خودروهای تمام‌برقی در کدام کشورهای اروپایی مشتری دارند؟

کد خبر: ۹۱۷۴۸۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 11 August 2019
|
2827 بازدید

آمارها حاکی از این است که شهروندان در برخی از کشورهای اروپایی همچون نروژ، آلمان، فرانسه و هلند از خریداری و استفاده خودروهای تمام برقی و الکتریکی استقبال بسیار بیشتری نسبت به سایر کشورها نشان داده‌اند.

به گزارش ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

خودروهای برقی که شامل خودروهای تمام برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی می‌شوند، در بازار کشورهای اروپایی از استقبال بی‌نظیری برخوردار شده‌اند و این طور که به نظر می‌رسد، شرکت‌های تولیدکننده خودروهای مذکور می‌توانند چشم امید بیشتری در بازار فروش کشورهای مذکور ببندند.

گزارش‌های منتشر شده در وب سایت موسسه تحقیقاتی و آماری jato نشان می‌دهد که نروژ، در سال ۲۰۱۸ میلادی برترین و موفقیت‌آمیزترین بازار فروش خودروهای تمام برقی اروپا را تشکیل داده است چراکه در این کشور ۴۶ هزار و ۵۷ دستگاه خودروی الکتریکی به فروش رسیده است که نسبت به سال قبل از آن، ۳۹ درصد رشد و افزایش داشته است.

پیشتر نیز اخبار و گزارش‌های منتشر شده در بلومبرگ نشان می‌داد که بالغ بر ۴۵ درصد یعنی نیمی از مجموع کل خودروهای فروخته شده در بازار خودروی این کشور برقی و الکتریکی بوده است. نروژ به عنوان یک کشور سرسبز و کم جمعیت در شمال قاره اروپا و منطقه اسکاندیناوی یکی از پیشگامان محافظت از محیط زیست و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها به جو زمین است که در راستای این هدف اقدامات بسیاری برای کاهش استقبال از خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی و افزایش محبوبیت استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی انجام داده که در نهایت موجب شده خریداری و استفاده از وسایل نقلیه مذکور در این کشور با رشد قابل توجهی مواجه شود که در نوع خود در جهان بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است.

پیشتر شهر اسلو پایتخت نروژ لقب پایتخت خودروهای الکتریکی در جهان را به نام خود ثبت کرده بود.

بر اساس جدول فوق، بعد از نروژ، کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، انگلستان و سوئد قرار گرفته‌اند که به ترتیب با فروش ۳۴ هزار و ۵۴۳، ۳۰ هزار و ۹۳۹، ۲۴ هزار و ۲۸۴، ۱۴ هزار و ۵۰۴ و هفت هزار و ۶۹ دستگاه خودروی تمام برقی در جایگاههای دوم تا ششم جدول رده‌بندی برترین بازارهای فروش خودروهای مذکور جای گرفته‌اند.

در این میان، همه بازارهای فروش در کشورهای اروپایی شاهد یک رشد و افزایش قابل ملاحظه بوده‌اند به گونه ای که آلمان با ۴۰ درصد رشد،  فرانسه با ۲۴ درصد، هلند با ۲۰۲ درصد، انگلستان با هفت درصد و سوئد با ۶۸ درصد رشد و افزایش مواجه بوده است.

بعد از کشورهای مذکور، شهروندان اروپایی در اتریش، اسپانیا، سوئیس، ایتالیا، پرتغال، بلژیک، دانمارک، مجارستان، ایرلند، فنلاند، لهستان، جمهوری چک، رومانی، اسلوونی، اسلوواکی، کرواسی و یونان بیشترین استقبال را از خریداری و استفاده از خودروهای تمام برقی و الکتریکی در این قاره سبز کنشان داده‌اند.

طبق جدول مذکور که در آنها میزان رشد بازار کشورهای اروپایی ذکر شده است، می‌توان دریافت و نتیجه گیری کرد که کشورهایی نظیر کرواسی با ۱۰۷۳ درصد، هلند با ۲۰۲ درصد، رومانی با ۱۶۴ درصد، ایتالیا با ۱۵۷ درصد، پرتغال با ۱۴۹ درصد، اسلوونی با ۱۳۶ درصد، دانمارک با ۱۲۳ درصد، مجارستان با ۱۱۲ درصد بیشترین استقبال از خریداری خودروهای تمام برقی و الکتریکی را در میان کشورهای اروپایی به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

همچنین کمترین رشد نیز به بازار کشورهای سوئیس با چهار درصد و انگلستان با هفت درصد تعلق داشته است.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟