بازدید 9703

تداوم بارندگی‌ها تا نیمه خرداد/ خروج خرمشهر از وضعیت فوق‌العاده/ بررسی واگذاری زمین معوض به آسیب دیدگان سیلاب پلدختر

ظاهرا قرار نیست، پدیده هایی چون بارش باران‌های سیل آسا و برف بهاری به این زودی‌ها پایان بیابد؛ این را پیش بینی‌هایی نشان می‌دهد که حکایت از تداوم بارش‌ها و ورود موج‌های بارشی جدید به کشور تا نیمه خردادماه دارد؛ موج‌هایی که خدا می‌داند تا بیایند و بروند، چه هراسی بر سر سیل زدگان آوار خواهد شد و چه اتفاقاتی در پی آن رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ 25 April 2019
تابناک اجتماعی -
شادگان از وضعیت بحرانی دور شده، ولی هنوز نگرانی‌ها برای خرمشهر و آبادان پایان نیافته و تلاش برای مقابله با سیلاب به شدت ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بارش باران‌های سیل آسا و برف و سوز و سرمای همراه با آن در اردیبهشت ماه، آن هم در این ابعاد و اینقدر فراگیر در سراسر کشور، اتفاقی نیست که بزرگتر‌ها هم بتوانند به یاد آورند یا حتی در شنیده هایشان از گذشته رد و اثری از آن بیابند؛ رویدادی که گویی برای نخستین بار است رقم می‌خورد و ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها پایان بیابد!

این را پیش بینی‌هایی نشان می‌دهد که حکایت از تداوم بارش‌ها و ورود موج‌های بارشی جدید به کشور تا نیمه خردادماه دارد. موج‌هایی که خدا می‌داند تا بیایند و بروند، چه هراسی بر سر سیل زدگان آوار خواهد شد و چه اتفاقاتی در پی آن رقم خواهد خورد. وضعیتی که اگر بدانیم هنوز سیلاب در مناطقی از کشورمان مانند جنوب خوزستان در حال پیشروی است، نگران کننده‌تر به نظر می‌رسد.

 
4600 سیل‌زده خوزستانی همچنان در اردوگاه‌ها اسکان دارند
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۲۱:۰۱

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان به فارس گفت: از آغاز امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده خوزستان 91 اردوگاه اسکان اضطراری برپا شد که با توجه به عادی شدن شرایط مناطق سیل‌زده و برگشت مردم به شهرها و روستاهای خود تعداد اردوگاه‌ها به 26 عدد کاهش یافت.

وی افزود: از 4 فروردین 152 هزار و 140 نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری اسکان داده شدند و جمعیت حاضر در اردوگاه‌ها هم‌اکنون 4 هزار و 627 نفر است که همچنان در حال کاهش است. هم‌اکنون سه اردوگاه در اهواز، دو اردوگاه در باوی، سه اردوگاه در حمیدیه، چهار اردوگاه در شوش، دو اردوگاه در رامهرمز، یک اردوگاه در هویزه، یک اردوگاه در کارون، شش اردوگاه در شادگان و چهار اردوگاه در دشت آزادگان مستقر هستند.

خدادادی با اشاره به سفر دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به مناطق سیل‌زده استان خوزستان، اظهار کرد: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از اردوگاه‌های اسکان اضطراری واقع در شهر الهایی اهواز و روستای مگرن شهرستان شوش بازدید کرد و دستورات جدیدی توسط ایشان در خصوص تداوم و استمرار امدادرسانی در مناطق سیل‌زده و اردوگاه‌های اسکان اضطراری صادر شد.

پیش بینی افزایش تدریجی دما طی سه روز آینده
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۷:۱۹

سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی دمای هوا در برخی از مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و جمعه بارش پراکنده باران و برف در شمال شرق کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای جمعه و شنبه علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از غرب کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. باید توجه کرد که طی سه روز آینده برای نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به موجب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

لازم به ذکر است که از امروز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه تا اوایل وقت شنبه هفت اردیبهشت ماه هوای سرد در نوار شمالی کشور همچنان استقرار دارد. در سایر مناطق کشور نیز برای سه روز آینده روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

مردم در استفاده از کمک هزینه اسکان مختارند
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۶:۲۱

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: اسکان دائم سیل‎زدگان تا یک سال آینده انجام می‎شود. اسکان موقت را که فاصله بین اسکان اضطراری و دائم است، با توافق و دستوری که وزیر کشور داشتند به صورت کمک هزینه 12 میلیون تومانی و شش میلیون تومانی به سیل‎زدگان می‎دهیم. این را کمک هزینه به مردم در اسکان اضطراری می‎دانیم تا زمانی‎که اسکان دائم آنها به نتیجه برسد که حداکثر یک سال است و اسم آن را اجاره بها برای کرایه خانه نمی‎گذاریم و فرد سیل‎زده با این پول هر کاری کند با او کاری نداریم.

به گزارش ایسنا، تابش ادامه داد: به همه آنانی که خانه‎هایشان تخریب شده است در شهرها 12 میلیون تومان و در روستاها شش میلیون تومان می‎دهیم. ما این سقف را به همه می‎پردازیم و مسکن و شهرسازی و فرمانداری مسئول این کار است تا پول را به مردم سیل‎زده برساند.

وی درباره جانمایی جدید مناطق سیل‎زده گفت: باید جایی را معرفی کنیم که مورد قبول سیل‎زدگان باشد چراکه آنان زندگی‌شان را در سیل از دست داده‎اند؛ لذا باید به‎گونه‎ای مکان یابی شود که زمین جدید حتی الامکان معادل زمین قبلی باشد تا مردم رغبت کنند که در آنجا ساکن شوند.

بررسی واگذاری زمین معوض به آسیب دیدگان سیلاب پلدختر
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۵:۱۲

رئیس بنیاد مسکن کشور در حاشیه شورای مسکن لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث مهمی که در این جلسه شد رعایت حریم رودخانه است و نیاز است که وزارت نیرو هرچه سریع‌تر حریم رودخانه‎ها و نهرها را در شهر و روستا به ما اعلام کند که ما این حریم‌ها را در زمین‎هایی که می‎خواهیم تملک و به سیل‎زدگان واگذار کنیم، رعایت کنیم.

به گزارش ایسنا، مهندس تابش ادامه داد: استاندار لرستان دستور داده این قضیه ظرف مدت کوتاهی در روستاهای سیل‎زده انجام شود و روی نقشه‌ها پیاده شود و در شهرهای سیل‎زده هم این کار انجام شود.

تابش افزود: هم‌چنین بحث زمین معوض به این 300 پلاکی که در پلدختر باید نوسازی شوند بررسی شد و قرار شد به اتفاق مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، شهر پلدختر را بازدید کنیم و آن زمینی که مردم راحت هستند در آنجا اسکان یابند را برای ساخت و ساز مشخص کنیم.

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: برای طی یک دوره اسکان موقت هزینه اسکان را به مردم پول نقد می‎دهیم که به هر طریقی که خودشان می‎دانند برای اسکان هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مشخص شد که اگر افرادی از مالکین مسکن مهر تمایل داشتند خانه‎هایشان در اختیار سیل‎زدگان قرار دهند، اجاره بها 500 هزار تومانی به آنها بدهیم.

تردید به وجود آمده برای مؤسسات خیریه در ماجرای سیل زدگان
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۳:۵۸

نبی اله عشقی ثانی عضو هیئت مدیره شبکه ملی خیریه‌های حامی ایتام در گفت‌وگو با مهر گفت: مؤسسات خیریه در مقابل جامعه هدف مشخص شده‌ای مسئولیت دارند زیرا مردمی که به یک مؤسسه خیریه کمک می‌کنند، این کمک را برای ارائه خدمت معینی به افرادی از پیش تعیین شده اهدا می‌کنند. این موضوع به این معنی است که مؤسسات خیریه مجاز نیستند منابع اهدایی مردمی خود را برای خدمت دیگری که جز اهداف مؤسسه شأن نیست هزینه کنند.

وی در مورد اعلام دادستانی مبنی بر جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان افزود: از سوی دیگر گفته شده که دادستانی جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان را تنها از سوی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد مجاز می‌داند و صدا و سیما نیز برای آن اطلاع رسانی فراوانی کرده است. نتیجه این موضوع این است که مؤسسات خیریه شرعا مجاز به هزینه کردن منابع مالی خود برای سیل زدگان نیستند و مؤسسات خیریه اجازه قانونی برای جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان را ندارند در مجموع یعنی مؤسسات خیریه و نهادهای مردمی عملاً امکان کمک رسانی به سیل زدگان ندارند.

وی ادامه داد: اکنون بحثی که مطرح می‌شود این است، در حالی که جمع آوری کمک‌های مردمی از سوی مؤسسات خیریه رایج‌ترین شیوه تأمین منابع مالی آنان است که قانونا به رسمیت شناخته شده و در اساسنامه همه مؤسسات خیریه نیز درج شده است؛ محدود کردن آنان در شرایط بحرانی آیا منطقی است؟

عشقی ثانی گفت: تجربه بحران‌های دیگری مثل زلزله و سیل نشان داده که مردم به دلیل بینش دینی و احساس تعهد انسانی و اجتماعی که دارند به صورت خودجوش در موقعیت‌های بحرانی امکاناتی را تأمین و به مناطق بحرانی می‌برند اما بعضاً در زمان اهدا کمک‌هایشان با مشکل تشخیص نیازمند واقعی مواجه می‌شوند و کمک اهدایی آنان به صاحبان حق نمی‌رسد. به همین دلیل مکرر توصیه شده که مردم کمک‌هایشان را از طریق جمعیت هلال احمر یا مؤسسات خیریه که تخصص و مددکار اجتماعی دارند به مناطق بحرانی بفرستند تا به نیازمند واقعی منتقل شود.

عضو هیئت مدیره شبکه ملی خیریه‌های حامی ایتام تاکید کرد: البته مشخص است که مؤسسات خیریه و مردم نهاد فاقد تجهیزات و امکانات ضروری برای مداخله در بحران سیل یا نجات سیل زدگان هستند ولی در مرحله دوم یعنی بعد از بحران سیل یا نجات سیل زدگان توسط هلال احمر و دستگاه‌های عضو ستاد بحران، این مؤسسات خیریه و مردم نهاد هستند که انتظار می‌رود وارد مرحله کمک رسانی شوند که با توجه به محدودیت‌هایی که اشاره شد تردیدهای جدی برای این مؤسسات ایجاد شده است.

وی گفت: از مسئولین و تصمیم گیرندگان انتظار داریم راهکاری برای تسهیل، در این خصوص اعلام تا تسریع خدمت رسانی توسط مؤسسات مردم نهاد و خیریه‌ها فراهم شود و در این صورت از تجارب این مؤسسات که داوطلبانه، خیرخواهانه و بدون هیچ انتظاری انجام می‌شود کشور بهرمند خواهد شد.

تخلیه آب از ۹ روستای درگیر سیلاب در سیستان آغاز شد ‏
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۴

عبدالرحمن شهنوازی مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان اظهار کرد: با تکمیل شدن دایک ‏تخریب شده شرایط هم اکنون در این منطقه عادی است. ‏بر اساس مصوبه جلسه ستاد مدیریت بحران که روز گذشته با حضور استاندار استان برگزار شد، مقرر شدشد تا از امروز اقدامات ‏لازم برای تخلیه آب از روستا‌ها آغاز و یک دیوار حفاظتی در کنار روستا‌ها نیز ساخته شود.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد مسکن نیز باید اقدام به ‏برآورد خسارت کند تا به وزارت کشور ارسال شود. ‏ هم اکنون ۹ روستای آبیل، لورگ خواری، اسماعیل علی، یوسف زهی، بلوچ خان آبیل، علی نمرودی، پل رنده آبیل، ارگ میر ‏جمال، عنایت و داشک دچار آبگرفتگی و تخلیه شده اند که اقدامات برای تخلیه آب روستا‌ها در دستور کار قرار گرفته است. ‏

احتمال ورود آب به محله های شهری ضعیف است
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۱:۰۶

امانگلدی ضمیر فرماندار آق قلا گفت: به علت بارش‌های اخیر باران، سطح آب رودخانه گرگانرود در حال افزایش است. احتمال بالا آمدن آب از دو نقطه جنوبی رودخانه در محدوده روستا‌های سلاق یلقی و سقر یلقی که از روز گذشته شاهد ورود آب به روستا می‌باشند بیشتر از سایر مناطق است. احتمال سرریز آب از محدوده روستای یلمه خندان نیز وجود دارد، که از این نقطه آب رودخانه در حال افزایش بوده، ولی خوشبختانه از صبح روز گذشته عملیات استحکام سیل بند‌ها و خاکریز‌ها و لایه روبی کانال‌های هدایت آب با سه دستگاه بیل و نیرو‌های جهادی و مردمی در حال انجام است.

وی افزود: احتمال ورود آب به محله‌های شهری با این اقدامات اگر شرایط پیش بینی نشده دیگری رخ ندهد بسیارضعیف است. میزان دبی ورودی آب به حوزه گرگانرود از بالا دست حدود ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که از این میزان ۸۰ متر مکعب از طریق تخلیه کاسه سد و هدایت آب از فیوز‌ها و شکاف‌های ایجاد شده و ۱۲۰ متر مکعب نیز از طریق رودخانه عبور داده خواهد شد.

ساعت شروع به کار مدارس اهواز و کارون به روال قبل بازگشت
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۰:۲۵

ساعت شروع به کار مدارس اهواز و کارون از هفته آینده به روال قبل باز می گردد. محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: پیرو هماهنگی های به عمل آمده با استاندار محترم خوزستان و ضمن تشکر از همکاری و همراهی اولیای دانش آموزان و همکاران عزیز طی هفته گذشته، ساعت آغاز به کار کلیه آموزشگاه های اهواز و کارون از شنبه، 7 اردیبهشت ماه همانند گذشته از ساعت 7:30 صبح خواهد بود.

جلوگیری از ورود سیلاب احتمالی به آبادان
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۰:۱۳

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه گذشته در نشست بررسی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود سیلاب احتمالی به آبادان گفت: از روز نخست بحران سیل در خوزستان تا کنون بیش از ۱۰میلیارد مترمکعب سیلاب را در استان مدیریت کردیم و با کمترین مشکل به سمت نقاط مشخص و شمال خلیج فارس هدایت شدند. در حالی که ظرفیت سدهای استان ۴میلیارد مترمکعب بوده است.

وی افزود: دبی رودخانه کارون از ۲۸فروردین تا این لحظه از ۳۳۰۰ به ۲۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده است که روند کاهشی محسوس نشان می دهد. پیش‌بینی می شود تا ۳ روز آینده وضعیت خروج سیلاب از استان کاملا پایدار شود. با توجه به روند هدایت روان آب های تالاب شادگان و آب های اطراف آبادان به سمت خلیج فارس،اولویت اصلی همچنان این است که قطره ای آب وارد آبادان نشود، بنابراین اقداماتی که اثربخشی فوری و محسوس دارند تا ۳روز آینده ادامه خواهد یافت.

نی زدایی و لایروبی تالاب شادگان
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۹:۲۸

فیلم دیدنی از نی زدایی و لایروبی تالاب شادگان در محدوده جاده دارخوین-شادگان:

تعداد بازدید : 873
پرداخت اجاره اسکان موقت یکساله سیل زدگان لرستان
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۸:۵۳

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: منزل افرادی که در سیل اخیر تخریب شده و به تعمیرات اساسی نیاز دارد شامل این طرح می‌شوند. به منازل شهری ۱۲۰ میلیون ریال و به منازل روستایی ۶۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود که صاحبان منازل اختیار دارند برای منزل خود به هر صورت که مایل هستند هزینه کنند. بهترین شیوه برای ساخت مسکن تخریب شده، شیوه مشارکت مردمی است و مردم زمانی که خودشان در ساخت منازل دخیل باشند انرژی و روحیه بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: بازسازی منازل پلدختر باید در اولویت قرار گیرد که در این زمینه بانک‌های عامل در این خصوص آمادگی لازم را دارند. حادثه سیلی که در ۱۲ فروردین ماه اتفاق افتاد و بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های لرستان زد و جان ۱۵ نفر را نیز گرفت. سیلی که موجب قطع آب ۹۶۴ روستا شد، همچنین بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبفا شهری و یکهزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خسارات به تاسیسات آبفار روستایی وارد کرد. 9 هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت دید و ۷۱۲ مدرسه با ۲ هزار و ۶۱ کلاس درس در مناطق تخریب شد.

سیلاب اخیر در استان لرستان موجب شد ۴۳۶ نقطه سیل خیز شناسایی شود که نشان می‌دهد لرستان یکی از پنج استان سیل خیز کشور است.

ورود سامانه‌های بارشی تا اواسط خرداد ادامه دارد
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در جلسه شورای اداری البرز گفت: امیدوارم چارچوب و برنامه‌ای که برای بازسازی مناطق سیل زده اعلام شده به درستی اجرایی شود چون اینکار نقش بسزایی در رضایت مندی و بالا رفتن امید مردم به مسئولان خواهدداشت.

وی افزود: در این سیل ها بیش از پنج هزار تخریب در مناطق روستایی داشتیم و ۲۰۰ شهرمان نیز آسیب دیده است. بیشترین خسارت به خوزستان وارد شده که جبران آن به راحتی امکان پذیر نیست. هنوز بحران تمام نشده چون تا اواسط خرداد شاهد بارندگی و ورود سامانه‌های جدید به کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌های زیاد سیل، قرارگاهی در وزارت کشور برای اولین بار ایجاد شد و در دل این قرارگاه کارگروه و کمیته‌های مختلفی شکل گرفت که کمیته نوسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده، اجتماعی، بهداشتی و مشارکت‌های مردمی، کمیته نظارت و بازرسی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی از جمله آنهاست. بنا شده در ۳۱ استان کشور هم این قرارگاه تشکیل شود تا روند بازسازی خسارات سیل سرعت بیشتری به بگیرد.

اعلام وضعیت عادی در خرمشهر
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۷:۰۶

کوروش مودت، سرپرست فرمانداری خرمشهر در خصوص آخرین وضعیت خرمشهر به ایسنا گفت: جهت پیشگیری از ورود احتمالی سیلاب به خرمشهر در مدت ۴۸ ساعت ۱۸ کیلومتر سیل‌بند در سه راه حسینیه خرمشهر توسط نیروهای قرارگاه کربلا با همکاری سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای بسیجی و جهادی احداث شده است. این اقدامات برای این است تا در صورتی که سیلاب از حوضچه‌ها و کانال زهکش نیشکر المهدی به نزدیکی شهر خرمشهر برسد به دشت‌های اطراف منحرف شود.

وی افزود: تاکنون آب در کیلومتر ۵۰ خرمشهر رسیده بود که به سمت دشت‌های اطراف هدایت شده است. امیدواریم ظرف دو روز آینده سرعت آب کاهش یابد و خطر احتمالی رفع شود.

مودت در خصوص وقوع مد اکبر در اروندرود، گفت: مد اکبر نیز رخ داده و مشکلی ایجاد نکرده است. در حال حاضر وضعیت خرمشهر عادی اعلام شده است.

سیلاب در آزادشهر یک قربانی گرفت
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۷:۰۰

سیدرسول حسینی، فرماندار شهرستان آزادشهر از کشف جسد جوان غرق شده در سیلاب رودخانه خرمارود بخش چشمه ساران این شهرستان خبرداد و در تشریح آن به ایسنا گفت: صبح امروز سر و صدای فردی در داخل رودخانه خرمارود توجه اهالی شهر نوده خاندوز را به خود جلب کرد. بلافاصله با بسیج نیروها توسط هلال احمر، شهرداری نوده خاندوز و بخشداری چشمه ساران عملیات امداد و نجات فرد گرفتار در آب آغاز شد اما متاسفانه با وجود تمام تلاش های انجام شده نجات این جوان حدود 30 ساله بی‌نتیجه ماند و جسد او در رودخانه پیدا شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
باسلام وقت ان است که مسئولینی که با سیاسی کردن انتقال اب حوضه به حوضه ازحفر تونل وانتقال اب ازحوضه غربی به حوضه شرقی ممانعت کردند دست ازلجاجت بردارند وحفروانتقال اب به استانهای اصفهان ویزد وکرمان و... رادر اولویت اصلی دولت بگذارند وبایک هزینه تهدید سیل راتبدیل به فرصت باارزش ملی بزرگ بنمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
این سیل ناشی از عدم مدیریت مدیران اصفهانی و یزدی هست
اگر سدها در بهمن ماه که گزارش به وزارت نیرو داده شده بود باز میشد الان این مشکل نبود.
اب به کویر منتقل بشه که چی بشه؟ که شما آنجا برنج کاری کنید؟
یا اون تاسیسات نفتی رو اداره کنید که حتی یک قطره نفت هم ندارید؟

میدانید علت این ریزگردها هم انتقال آب به کویر اصفهان بود که توسط مدیران اصفهانی رقم خورد؟
میدانید جلگه خوزستان درحال نابودی هست بعلت پیشروی آب دریا چون رودها کم آب شدند؟

شما نه فقط طبیعت بلکه کشور رو دارید به نابودی می‌کشاند
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
شما دلت برای خوزستان نسوخته دلت برای حلیم اون سوخته
اون کویر رو میخواهید با خرابی یک جای خوب نابود کنید
چقدر شما ایران ستیز هستید که به فکر کشور نیستید و فقط به فکر یک‌بیابان هستید
این ریزگردها علت اون انتقال آب هست
میدانید زمینهای جنوب خوزستان بعلت دبی کم آب رودخانه و پیشروی آب شور دریا درحال تبدیل به شورزارها هستند
این زیاده خواهی هست که کشور رو داره به نابودی می کشه
دست بکشید از این زیاده خواهی
ایران بزرگتر و عزیزتر از همه هست
اول مصالح ایران نه کویر
رحمت خدا نشانه لطف اوست.برخی از مدیران هسش که هنوز نفهمیدند این سیل و خرابی حاصل ناکارامدی خودشان هستند
امروز برخی سایتها خبر از گرمای وحشتناک طی هفته های آینده نوشته بودند. بلاخره کدومش درسته .. ادامه بارندگیها یا گرما
سلام
منبع خبر " ورود سامانه‌های بارشی تا اواسط خرداد ادامه دارد " را هم بنویسید. هر منبعی غیر از سازمان هواشناسی اعتبار ندارد و موجب تشویش و نگرانی مردم بویژه در مناطق سیلزده می شود.
تابناک جان. چون شما تو خونواده با بزرگترا کمتر حرف میزنی دلیل نمیشه که این اتفاقات قبلا نبوده. حتی شعری هم از قدیم هست که شاعر در این مورد گفته ( هفتاد بعد نوروز )
به وقت هفتاد
یه برفی افتاد
امید وارم که این مصیبت بلا کسانی شود که عملکرد ضعیف انها باعث این گرفتاری برای مردم شده است
بحرانمان با خشکسالی کمتر است تا با باران چون مدیریت نداریم
چقدر نا شکر
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات