عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم در گفت‌وگو با «تابناک»؛

پخش تصویر و مصاحبه با نجفی، خلاف قانون آیین دادرسی است/ شاید نجفی قتل را انجام نداده باشد!/ پرونده نجفی نباید سیاسی شود

چند روزی است، موضوع محمدعلی نجفی و اتفاقی که در منزل وی رخ داد، به تیتر یک رسانه‌ها بدل شده است؛ اما موضوعی که در این میان وجود دارد، پوشش رسانه‌ای عجیبی است که در حال جریان است و رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در همه مراحل بررسی پرونده حضور دارد.
کد خبر: ۹۰۲۴۸۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 31 May 2019
|
30927 بازدید
|

پخش تصویر و مصاحبه با نجفی، خلاف قانون آیین دادرسی است/ شاید نجفی قتل را انجام نداده باشد!/ پرونده نجفی نباید سیاسی شودچند روزی است، موضوع محمدعلی نجفی و اتفاقی که در منزل وی رخ داد، به تیتر یک رسانه‌ها بدل شده است؛ اما موضوعی که در این میان وجود دارد، پوشش رسانه‌ای عجیبی است که در حال جریان است و رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در همه مراحل بررسی پرونده حضور دارد؛ موضوعی که درباره دیگر متهمان هرگز رخ نمی‌دهد و حتی نام آنان گفته نمی‌شود و یا به اختصار بیان می‌شود. اما در مورد نجفی، خبرنگار‌ها آزادانه با وی گفت‌‌وگو می‌کنند، به گونه ای که یکی از آنان، اسلحه پری را در دست می‌گیرد و خشاب آن را خالی می‌کند و گلوله‌های باقی مانده آن را جلوی دوربین می شمارد.

به گزارش «تابناک»؛ همه اینها در حالی است که این موارد با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی و در میان برخی سیاستمداران و حقوقدان‌ها روبه رو شده است، به گونه ای که برخی از حقوقدان‌ها بر این باورند که شاید این رویه، در آینده روند تکمیل پرونده را مختل کرده و حتی باعث گردد قاضی در صدور رأی نیز دچار مشکل شود.

مهدی دواتگری، نماینده سابق مجلس و حقوقدان در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: از نظر آیین دادرسی کیفری، علنی بودن محاکمه شرایط خاص خود را دارد. هنوز نجفی دادگاه نرفته بود و زمانی که در پلیس آگاهی بود، تصویر و اظهارات و نحوه ورود وی پخش شد که این با آیین دادرسی کیفری توجیهی مطابقت ندارد.

مسئول پرونده پیگیر ستار بهشتی در مجلس نهم گفت: هنوز نجفی یک متهم است و تا زمانی که حکم قطعی از طریق دیوان عالی کشور صادر نشده، متهم تلقی می‌شود و اگر حکم صادر و محکوم شد، آن زمان می‌توان عکس و نام وی را افشا کرد.
زمانی که عکس و فیلم وی پخش شد و تعبیری که خبرنگار صدا و سیما داشت، زمانی بود که پرونده هنوز به مرجع قضایی ارسال نشده بود و متهم با مقام قضایی رودر رو و تحقیقات قضایی شروع نشده بود؛ بنابراین، اینکه در این قضیه، پلیس و رسانه ملی این اقدام را انجام داد، خلاف قانون بود.

این نماینده ادامه داد: اما در مرحله دادسرا با توجه به اینکه تحقیقات محرمانه هستند و حتی قاضی این اختیار را دارد که وکیل را از مطالعه بخش‌هایی از پرونده منع کند، به طور کلی شرایط در دادگاه متفاوت خواهد بود؛ برای مثال، در پرونده‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی جلسات علنی است، چون تشخیص مقام قضایی است.

وی در ادامه یادآور شد: پرونده آقای نجفی هم وقتی به دادگاه کیفری ارسال شود، قطعا دادگاه می‌تواند جلسات دادگاه را علنی برگزار کند و مانعی نیست، ولی پیش از ارسال به دادگاه و در مرحله تحقیقات مقدماتی، باید کامل محرمانه باشد؛ بنابراین، اینکه خبرنگاران در مقام قضایی حاضر باشند و از متهم مصاحبه کنند، غیر قانونی و خلاف قوانین آیین دادرسی است. این کار می‌تواند موجب پیچیده‌تر شدن روند بررسی‌های نهایی شود، چون ممکن است متهم در فضایی شلوغ، مطالبی بگوید و رسانه‌ها نیز هر یک از نگاه خودشان نقل قول‌هایی منتشر کنند و در جامعه توقعاتی ایجاد شود که فردا مقام قضایی را در صدور حکم با چالش روبه رو کند.

این عضو کمیسیون امنیت سابق مجلس گفت: انتظار این است که دستگاه قضایی بدون توجه به فشار‌های سیاسی روند پرونده را پیگیری کند. فشار‌های سیاسی موجود در جامعه، از دو نظر می‌تواند روند پرونده را دچار اخلال کند.
نجفی به هر حال منتسب به یک جریان سیاسی شناخته شده است و به همین دلیل، احتمال دارد تا فشار‌هایی وجود داشته باشد که به وی در تکمیل پرونده کمک شود و جریان متقابل هم ممکن است، فشار‌هایی را وارد کند تا به شکل‌های دیگری عمل کنند. به همین دلیل، دستگاه قضایی باید این مسائل را در نظر بگیرد. رسانه‌ها نیز باید به دور از هرگونه جانبداری و اغراض سیاسی، اجازه دهند تا دستگاه قضایی در کمال آرامش و در یک فضای معقول، رسیدگی‌های خود را انجام دهد؛ بی گمان قضات این توانایی را دارند که حقیقت را کشف نمایند.

وی در پایان یادآور شد: اما آنچه نگرانی‌ها را زیاد می‌کند، ایجاد این فضاسازی رسانه‌ها و ایجاد التهاب است که روند پرونده را مختل می‌کند. حکم را دستگاه قضایی می‌دهد؛ بنابراین، باید اجازه داد این کار در یک فضای آرام صورت گیرد. از دستگاه قضایی هم انتظار می رود، فضای رسانه‌ای را کاملا مدیریت کنند تا روند قضایی پیموده شود. چه بسا ممکن است پرونده شرکای جرمی داشته باشد؛ هر چند نجفی اعتراف کرده که قتل را انجام داده، امکان دارد افراد دیگری هم مباشرت کرده باشند و متهم خواسته باشد، جرم را به تنهایی گردن بگیرد و دیگران را از مهلکه به در کند؛ بنابراین، رسانه‌ای بودن موضوع، روند کار را سخت‌تر خواهد کرد. اگر نجفی این کار را کرده باشد، قطعا سزای آن را خواهد دید، ولی اگر معاونین و یا شرکایی داشته باشد، آن‌ها هم شناسایی و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۳۹
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
۵تا گلوله به خودش زده تفنگ را داده دست نجفی؟ حق پوشانی برای چی؟ مضحک بود واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
بسیار اتفاق افتاده که پدر بخواهد گناه فرزند را به دوش بکشد تا اورا نجات دهد چرا رفتار بسیار خونسرد نجفی برای شما شک برانگیز نبود ؟!
خبرنگار کم مانده بود تو همون اداره آگاهی حکم قصاص را صادر و در دم اجرا کنه ازبس که ذوق زده بود بنده خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
تو حتی صحبتهای بازپرس را هم نخواندی والا می دانستی یک گلوله به قلب و یکی به انگشت دستش شلیک شده نابغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
کار وکیل کمک به قاضی در روشن شدن حق است یا پوشاندن حق
ناشناس
| France |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
تو اونجا بودی؟اگر بهش فشار اورده باشن زنت را بکش تا مصاحبه نکنه یا اصلا در را باز کن اسلحه رو بزار ما برات انجامش میدیم و رضایت هم میگیریم چطور؟انگشت نگاری شد از اسلحه یا دادن دست خبر نگار؟نحوه شلیک به مرحومه چطور بود؟از هر کارشناس اگاهی بپرسی نحوه تحقیقات و دفن مرحومه بدون بازسازی صحنه جرم مشکل داره .حیف که تابناک اسم اون خانم دیگه رو منتشر نمیکنه.همون که تو عمانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
ناشناس
یعنی میگی یکی از بستگان نجفی همسرنجفی را کشته
نجفی گردن گرفته؟
این بدتر شد که
اعترافات نجفی و دوربین ساختمان و معابر مشخص میکند
اردکانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
آیا این زن خواهر این نماینده سابق‌مجلس بود اینگونه میگفت؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
زنی که چاقو بکشه،عربده کشی .نه سر همسرش،ظ ف بشکونه،تهدید کنه و و...و....حقش همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
بنظرمن درحق اقای نجفی خیلی اجحاف شده حتی اگرقتل بدست ایشان هم انجام شده باشد بایدبه حق وحقوقشان احترام گذاشت عقیده شخصی من اینکه ایشان قاتل نیست وبرای نجات قاتل انرابه گردن گرفته
ناشناس
| Malaysia |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
با نظر ۱۳:۲۹ موافقم۰
ناشناس
| Malaysia |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
با نظر ۱۳:۲۹ موافقم
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
پاپوش حرفه و سازمان یافته علیه نجفی صورت گرفته
داریوش
| United States of America |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
قاتل همون مقتوله
مسعود
| United States of America |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
ببینید قدرت رسانه ها را که چه طور با افکارمان بازی میکنند.. با نظر علی مواقم
مسعود
| United States of America |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
یادتونه در این شش سال مقصر همه چیز کی بود؟؟احتمالا این هم تقصیر اونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
نجفی و مقتوله هر دو قربانی بودند قربانی قدرت طلبی و پرونده سازی یه عده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
خدا به ما رحم کنه که عضو کمسیون امنیت ملی مجلس این گونه تحلیل می کنه.
پلیس آگاهی پس از بررسی صحنه اعلام کرده قاتل نجفیه و تحت تعقیب پلیس قرار گرفته. خودش هم که اعتراف کرده.حالا وکلای مجلس و کل سیاسیون شروع کردن به فرضیه سازی برای نجات نجفی.
خدایا خودت بهمون رحم کن با این خلایق درستکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
برداری از کاهِ پخشِ خبر صداوسیما کوه بسازی و از کوهِ جنایت شهردار اصلاح طلب، کاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
صداو سیما باید عذر خواهی کند . اینجا باید مردمی بودن خود را نشان دهد.مثل مداحی که بر خلاف مقررات و خلاف وحدت ملی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
اعتراف روز اول کافی نیست. اعتراف از روی ناچاری نباید باشد. شخص باید در حالت آرامش و سیری اعتراف کند. بنده یکبار برای دانشجوی پزشکی که مجرم بود اعتراف کردم دیدم ایشان از پدر قلدرش خیلی ناراحت و اضطراب شدید داشت و حرکاتش کاملا نشان می داد و من به پلیس راهنمایی گفتم من مقصرم با اینکه لاستیک های ماشینش کاملا صاف بود و پلیس به ایشان گفت هوای ایشان را داشته باش. بهر حال کلی هزینه کردم و ایشان رفت همراه با پدرش. ناگفته نماند پدرش خیلی عوضی بود.
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
اگر متهم اصولگرا بود هم همین را میگفتی؟
چرا نمیگی اتهام دروغ به مقتول جرم است؟
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
از کجا معلوم که دروغ بوده...تحقیقات که کامل نشده...شما داری فعلا تهمت میزنی
علایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
پلیس گفته دروغ بوده
چیزی علیه مقتول در نامه نجفی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
صبر کن تا صحت یا سقم خبرگزاری برنا مبنی بر ارتباط مردی با او و مراجعه اش به آگاهی و دادن اطلاعات مشخص شود....فعلا تو قبل از تحقیقات کامل داری تهمت میزنی...تحقیقات موردنظرت تحقیقات مقدماتی بود...صبر چیز خوبیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
مملکت تمام مردم.رای میدن.حکم صادر میکنن.خبرنگارش جلو تی وی گلوله میشماره.از ذوق وشوق پر دراوردن که جای کارشناس اسلحه.خخخخخخخخخ خیلی جالبه گلوله هارو یکی یکی در میاره اون ریس اگاهی اون کنار نشسته خخخخخخخ
نا شناس
| Singapore |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
خانم یا آقای شیرازی
جلال الدین فارسی عضو مجلس خبرگان دور اول و دو
دوره نماینده مجلس و کاندیدای ریاست جمهور که بدلیل ایرانی اصل نبودن (جد پدری او افغان بود)نتوانست تایید شود و بعدا مرتکب قتل با سلاح شکاری شد، از طیف مقابل بود ، دادگاه رای به قتل غیر عمد داد.اولیاء دم در دادگاه حاضر نبودند و به سفر مکه رفته بودند!!!
فقط شانس طیف مقابل این بود که رسانه های امروزی وجود نداشتند ،کافیست یک سرچ مختصر بزنید
فارق از موضوع فعلی و قبلی ،مطمئن باشید با این دو
جناح به جایی نمیرسیم.
امیدوارم تابناک منتشر کند .
SeyyeAli
| United States of America |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
با عرض سلام،
متاسفم برای خودم و تمام کسانی که در این روزها با این خبر مواجه شده اند. متاسفانه طبق معمول یک اتفاق این چنینی، افکار خیلی را مشغول به خود کرده است. طبق معمول، افکار مردم را منحرف و وقت انها راگرفته و با روان انها بازی کرده اند. مثل روز روشن است که این یک خیمه شبازی بیش نیست، حالا سوال اینجاست که گردانده این خیمه شب بازی کیست و هدفش چیست.
باید از خود چند سوال کرد:
۱. چرا ایشان بلافاصله جلوی دروبین و ان هم در مقابل رییس اگاهی قرار گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۲. چرا ایشان براحتی مورد سوال خبرنگاران قرار می گیرد و ایشان نیز به راحتی جواب سوالها را با خونسردی فراوان جواب می دهد؟؟؟؟؟
۳. چرا صدا و حضور پررنگی دارد؟؟؟؟؟؟
۴. توی چند سال گذشته،اتفاقات جور وا جوری در این مملکت رقم خورده است، چرا ان اتفاقات چه قبل و یا بعد از ان، به این سرعت باز تاب ملی نداشته است؟؟؟؟؟؟؟؟
۵. چرا اقای نجفی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۶. چه چیز دارد پنهان می ماند و چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
تابناک جوان به نقل از روزنامه ایران: پسر 13 ساله میترا استاد (همسر دوم شهردار سابق تهران) گفت: نجفی دست بزن داشت. مدام مادرم را کتک می زد یکبار مانع شدم دست مرا شکست. قرار بود با مادرم بیرون برویم من از مدرسه با آژانس باز گشتم پول آژانس نداشتم امدم تا از مادرم پول آژانس را بگیرم که متوجه شدم مادرم مرده است.

وی گفت: شوهر مادرم مجوز اسلحه داشت و همیشه اسلحه را در خانه نگه می داشت. وقتی به خانه رسیدم یک زن و مرد که دختر آقای نجفی و راننده وی بود در حال شکستن در خانه بودند و در نهایت وارد خانه شدیم و جسد مادرم را پیدا کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
خطاب به19:2
سخن زنی که 40 سال با او ندگی کرده و بگفته اش مودبتر و آرامتر از نجفی مرد ندیده معتبرتر است یا نوجوان 13 ساله هم فرهنگ و هم تربیت مادر؟؟!!!! در ثانی ما به زنی که چاقو روی همسرش بکشد،عربده وپکشد و تهدید کند و هنگام دعو ا همچون روانی ها ظرف بشکند،چه می گوییم...به مردش می گوییم اراذل اوباش....نکته دیگر اگر ملاک سخن این نوجوان است همان رسانه ها از قول او منتشر کردند که نجفی همه اموالش را بنام دخترش کرده بود و مادرم بر سر این موضوع با نجفی دعوا داشت...فکرش را بکن آنهم زنی که بیش از نجفی ادعای عشق و عاشقی داشت
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
شخصی مثل نجفی آدمکشی ازش بر نمیاد ، یعنی آدم کشی به این راحتیه که بعدش ریلکس باشی و چای بخوری.، ؟! کمتر آدم عاقلی باورش میشه که کار نجفی باشه. بنده خدا قربانی دسیسه شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
معلوم است که یک سری انسانها حتی به خانواده ها هم رحم نمی کنند
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
نه اصلاح طلب هستم نه اصولگرا ، 10 سالی هست که از هردو بریده ام. ولی برام سواله چرا شخصی در این مقام و جایگاه سیاسی به همه زندگی پشت میکنه و به نقطه ای می رسه که دست به قتل میزنه، فکر میکنم صبرش لبریز شده، اما چرا اینطور شده؟

دو فرضیه قابل بررسی توسط پلیس و دادگاه باید باشه، فرضیه اول با توجه به زندگی نجفی با استاد طی چند ماه اخیر احتمال اینکه نجفی اصطلاحا چیز خور شده باشه هست، یعنی روزانه توسط خانم استاد در غذا و یا نوشیدنی اش موادی ریخته شده که باعث شده آقای نجفی آن نجفی سابق نباشه، هدف خانم میتوانسته به دست گرفتن اختیار آقا باشه، فرضیه دوم اینکه آقای نجفی پس از ازدواج با خانم استاد متوجه شده آن شخصی نبوده که در پیش از ازدواج ازش انتظار داشته و اخلاق خانم بعد از عقد و 1362 سکه طلا به کلی تغییر کرده فلذا آقای نجفی به شدت پشیمان شده و بخشی از زندگی مادی و معنوی اش را در معرض خطر دیده. البته این توجیه گر قتل نیست، با این حال شواهد خودکشی آقای نجفی در هتل لاله باید بررسی بشه و در صورت صحت میتواند به عنوان تقویت کننده فرضیه های فوق مطرح بشه. امیدوارم حق و عدالت اجرا بشه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
اونکه اسم مستعار میگن جناب نماینده واسه متهم هست این جناب خودش رو معرفی کرده ، اعتراف کرده ، ضمنا اون جریان سیاسی که بخواد یک قاتل رو از مهلکه در ببره بدرد خود شون میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
مسله اینه که قضیه در فضای مسموم مجازی رسانه ای شده بود و تلوزیون با پخش تصاویر به شایعات پایان داد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
اکثر رسانه ها مخصوصا اصلاح طلبان و اشخاص مطرح منصوب به جریان اصلاحات تمام توان خود را برای تبرئه نجفی به کار بسته اند.
نجفی صراحتا گفت که ۵ گلوله شلیک کرده . و اسلحه آماده شلیک بود.
اول گفتن غیر عمد !! مگر یک گلوله شلیک کرده که غیر عمد باشه.
حالا میگن شاید کسی دیگر مرتکب قتل شده باشد.
قوه قضائیه و شخص آقای رئیسی با آزمون بزرگی روبرو هستند.
بنده به خدواند بزرگ قسم می خورم همیشه به اصلاح طلبان رای داده ام.
ولی حالا به خاطر دفاع این جریان از یک فرد جانی و کسی که یک خانم بی دفاع را تیرباران کرده از همه تون متنفرم.
امیدوارم قوه قضائیه بدون در نظر گرفتن جایگاه نجفی با عدالت این قتل را بررسی و با عدالت و انصاف حکم صادر کند.
حتی اگر خانم استاد مقصر صد در صد باشند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست از شخصی مثل نجفی که ایشان را تیر باران کند. باید از طریق مراجع قانونی اقدام می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
جوگیر عزیز طبق نظر بازپرس دو گلوله یکی به قلب و دیگری به انگشت شلیک شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
اولا آقای نجفی گفتن 4 تیر شلیک
کرده اند
دوما الان دقیقا کدام جریان از آقای نجفی حمایت کرده؟ کسی به طرفداری از ایشون حرفی زده؟
همانطور که طبق قانون لباس زندان به ایشون پوشاندن و دست بند زده اند، همانطور هم باید حقوق قانونیشون حفظ بشه و پیش از حکم دادگاه نباید آبروشون را حراج کرد
فعلا که صدا و سیما ذوق زده شده
ضمنا جتی اگر کسی اعتراف به قتل کنه، تا قاضی در دادگاه قانع نشه و رای صادر نکنه، قاتل محسوب نمیشه
محمد راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
حرفش کاملا درسته؛ جدا به اصلاح طلبی و اصولگرایی کاری نداشته باشید
دو تا موضوع خیلی خیلی مهم در پخش و گسترش این موضوع وجود دارد
۱. هنوز قاضی پرونده باهاش حرف نزده خبرنگار رفته اسلحه رو تو دسش گرفته و ...
۲. پخش یه همچین موضوعی باعث رواج خشونت میشه "طوری عمل شده و برخورد شده که انگار یه عده خوشحالن که نجفی گیر افتاده؛ آقا یه نفر کشته شده، چیه توی بوق و کرنا کردید؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
خیلی مسخره است نجفی خودش داره میگه من او را کشتم این آقا میگه شاید نجفی نکشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
قضاوتت هم مثل خواندنت میماند...گفته شاید گردن گرفته....یکبار آرام بخوان و آرام بگیر قبل از کامنت گذاردن و ح ف زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
تا حالا ندیدی یکی بکشه دیگری گردن بگیره از این مسائل زیاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
موضوع کاملا مشکوک است.سیما از کجا می دانسته نجفی می خواهد خودش را معرفی کند و به چه شعبه ای از نیروی انتظامی مراجعه کند که انجا حضور داشته؟چرا نیروی انتظامی با سیما هماهنگ بوده؟ طبق کدام قانون سلاح جرم که باید فقط در دسترس قاضی و بازرس تحقیقات جنایی باشد در دست خبرنگار بوده؟ همه این موارد خلاف قانون باید بررسی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
کارگاه پوآرو دیگه چی کشف کردی بنویس تا همه به دانشمندیت‌ پی ببرند با پوزخند های عالمانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
پوآرو جان بابا خیلی ول‌معطلی
نجفی صحنه قتل رو بازسازی کرده هنوز تو شک داری که اون قاتله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
.پس عمش‌ قتل رو انجام داده اعتراف به قتل کرده
مگر نجفی دیوانه و یا نابالغ است که اینگونه گفته
همین حرف شما سیاسی است
کلا اصلاح‌طلبان به جاده خاکی میزنند در تنگناها با فرافکنی‌ها و داستان‌سرایی ها
شترسواری که دلا دلا نمیشه آقایان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
از ادبیاتی که داری مشخص است اهل منطق نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
دیدیم که در قضیه س. ط میشود شتری سواری کرد انهم چهارلا پنج لا ،دولا دولا که چیز مهمی نیست
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟