معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به ممنوعیت ارائه پیک نوروزی و لزوم استمرار فعالیتهای یادگیری دانشآموزان با نیازهای ویژه، فعالیتهای ارائه شده به این دانشآموزان از بستر فضای مجازی قانونی و با رویکرد مهارت محوری، والد محوری و مبتنی بر مهارتهای روزمره خواهد بود.
به گزارش میزان، سید جواد حسینی با تاکید بر اینکه برنامههای اجرایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در ایام نوروز باید برای خانوادهها هیچ هزینهای نداشته باشد اظهارکرد: فعالیتهای یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه در ایام نوروز مبتنی بر توجه به تفاوتهای فردی، علاقه و استعداد دانش آموزان خواهد بود و از ارائه تکالیف به صورت مجلات پرحجم و دشوار اجتناب خواهد شد.
وی افزود: توجه به پرورش خلاقیت دانشآموزان، توجه به ویژگیها و تواناییهای هر گروه از دانش آموزان استثنایی، اجتناب از تحمیل فعالیتهای خارج از توان و علاقه و تنظیم نوع و تعداد فعالیتها متناسب با نوع معلولیت دانش آموزان از ویژگیهای فعالیتهای یادگیری دانشآموزان در ایام نوروز خواهد بود.
حسینی در پایان گفت: طراحی تکالیف در قالب نقاشی و کاردستی، چگونگی مراقبت از خود و دیگران در ایام نوروز، نوشتن آداب و رسوم محلی عید نوروز و تهیه پیامهای تبریک از جمله فعالیتهای پیشنهادی در ارائه تکالیف میتواند باشد.