دانشگاه‌ها باید زبان‌های خارجی بیشتری ارائه دهند

کد خبر: ۸۹۰۹۶۴
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 11 April 2019
|
2722 بازدید

متخصصان آموزش در آمریکا معتقدند مؤسسات آموزش عالی باید طیف گسترده‌تری از کلاس‌های زبان خارجی را به دانشجویان ارائه دهند.

به گزارش آنا، از اجوکیشن دایو، مایکل مک‌رابی رئیس دانشگاه ایندیانا از مؤسسات آموزش عالی آمریکا خواسته است تا دوره‌ها و کلاس‌های زبان‌های خارجی را افزایش دهند تا آگاهی جهانی درباره زبان‌ها بیشتر شود.

در سال ۱۹۷۹ رئیس کمیسیون زبان‌های خارجی و مطالعات بین‌المللی درباره درک آمریکا از امور جهانی گفت: بی‌کفایتی آمریکا در زبان‌های خارجی فاجعه‌بار است. این کشور برای برقراری ارتباطات بهتر با متحدانش باید توانایی‌های خود در حوزه زبان‌های خارجی را افزایش دهد. زبان‌های خارجی به دولت‌ها کمک می‌کند تا رفتارهای دشمنان خود را تجزیه و تحلیل کنند و اعتماد و همدردی کشورهای دیگر را به دست آورند.

حالا پس از گذشت چهار دهه از انتشار گزارش کمیسیون زبان‌های خارجی و مطالعات بین‌المللی، رئیس دانشگاه ایندیانا خواستار افزایش ارائه دوره‌‌ها و کلاس‌های زبان‌های خارجی در مؤسسات آموزش عالی آمریکا شده است.

دنیای امروزی بیش از هر زمان دیگری به‌‌ هم دیگر پیوسته شده است. برای مثال در ایندیانا ۳۵۹,۵ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی حاصل از تجارت‌‌های بین‌المللی است. بیش از ۸ هزار شرکت در این ایالت محصولات خود را به نقاط مختلف جهان صادر می‌کنند. همچنین بیش از ۸۰۰ کسب‌وکار خارجی در ایندیانا وجود دارند که ۲۰۰ هزار کارمند محلی در آن مشغول به کار هستند.

همچنین شهرهای آمریکا از نظر تنوع نژادی و فرهنگی با سرعت زیادی رو‌به‌ رشد است. براساس گزارش‌ها، بیش از هشت درصد از ساکنان ایندیانا به زبان دیگری به‌جز انگلیسی صحبت می‌کنند. بنابراین یادگیری زبان‌های خارجی در آمریکا بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات