آمریکا: دستیابی به توافق در کنفرانس ۲۰۲۰ ان پی تی دشوار خواهد بود

نشست آمادگی برای بررسی پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای(ان پی تی) که قرار است سال آینده میلادی برگزار شود، با شکاف‌های عمیقی پایان یافت و نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع تسلیحات اظهار کرد، دستیابی به توافقی در کنفرانس ۲۰۲۰ "کاری به شدت دشوار خواهد بود".
کد خبر: ۸۹۸۳۶۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 11 May 2019
|
3416 بازدید

نشست آمادگی برای بررسی پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای(ان پی تی) که قرار است سال آینده میلادی برگزار شود، با شکاف‌های عمیقی پایان یافت و نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع تسلیحات اظهار کرد، دستیابی به توافقی در کنفرانس ۲۰۲۰ "کاری به شدت دشوار خواهد بود".

به گزارش ایسنا، رابرات وود، نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در جلسه اختتامیه کنفرانسی که به مدت دو هفته برای ایجاد آمادگی برای کنفرانس سال آینده میلادی برگزار شد، با اشاره به دشواری دستیابی به توافقی در کنفرانس ۲۰۲۰ برای بررسی پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای گفت: با این حال این وظیفه‌ای است که نمی‌توانیم آن را ترک کنیم.

پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای مهم‌ترین پیمان در حوزه تسلیحات هسته‌ای است که ده‌ها کشور عضو را از گسترش این تسلیحات منع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعضای این پیمان به جز هند، پاکستان، کره شمالی و اسرائیل هر پنج سال برای بررسی روند کار این پیمان گردهم می‌آیند. این اعضا تلاش می‌کنند که برای مشکلات موجود به رویکردی تازه دست یابند و نه با به‌روزرسانی این پیمان، بلکه با تنظیم سندی نهایی طبق توافق همه طرف‌ها خواستار اقداماتی برای ارتقای اهداف پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای شوند.

سید هسرین سید حسین، رییس این کنفرانس آمادگی در کنفرانسی خبری گفت: نمایندگان حاضر در این کنفرانس بر سر همه موضوعات به توافق نرسیدند اما به اجرای کامل پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای پایبند هستند و درباره چگونگی سرعت بخشیدن به اقدامات برای دستیابی به جهانی بدون تسلیحات هسته‌ای گفتگو کردند.

او با اشاره به "چالش‌های قابل توجه" اظهار کرد: این نشست در حالی برگزار شد که تنش‌های بین‌المللی در حال افزایش هستند و روابط مخربی میان کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) در جریان است.

حسین که سفیر مالزی در امارات است، همچنین به اختلاف کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای و کشورهای فاقد تسلیحات هسته‌ای در زمینه خلع سلاح اتمی اشاره کرد.

وی اظهار کرد، نمایندگان درباره دستورکار، روندها و رییس کنفرانس بررسی پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای ۲۰۲۰ توافق کرده‌اند.

طبق توافق این نمایندگان، رافائل گروسی، سفیر آرژانتین در اتریش ریاست کنفرانس ۲۰۲۰ را بر عهده خواهد داشت.

سید هسرین سید حسین در بیانیه‌ای اظهار کرد: طرف‌های حاضر در موارد بسیاری توافق داشتند که از مواد اختلاف نظر آنان بیشتر بوده است.

وی تاکید کرد، "چالش‌های ژئوپولیتیکی ادامه‌دار" بر لزوم حفظ پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای به عنوان اساس خلع سلاح هسته‌ای و منع گسترش آن تاکید می‌کند.

حسین ادامه داد: اختلاف نظرهایی میان اعضا درباره اجرای این پیمان باقی مانده و باید بر سر آن‌ها به توافقی برسیم تا تعادلی میان پیمان‌های منع گسترش تسلیحات و انرژی هسته‌ای حاصل شود.

ربکا جانسون، تحلیلگر مسائل امنیتی و رییس و بنیانگذار کمپین بین‌المللی نابودی تسلیحات هسته‌ای که جایزه صلح نوبل ۲۰۱۷ را برد، اظهار کرد: سوال اصلی که باید در کنفرانس ۲۰۲۰ به آن پاسخ داده شود درباره خطرات هسته‌ای و پیمان‌هایی است که از سوی چند رهبر خودخواه تهدید می‌شوند؛ رهبرانی که برای ادامه گسترش تسلیحات هسته‌ای و استقرار آن‌ها از این پیمان‌ها خارج می‌شوند.

وی افزود: این اقدام خطرناک نه تنها پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای که برای حفاظت از بشریت در برابر جنگ هسته‌ای به آن نیازمندیم، بلکه فجایع اقلیمی را که امنیت همه ما را تهدید می‌کنند، تضعیف می‌کند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟