ژیان هر چند هیچ گاه نتوانست پا جای پای پیکان بگذارد اما دوره های زودگذر محبوبیت را در بازار ایران تجربه کرده است.
به گزارش خبرآنلاین، این خودرو در دهه ۵۰ مطلوب جمعیت جوان در شهرهای بزرگ ایران شد اما دوره افول آن خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت در دهه شصت فرارسید.
هر چند سالهای طولانی است که ژیان جایی در خیابان ها و جاده های ایران ندارد اما هنوز آگهی های خرید و فروش آن در سایت ها و شبکه های مجازی به چشم می خورد. جالب اینجاست که ژیان سرپا و فنی حتی تا هشتاد میلیون تومان در بازار تهران مشتری دارد. در میان آگهی های موجود تنها آگهی فروش زیان سواری به چشم میخورد و خبری از ژیان مهاری که روزگاری در فیلمهای ایرانی نماد اشرافیت بود و ژیان مسقف دولوکس نیست.
بررسی آگهی های فایل شده در بازار نشان می دهد ژیان تزیینی ، به معنای ژیانی که از نظر فنی امکان رانندگی با آن وجود ندارد، بین ۵ تا هشت میلیون تومان قیمت دارد . در عین حال ژیانهای معمولی با مشکلات خاص و همچنین نبود لوازم فنی بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می شود اما ژیانی کلکسیونی در تهران ۸۰ میلیون تومان فایل شده و خریدار دارد. این زیان ۱۲۳۴ کیلومتر کارکرد دارد و سال ساخت آن قبل از سال ۱۹۸۷ میلادی اعلام شده است.