ادامه‌ نوشت: آنکارا نیروهای کرد سوریه را تهدیدی تروریستی و ادامه جنبش جدایی طلبان کرد در داخل ترکیه می‌داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار