افتتاح زود هنگام پروژه ای که هنوز آسفالت مناسب ندارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: آسفالتی که شهروندان بر روی آن رفت و آمد می‌کنند، لایه نهایی آسفالت نبوده و لایه پایانی آسفالت این زیرگذر انجام نشده است.
کد خبر: ۹۶۳۷۴۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 04 March 2020
|
12715 بازدید

 

به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر، بعد از افتتاح پر حرف وحدیث زیرگذر استاد معین، شاهد افتتاح زیرگذر کوی نصر( پل‌گیشا) بوده ایم. زیرگذری که قرار بود در خرداد ماه سال آینده افتتاح شود، خیلی زودتر به بهره برداری رسید. اما با این وجود شاهد مشکلاتی در این زیرگذرهستیم.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در رابطه با آخرین وضعیت این زیرگذر در گفت‌وگو با خبرنگار تیترشهر گفت: در برنامه ریزی های اولیه پیش بینی می‌شد که ما تا پایان خرداد 99 این پروژه را به اتمام می رسانیم. اما این اتفاق زودتر رخ داد.

60 میلیارد تومان در این پروژه صرفه جویی مهندسی داشته ایم

صبوری در ادامه در خصوص صرفه جویی های انجام شده در این پروژه افزود: زمانی که این پروژه را در شهریور ماه 96 تحویل گرفتیم، پیشرفت فیزیکی آن 15درصد بود. بعد از بررسی مجدد تغیراتی را در بحث مهندسی ارزش انجام داده و 10 مورد اشکال کوچک و بزرگ پیدا کرده و در کنار رفع این اشکالات احجام پروژه را کاهش دادیم.

صبوری گفت: 192 متر عرشه زیرگذر را به عقب کشیدیم و به دنبال این اقدام دیوارهای زیرگذر کاهش پیدا کرد، خاک برداری پروژه حدود 40 هزارمتر کمتر شد، لوله های انتقال آب و قنات دانشگاه تهران دیگر جابه جا نشدند و همه این اقدامات باعث شد تا پروژه ای که در برآوردهای اولیه 200 میلیارد اتمام آن پیش بینی می شد، تا به امروز کمتر از 120 میلیارد تومان هزینه در آن صورت گیرد. در مجموع می توان گفت که 60 میلیارد تومان در این پروژه صرفه جویی مهندسی داشته ایم.

ترافیک شب عید دلیل بهره برداری زود هنگام بود

وی در رابطه با زودتر به اتمام رسیدن این پروژه گفت: با دستور شهردار تهران، قرار شد که این پروژه در پایان اسفند 98 در اختیار مردم قرار گیرد. اما با توجه به اینکه ایمنی پروژه تامین شده و آمادگی بهره برداری را داشت. با هدف کاهش ترافیک شب عید در این منطقه، پروژه را در تاریخ 6 اسفند ماه در اختیار مردم قرار دادیم.

خط کشی ها بر روی لایه نهایی آسفالت انجام می شود

صبوری در خصوص کیفیت بد آسفالت این زیرگذر و عدم خطی کشی ها گفت: آسفالتی که شهروندان بر روی آن رفت آمد می‌کنند لایه نهایی آسفالت نیست. لایه پایانی آسفالت این زیرگذر انجام نشده و تصمیم بر این شد که این اقدام در زمانی انجام گیرد که هوا گرم تر باشد و آسفالت کیفیت و مقاومتش را از دست ندهد.

وی در ادامه افزود: خط کشی را نیز باید در لایه نهایی آسفالت انجام دهیم و به همین علت در حال حاضر خط کشی نیز صورت نگرفته است. احتمالا در تعطیلات عید نوروز که شهر تهران خلوت تر است این اقدام صورت گیرد.

صبوری گفت: 97 درصد پروژه به اتمام رسیده است و در حال حاضر فقط زیباسازی پروژه باقی مانده است.

از زیرگذر نمی توان ورودی به خیابان گیشا داشت

صبوری در خصوص دسترسی های پل گیشا گفت: سابق بر این ورودی از روی پل به خیابان گیشا وجود داشت اما به دلیل وجود تاسیسات غیرقابل جابه‌جایی که در ابتدای خیابان گیشا وجود دارد این اقدام شدنی نبود. و به جایی آن دوربرگردانی را در بزرگراه شهید چمران طراحی کردیم تا جایگزین آن ورودی باشد.

الویت زیرگذر گیشا تامین امنیت شهروندان است

وی در خصوص تاثیر زیرگذر گیشا بر ترافیک این منطقه گفت: دو دلیل باعث شد که پل گیشا را جمع آوری شود. یکی اینکه دو خط عبوری در هر طرف وجود داشت در حالی خیابان جلال آل احمد و شهید گمنام دارای سه خط عبوری هستند. دلیل دیگرکه مسئله اصلی هم نیز بود نا امن بودن پل گیشا بود که آن هم با اجرای این پروژه حل شد.

صبوری در پایان گفت: زیرگذر گیشا مقداری ترافیک را بهبود می دهد، اما اگر میدان شهید گمنام ترافیک وجود داشته باشد و این ترافیک افزایش پیدا کند، این امکان وجود دارد که ترافیک را در زیرگذر نیز داشته باشیم.

در حال حاضر که شهر تهران درگیر مقابله با ویروس کرونا است و این موضوع باعث شده تا به طور دقیق نتوان در خصوص تاثیرگذاری این پروژه صحبت کرد و فعلا باید دید 3 درصد باقی مانده آن چه زمانی به اتمام می‌رسد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟