واژگونی مرگبار اتوبوس در آزادراه زنجان-تبریز/ ۱۰ جان باخته و ۱۱ مصدوم تا این لحظه

بامداد امروز رویدادی مرگبار در آزادراه زنجان-تبریز به وقوع پیوست که چندین کشته و مجروح برجای گذاشت؛ رویدادی از جنس واژگونی اتوبوس مسافربری که تا کنون ۱۰ جان باخته و شماری مصدوم برجای گذاشته که اطلاعی از وضعیت شان در دست نیست.
کد خبر: ۹۴۷۹۱۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 31 December 2019
|
23319 بازدید
|
تابناک اجتماعیبامداد امروز رویدادی مرگبار در آزادراه زنجان-تبریز به وقوع پیوست که چندین کشته و مجروح برجای گذاشت؛ رویدادی از جنس واژگونی اتوبوس مسافربری.
 
به گزارش «تابناک»، اصغر جعفری‌روحی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در تشریح ماجرا به خبرگزاری ها گفت: این رویداد در ساعت ۵ و ۵ دقیقه بامداد امروز به ما اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس واژگون شده روی سقف قرار دارد، افزود: تا این لحظه از این حادثه ۷ فوتی و ۱۸ مصدوم گزارش شده است. البته امکان تغییر تعداد مصدومین و فوتی‌ها وجود دارد و گزارش‌های تکمیلی پس از پایان امدادرسانی ارائه خواهد شد.
 

افزایش شمار جان باختگان به ۱۰ تن 

 
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره واژگونی اتوبوس گفت: با اعلام این حادثه که در کیلومتر ۲۵ اتوبان زنجان – تبریز رخ داده، بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد.
 
وی افزود: متاسفانه در این حادثه ۱۰ نفر جان باختند و ۱۱ نفر پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال یافتند.
 
گفتنی است هنوز اطلاعی از وضعیت مصدومان، هویت ایشان و جان باختگان و علت حادثه در دست نیست و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
 

علت سقوط اتوبوس به دره ۱۲ متری

 
سرهنگ عظیمی، جانشین رییس پلیس راه استان زنجان با اعلام این خبر که شمار جان باختگان این رویداد ۹ تن است، در تشریح حادثه گفت: اتوبوس مسافربری از اصفهان به سمت تبریز در حال حرکت کرده بود که در ساعت۴:۳۰ بامداد در کیلومتر ۲۰ لاین شمالی اتوبان زنجان - تبریز به دره ۱۲ متری کنار اتوبان سقوط کرد.

وی در ادامه آمار مصدومان این رویداد را هم ۹ تن ذکر کرد و در خصوص چرایی واژگونی اتوبوس گفت: علت حادثه تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده بوده است.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
France
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
حالا مقصر را راننده اعلام میکنند و احتمالا راننده هم فوت کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اینکه راننده حواسش نباشه و ماشین واژگون بشه مقصر رو باید مسئولین دونست؟ متاسفم برا شما و برا اونایی که به نظراتی چون شما رای مثبت میدهند. تخریب هم حدی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اتوبوسی که روی سقف قرار گرفته فقط با سرعت بالا و احتمالا خواب آلودگی راننده ممکن است اتفاق افتاده باشه. بله اکثر ایرانیان از رانندگی هیچ نمیدانند و ادعای زیادی دارن
خويي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
سرعت غير مجاز خواب الودگي وخماري جاي تاسف است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چندماه پيش طي پيامي به شما يادوري نموده که به پليس هشدار دهيد که تغيير سيستم اتوبوسهاي بين شهري از دفترچه اي که مي بايست در پليس راه هر شهر راننده آن را توسط پليس راه مهر کند و به راه ادامه دهد به سيستم الکترونيکي که سپهتن نام گرفته و راننده از مبدا( که مي تواند اصفهان باشد) تا مقصد ( مي تواند تبريز باشد) تا مقصد مي بايست يک کله و بدون توقف در پليس راههاي بين شهري حرکت کند و پليس به اين دلخوش باشد که توسط فلشي که در اتوبوس نصب است مسير آن اتوبوس را بررسي مي کند کار ساز نيست و راننده اولا که هر هشت ساعت تعويض نمي شود دوما براي ثبت دفترچه پياده نمي گردد تا بادي به سر و رويش بخورد و احيانا خوابش بپرد ولي حيف که درج نگرديد تا هموطنان ديگري زير خاک روند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
من اتوبوس اصفهان تهران سوار شدم. از مبدا سرعتشان مجاز است، اما به محض اینکه در عوارضی به پلیس گزارش ساعت داد، بعد از آن مثل اجل معلق رانندگی میکنند. چنان با سرعت که گویی در پیست مسابقه هستن. فاصله طولی با خودرو مقابل رعایت نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چرا این اخبار پر از غم و اندوه تموم نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اتوبوسهای چینی و لاستیک های بنجول چینی گویا نظر دولت کاهش جمعیت یارانه بگیر است روزها پلیس راه گیر میدهد شبها هم راننده می خوابد
نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
تعداد زیادی از رانندگانی که درروز سطح خیابانها با گواهینامه مجوز رانندگی دارند رااگرارزیابی کنیم 90درصد بدون داشتن مهارت اداره خودرو وبدون توجه به قوانین رانندگی بدلیل عدم اشنایی به قوانین خودشان باریسک بالایی برای خود ودیگران درحال ترددهستند
چقدر مردم در سطح شهر بایستی خطر ناشی از فقدان فرهنگی وناتوانی رانندگی افرادی که ظاهرا داره به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل میشود را تحمل کنند
احتمالا ادامها مظلومی که درسال قربانی این اتوبوسها میشوند از این فرایند مثتثنی نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کلا مملکت شده ماتمکده! دریغ از یک خبر خوشحال کننده و امیدبخش
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
به دلیل گرانی بیش از حد لاستیک اتوبوس ها آنها (رانندگان اتوبوس) لاستیک ها رو دیر به دیر عوض می کنند و درنتیجه چپ می کنند
تنها دلیلش همینه



ببینید در سال چند تا اتوبوس چپ می کند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
سیستم سپهتن که بر روی تمامی اتوبوس های بین شهری نصب شده با داشتن دوربین هر 15 دقیقه عکس راننده را برای پلیس ارسال می کند و همچنین کنترل سرعت را لحظه ای برای نزدیکترین پلیس راه ارسال می کند و از لحاظ کنترلی بسیار کارآمد می باشد و راننده اگر بیشتر از 8 ساعت رانندگی کند سیستم قفل و به پلیس اطلاع می دهد . حادثه فوق احتمالا به دلیل لیزخوردگی که ممکن است نقص سیستم ریتاردر که مخصوص یخ و برف است رقم خورده باشد . و آنهم به علت گرانی قطعات می باشد . وقتی یک اتوبوس بین شهری قیمت 2/7 میلیارد تومن شده چطور باید نوسازی ناوگان انجام بشود . مطمئنا سن اتوبوس هم بالای 8 سال و 10 سال بوده
ناشناس
|
Korea (Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
تو جاده های ما متاسفانه برای سرعت جاده ها سواری وکامیون بندرت فرق گذاشته اند اتوبوس با سواریها تو لاین تند رو مسابقه میگذارد لایی میکشد کنترل پلیس خیلی ضعیف هست ورانندگان یکسره میرانند سرعت وسبقت اتوبوسها را محدود کنن تا تصادفات کمتر بشود وپلیس در صحنه باشد دوربینها کارساز نیست اگر کار کنن
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟