هزار و نهصد و پنجاه و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

اقدام کم‌نظیر یک استاد پیشکسوت دانشگاه برای کمک به مقابله با کرونا / مشروبات تقلبی در خوزستان همچنان قربانی می‌گیرد / واکنش متفاوت آقای نماینده به بستن درب‌های حرم حضرت معصومه و امام رضا

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند قشقاوی: به خاطر تحریم‌های آمریکا امکان خرید دارو برای مقابله با کرونا را نداریم / واکنش میرسلیم به مصاحبه‌ها علیه سخنانش درباره خلخالی / مهدی حاجتی با وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۶۷۲۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 18 March 2020
|
51785 بازدید
|
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
اقدام کم‌نظیر یک استاد پیشکسوت دانشگاه برای کمک به مقابله با کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از اقدام «جالب و خیرخواهانه» استاد پیشکسوت دانشگاه، دکتر «سیدحسین مرتضوی» در حمایت از کادر درمانی خط مقدم مقابله با کرونا تقدیر کرد. دکتر مرتضوی ۶۵۰ میلیون تومان معادل تمام حقوق دوره استادی، سهام خود در یکی از بیمارستان‌های تهران و یک ملک را برای مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده است./ایسنا
 
حریرچی: کرونا در هر ساعت ۴۳ شهروند ایرانی را مبتلا می‌کند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده قدرت اپیدمیک این ویروس است. علاوه بر آن، طبق بررسی‌ها در هر ساعت، متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است. / ایرنا
 
پژوهشگران چینی تاثیر داروی ضدآنفلوانزای ژاپن را در بهبود مبتلایان به کرونا تایید کردند

مدیر مرکز ملی توسعه بیوتکنولوژی چین در نشستی خبری در پکن تاثیر داروی ضدآنفلوانزای ژاپنی با نام آویگان در آزمایش‌های بالینی دو مرکز پزشکی چین روی مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ را تایید کرد. ژانگ شینمین: داروی آویگان در بهبود علائم ویروس کرونا شامل تنگی نفس موثر بوده و هیچ گونه عوارض جانبی نداشته است. آزمایش‌های بالینی در دو شهر ووهان و شن ژن به ترتیب بر روی ۲۴۰ و ۸۰ بیمار انجام شد. آزمایش ویروس کرونا در مبتلایان شهر شن ژن چهار روز پس از مصرف دارو منفی بود. تصاویر رادیولوژی از ریه‌های بیمارانی که داروی آویگان مصرف کرده بودند، نشان می‌دهد وضع ریه‌های ۹۱ درصد بیماران بهتر شده است. این میزان در افرادی که دارو مصرف نکرده بودند ۶۲ درصد بود. / صداوسیما

بهبودی مسن‌ترین فرد مبتلا به کرونا در ایران

خاور احمدی، مسن‌ترین فرد مبتلا شده به ویروس کرونا در ایران است که در آستانه ۱۰۴ سالگی توانست این ویروس ناخوانده را شکست دهد. این بانوی سمنانی روز گذشته با وضع عمومی خوب از بیمارستان کوثر سمنان مرخص شده است و دوره نقاهت را می‌گذارند.

مشروبات تقلبی در خوزستان همچنان قربانی می‌گیرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر به قربانیان مصرف مشروبات الکلی تقلبی افزوده شد و شمار قربانیان در خوزستان به ۵۹ نفر رسید. همچنین با احتساب ۱۶ نفر که در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات به مراکز درمانی مراجعه کردند، تعداد کل مراجعه‌کنندگان در خوزستان به ۶۴۷ مورد افزایش یافت.

شگرد‌های خالی‌فروش‌ها دلار را گران کرد

قیمت دلار در روز‌های ابتدایی هفته در کانال ۱۴ هزار تومان و در محدوده قیمتی ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان جا خوش کرده بود، اما از میانه هفته، بازارساز با هدف کاهش فاصله قیمتی در بازار آزاد و صرافی‌های بانکی دست به اصلاح قیمت زد و افزایش ۸۵۰ تومانی قیمت‌ها را به جان خرید. دلار از آبان ماه خیز خود را برای تغییر قیمت برداشت، با سهمیه بندی بنزین در آخرین روز آبان ماه، روند رشد قیمت از پس ماه‌ها مهار دلار در کانال ۱۴ هزار تومان از سر گرفته شد، اما حالا سرگردانی دلار بین کانال ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان و نوسانات قابل توجه دلار در این محدوده قیمتی نشان می‌دهد تلاش دید خالی فروشان و معامله گران فردایی در جریان است. به نظر می‌رسد در آخرین روز‌های سال ۱۳۹۸، باید با دلار در کانال ۱۵ هزار تومان خداحافظی کرد و منتظر ماند تا بازگشایی بازار در فروردین روشن کند سال ۹۹ بازار به کدام سو خواهد رفت.

هشدار به مسئولان: مواظب خروج افغانستانی‌ها باشید

پیمان حقیقت‌طلب، عضو انجمن دیاران و فعال در زمینه مهاجران افغانستانی، در گفتگو با خبرآنلاین می‌گوید: وزارت بهداشت باید پایش کرونا در مورد مهاجران را جدی بگیرد و مواظب باشد که اگر آن‌ها به کرونا مبتلا شوند به خاطر توده بودنشان سرعت انتقال را بسیار بالا می‌برند. حقیقت‌طلب بر موضوع مهم دیگری هم دست می‌گذارد. او به مسئولان هشدار می‌دهد که بسیاری از مهاجرانی که درحال خروج از کشور هستند دوباره به ایران بازمی‌گردند و ممکن است حامل ویروس کرونا باشند. او می‌گوید: «یک مساله بسیار مهم این است که ۷۰۰-۸۰۰ هزار نفر مهاجر غیرقانونی در ایران حاضرند. برگشت آن‌ها عموما از طریق اردوگاه‌های مراقبتی است و تحت نظارت سازمان جهانی مهاجرت، ولی ورودشان خیر و غیرقانونی وارد ایران می‌شوند.»
 
او ادامه می‌دهد: «مهاجرانی که قصد خروج از کشور را دارند باید حتما قبل از فرستاده شدن به افغانستان چک بشوند که کرونا نداشته باشند، چون بسیاری از از آن‌ها به دلیل کمبود امکانات بهداشتی در افغانستان دوباره به ایران برمی‌گردند و ممکن است دوباره کرونا شیوع پیدا کند. ممکن است سه ماه دیگر دوباره طیفی از مهاجران غیرقانونی وارد ایران شوند که ورودشان هم کنترل نمی‌شود. تنها ابزاری که الان وزارت کشور دارد این است که اجازه ندهد کسانی که مشکوک به کرونا هستند از کشور خارج شوند.»

سردار آزمون هم باید تست کرونا بدهد

سازمان لیگ برتر فوتبال روسیه روز گذشته تعلیق یک ماهه این رقابت‌ها را به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و تمرین‌های گروهی تیم زنیت سن‌پترزبورگ نیز ده روز تعطیل شد. رئیس باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ اظهار داشت: تمامی اعضای تیم زنیت در یک اقدام احتیاطی باید در تست‌های بیماری کرونا شرکت کنند. سلامتی مهمتر از هر رقابتی است. اگر همه با نظم و هماهنگ عمل کنند شرایط خوبی ایجاد خواهد شد. اگر هم قرار است قرنطینه شویم باید از ستور‌های صادر شده پیروی کنیم. تیم زنیت با در اختیار داشتن سردار آزمون صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر روسیه است.

شمار قربانیان الکل در فارس پنج برابر کرونا

رئیس اورژانس فارس از جان باختن ۶۱ نفر در استان به دلیل مسمومیت ناشی از الکل در این استان خبر داد تا در عمل شمار قربانیان مصرف الکل در این استان ۵ برابر کووید ۱۹ باشد. تا کنون ۳۸۳ نفر در استان فارس بخاطر مصرف الکل دچار مسمومیت شده‌اند که ۱۴ نفر از آن‌ها نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند. /ایسنا

پشت پرده استعفای زودهنگام

خبر ورزشی نوشت: حکم فتح‌الله‌زاده به گونه‌ای صادر شده بود که مدیرعامل باشگاه استقلال نبود! در واقع برایش حکم سرپرستی مدیرعاملی را زده بودند و این‌طور که از گوشه و کنار خبر می‌رسد، طی روز‌های گذشته به اطلاع باشگاه استقلال رسانده بودند. بنا بر دلایلی او مدیرعامل استقلال نخواهد شد و پس از اینکه کار‌های باشگاه روی روال افتاد، باید زمینه برای انتخاب فردی جدید به عنوان مدیرعامل قطعی آبی‌پوشان فراهم شود. احتمالاً انگیزه‌های حاجی برای ماندن در استقلال پس از شنیدن این خبر که مدیرعامل نمی‌شود، به طرز قابل ملاحظه‌ای فروکش کرده است.
 
مهدی حاجتی با وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شد

مهدی حاجتی با بیان اینکه با وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی تا تشکیل دادگاه آزاده شده است اتهام خود را تشویش اذهان عموم و تبلغ علیه نظام دانست. مهدی حاجتی عضو سابق شورای شهر شیراز در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تایید آزادی موقت خود، با بیان اینکه اتهاماتش تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عنوان شده است، گفت: در حال حاضر و تا تشکیل دادگاه با وثیقه‌ای ۱۲۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده‌ام. وی درباره علت اتهاماتی که به او نسبت داده شده بود، اظهار کرد: همه اتهامات وارده مربوط به توییت‌های چند روز پیش از دستگیری‌اش است.
 
شمخانی: آمریکا باید درباره نقشش در تولید و انتشار کرونا پاسخ دهد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مقامات آمریکا به جای متهم سازی دروغین چین و ایران، به مطالبات بین‌المللی در خصوص نقش این کشور در تولید و انتشار کرونا پاسخ دهند. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در صفحه توئیترش نوشت: «فرافکنی شیوه مرسوم آمریکا برای فرار از پاسخگویی است. مقامات آمریکا به جای متهم سازی دروغین چین و ایران، به مطالبات بین‌المللی در خصوص نقش این کشور در تولید و انتشار کرونا و استمرار جنایت علیه مردم ایران با تداوم تحریم‌های اقتصادی پاسخ دهند.»
 
واکنش متفاوت آقای نماینده به تصمیم سخت بستن درب‌های حرم حضرت معصومه و امام رضا

رییس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به اعتراض‌ها نسبت به بسته شدن ⁧حرم‌های امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، از ⁧بزرگان دینی⁩ برای اتخاذ این تصمیم تقدیر کرد. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «با بسته شدن ⁧حرم‌های زیارتی⁩ به علت جلوگیری از شیوع ⁧ویروس کرونا⁩ شاهد اعتراض‌ها و شکستن حریم حرم‌ها بودیم و بیانگر سختی تصمیم برای تولیت‌های این آستان‌ها بود. باید از این ⁧بزرگان دینی⁩ تقدیر نمود و حامی‌شان شد. مردم فهیم قدردان دلسوزی‌های آنان و خطراتی که به جان و آبرو خریده‌اند، خواهند بود.»
 
قشقاوی: به خاطر تحریم‌های آمریکا امکان خرید دارو برای مقابله با کرونا را نداریم

سفیر ایران در اسپانیا گفت: ایران تنها کشور جهان است که به علت تحریم‌های بانکی آمریکا، امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازار‌های جهان برای مقابله با کرونا را ندارد. «حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در گفت‌وگوی اختصاصی با خانم «ایگلسیاس» مدیر بخش بین‌الملل روزنامه لاراسون چاپ اسپانیا گفت: به علت تحریم‌های بانکی آمریکا، ایران تنها کشور جهان است که در این شرایط سخت مبارزه با شیوع کرونا، مطلقا امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازار‌های جهان را ندارد، زیرا هرگونه تبادل بانکی، مستلزم دریافت مجوز از دفتر کنترل دارایی‌های آمریکا (اوفک) است که این دفتر اجازه این کار را به بانک‌ها و شرکت‌های خارجی نمی‌دهد. قشقاوی این را یک ظلم آشکار و کاملا مغایر با اصول بشردوستانه توسط یک قدرت زورگو و یکجانبه‌گرا خواند. وی افزود: آمریکایی‌ها از شیوع کرونا به عنوان مکمل حلقه فشار حداکثری علیه ایران استفاده می‌کنند و با تولید «فیک نیوزها» و دامن زدن به شایعات و جعل اخبار بی پایه، از طریق امپراتوری رسانه‌ای وابسته به خود، اعم از رسانه‌های فارسی زبان و...، تلاش وسیعی دارند تا افکار عمومی جهان را از اقدامات ضد بشری خود، منحرف کنند. قشقاوی در این مصاحبه به سوالات متعدد درباره زمان آغاز انتشار این ویروس در ایران، سیاست‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت و برگزاری انتخابات مرحله اول و دوم انتخابات مجلس و... پاسخ داد.
 
واکنش میرسلیم به مصاحبه‌ها علیه سخنانش درباره خلخالی
 
دفتر منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به واکنش‌ها درباره اظهارات اخیر در مورد صادق خلخالی اطلاعیه‌ای را صادر کرد. دفتر سید «مصطفی میرسلیم» منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، طی اطلاعیه‌ای به واکنش‌ها درباره اظهارات اخیر منتخب مردم تهران در مجلس نوشت: با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که اشاره نمودند جمهوری اسلامی ایران آماده جبران خطا‌های خویش است یعنی دقیقا عبور از خلخالی‌ها و زایش تفکرات امثال خلخالی، آماده جبران خطا‌های خویش یعنی ترک محدود عادات ناثواب چهل سال گذشته به معنی عبور از اندیشه‌های کوته نظرانه‌ای همچون محافظه کاری با مردم، و کتمان حقیقت از ترس رسانه‌های خارجی، مصلحت اندیشی در مقابله با فساد و... .

در این اطلاعیه آمده است: حضراتی که در این ایام مهندس میرسلیم را متهم به عدم صداقت و اطلاع می‌کنند جالب است که بعضاً در سال‌های ۵۷ و ۵۸ مسئولیت نداشتند و شاید با چند واسطه با یکی از انقلابیون اصلی ارتباط می‌گرفتند و قطعاً نمی‌دانند که پس از عزل خلخالی توسط امام (ره) در سال ۶۰ حضور آقای خلخالی در مقابله با مواد مخدر با حکم بنی صدر بود.
 
در اطلاعیه دفتر میرسلیم تصریح شده است: از طرفی چشممان روشن شد به نکاتی که برخی از دوستان اوایل انقلاب مطرح کردند در خصوص درصد مشارکت مردم عزیز در انتخابات یازدهمین دوره مجلس البته نتوانستیم ارتباط این دو را پیدا کنیم! ولی خوب است ایشان و طیف و طایفه و تبارشان از عملکرد خودشان در انتخابات بگویند و آمار بدهند چه کار‌هایی را که باید برای رونق انتخابات انجام بدهند و ندادند و چه کار‌هایی که نباید انجام بدهند و متاسفانه انجام دادند.
 
در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: نظر مهندس میرسلیم این است، آنچه در مصاحبۀ مورخ ۱۳۹۶ گفته شده عاری از کذب و تهمت است، ولی از انتشار آن مطالب پس از دو سال آن هم در شرایطی که مردم شریف ما از بلای کرونا رنج می‌برند ناراضی است و اعتقاد دارد مطرح کردن جنجال جدید به نام مرحوم خلخالی در حال حاضر ورود در حواشی است و امروز باید با استفاده از تجربۀ گذشته به مسائل ومشکلات اصلی مردم پرداخت و لذا ادامه مباحثات بین موافقان و مخالفان را به مصلحت نمی‌دانند. در پایان از خداوند متعال برای همۀ دلسوزان جمهوری اسلامی، اخلاق‌مداری، حق طلبی، دفاع از حقوق مردم، تعارف نداشتن در مبارزه با فساد را خواستاریم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۸۲
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
باز قسم به همون شرف استاد پیشکسوت دانشگاه که به جای حرف زدن و کامنت گذاشتن و دعوت به رقص و ایجاد محتوی کردن و ...، در عمل نشون دادند که هنوز انسانیت در این جامعه نمرده است... این را گفتم تا برخی از سلبریتی های ما و هنرمندان و گوینده های آن طرف آبی خجالت بکشن... امروز هم یک فیلم از خانم هدیه تهرانی دیدم که داشت برای بیمارستان شاهرود کار می کرد که بسیار خوشحال شدم... ان شاء الله هم تمام کادر درمانی بیمارستان ها و هم کسانی که عاشقانه و دلسوزانه و در عمل - و نه در حرف - در حال خدمت به مردم هستند، مشمول دعای خیر حضرت مهدی (عج) و مردم شریف کشور باشند.
پاسخ ها
علیرضا
| Germany |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
دکتر سید حسین مرتضوی
دکترای عمومی : دانشگاه علوم پزشکی تهران
تخصص : جراح دهان و فک و صورت - دانشگاه فلوریدا امریکا
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خلخالی چند تا کلیپ از سخنان ایشان در مجلس و سایت ها دیدم . بهرحال بعد از چهل سال گفتن این موارد مشکل گشایی درد مردم نیست . الان میر سلیم کاری کند که دوباره کشور به همان بلای خالخالی دچار نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
آقای حریرچی فرمودند قرنطینه مال زمان جنگجهانی اول بوده!!!!!
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
ابتدا بخاطر کار محشری که دکتر انجام دادند تشکر میکنم . بی شک هستند هموطنانی که برای نجات ایران و ایرانی از دل وجان مایه میزارند و شاید کمک ها و تلاششون به چشم نیاد.

و نیز خدا لعنت کنه اون محتکران و دلالان نامردی که با رانت تونستند به مقادیر زیادی از ماسک و دستکش و لوازم پزشکی و بهداشتی دست پیدا کنند و به چندین برار قیمت بفروشند.

خلخالی هر چند که بی سیاست بود. هر چند تندرو بود اما یک خوبی داشت و اینکه به اینگونه افراد محتکر و گرانفروش رحم نمیکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خودت که اینقدر خوشحال میشی وازبقیه ناراحت چیکارکردی؟ اول ازحرکت خودت بگو و فقط شعار
در جواب ناشناس ۲۱:۴۵
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
شما میگی کاری کنید به اول انقلاب و دوران خلخالی برنگردیم اما خبر نداری بسیاری از دوستان ارزشی دنبال برگشتن به انقلاب هستند و نمیخواهند دست از انقلابیگری بردارند. بلاخره هنوز مسئولین ما تکلیف خودشون رو روشن نکردن که آیا بعد از چهل سال میخوان یک کشور باشن یا یک انقلاب. متاسفانه هر دو با هم نمیشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
معاون وزیر بهداشت میگوید:طبق بررسی‌ها در هر ساعت، متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور جان خود را از دست می‌دهند .که 24ساعت ضربدر 3 نفر میرسیم به عدد 72نفر فوتی در هرروز درحالیکه وزارت بهداشت از سه شنبه 27 اسفند تا چهارشنبه 28 اسفند ماه تعداد 137نفر فوتی اعلام کرده. اینجوری اطلاعات بیرون میدین و بعدشم انتظاردارین مردم بهتون اعتماد کنندو توصیه هاتونو جدی بگیرندنهایتا" دودش تو چشم همگیمون بره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
لطفا جناب میرسلیم
فقط یکی از کارهای مهم و با ارزش و اساسی که در این ۴۱ سال برای کشور و مردم کرده اند را بگویند !؟
فقط یک کار کوچک و مهم کافی است در ۴۱ سال !؟
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ناشتاس |۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
تو که رفتی آمریکا ، همونجا با ترامپ سر کن فضولی ما را نکن. ما مشکلی نداریم. اگر هم مشکلی بود خودمان حل می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ایراداتی که فرموردید (برای سلبریتی ها و...) به سایرین نیز وارد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
در هیاهوی ویروس کرونا باید از دولت پرسید در شرایط فعلی که تجارت و داد و ستد به حالت سکون در آمده و سفرهای خارج از کشور به کلی تعطیل است چرا قیمت ارز و سکه روزانه بالا میرود طوری که دلار مرز 16 هزار تومان رو رد کرده و سکه هم بیش از 6 میلیونه. بهانه دولت برای بی ارزش کردن چند باره پول ملی چیست؟ باز هم جبران کسری بودجه از جیب مردم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
چون چندین برابر ارز که صرف واردات می شود در دست دلالان در حال گردش است و تنها راه برون رفت از این مشکل سامندهی و سرمایه گذاری و اصلاح قوانین اشتغال و فعالیتهای سالم است
در جواب ناشناس ۲۳:۲۷
| United States of America |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
«تنها راه برون رفت از این مشکل سامندهی و سرمایه گذاری و اصلاح قوانین اشتغال و فعالیتهای سالم است«

خوب شد نگفتی تنها راهش چاپ دلار تقلبی هست! دوست گرامی ما در تحریم هستیم و معامله دلاری نمیتوانیم بکنیم تازه اگر دولت کمی شل بگیره که دلار پنجاه هزار تومان رو رد میکنه! برو خدا رو شکر کن که دور همین ۱۶ هزار داره میچرخه! درسته که مدیریت صحیح برای شکوفایی اقتصادی لازم هست اما وضعیت فعلی از این حرفها گذشته. این تحریمها رو مدیران ژاپنی هم نمیتونن از پسش بربیان! .
رضا خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
یعنی آرزو داشتم یکی یه چیزی بگه که دیگران ساکت بشینن و آخرش هیچ.. حالا خلخالی را با صحبتهاش نحواست زنده کنه کسی خبرنگاری در سوالات چیزی پرسده اونم نظرش رو گفته نه خانی اومده نه خانی رفته
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دقیقا به همان دلیلی که بازار بورس در کل جهان به صورت بی سابقه سقوط کرد اما در ایران برعکس و به صورت میانگین صعود کرد. تو این مملکت مافیای اقتصادی که در دولت هم نیستند و قوی تر از دولت هم هستند سکان کشتی اقتصادی را به دست گرفته آمد و با موتور تحریم در دریای متلاطم اوضاع مردم دارن فقط سود به جیب می‌زنند. برخی ها هم دنباله رو آنها هستند که دلالها هم جزیی از آون گروه هستند
fatemeh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
مسئله اتباع افغانی درایران یا منافعی برای مسولین کشور دارد که ما خبرنداریم یا یکی از بی تدبیریهای دولت است.
هرروز که می گذرد مسولین ما به دلایل بافتنی بیشتر به این موضوع دامن می زنند واصلا بهنظر مردم کارندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
بله شما در مورد مگامال نزدیک بزرگ راه خرازی و کارگران ساخت آن محل اقامت شبانه ایشان کمی تحقیق بفرمایید متوجه می شوید که دولت کاری از دستش بر نمی آید و آب از کجا گل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
سوغات شما برای اتباع خارجی کرونا هست واخراج آنها وتبعیض برای بیمارانشان
بدترین تبعیض ها علیه مهاجرین .روی هم توزیع میشه با کد ملی ومحرومیت مهاجرین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
شما ظاهراً فراموش کردید خودتون میرید داماد ترامپ میشید.۶میلیون مهاجر دارید که ترک تابعیت ایران کرده .
بدتر اینکه کروناییهای مثبت ر افغانستان مهاجر از ایران بوده اند همگی .
اایران کانون صادرات بیماری کرونا در خاورمیانه و همسایگان بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
زن من میشی؟
اصخر کپک 89 ساله از. سواحل نیلگون دریاچه ارومیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کارگران محترم و زحمتکش افغانستانی کارهای بزرگی در کشور کرده و میکنند
بگذارید تا بروند و خودتان خواهید فهمید
اکثر کارگران ساختمان سازی
فضای سبز شهر های بزرگ
جمع آوری زباله و نظافت شهری
تخلیه کشتی ها در بنادر
کارگران مزارع و مرغداری و گاوداری ها و کارگاه های کوچک در روستاها
حفر چاه و قنات ها
ما اخلاقا بدهکار آنها هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
اقدام کم‌نظیر یک استاد پیشکسوت دانشگاه برای کمک به مقابله با کرونا
تابناک جان با این تیتر مردم رو از مسئولین و آقازاده هاشون بیشتر متنفر کردی.ممنون. هر چه نفرت از آقازاده های مال مردم خوار بیشتر بشه بهتر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خود دکتر از مسئولین بوده زیاد نفرت نفرت نکن مشکلت چیه شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
این استاد محترم خرج سالها زندگی رو با تحمیل هزینه های بسیار بالای درمان به مردم درآودره پول استادی رو دیگه نمیدونسته چیکار کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
و عحیب است که بیشترین طرفداری از خلخالی را اصلاح طلبان و طرفدران روحانی مثل مسیح مهاجری انجام دادند خلخالی در آخر عمر یکی از طرفدارن و حامیان محمد خاتمی هم بود ریشه اصلاح طلبان به امثال خلخالی میرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
از کدوم ساقی خرید میکنی؟ادرس بده داداش.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
بدبخت ! اصلاح طلب و اصولگرا رو ول کن. اصلا فکر کردی چرا بعد چهل سال جناب میر سلیم این موضوع را مطرح کرده؟ به قول خودش اون موقع مسولیتش برای بیگناهان بهش تلنگر نزده بود؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
هر فردی سیاسی از تندروها رانده بشن . به طرف اصلاح طلبان خواهند رفت . بخاطر همین هست که فرقی بین اثلاح طلب و اصولگرا نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
ای کاش کرونا هم مثل اصلاح طلبان بود تا میشد با رای ندادن شرش از سر ملت کم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
شب دراز است و قلندر بیدار
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
تندروها با حداکثر ۳۰ درصد رای بدون رقیب سیاسی بر صندلی قدرت و ثروت ولو شدند . و مردم یک پیام خیلی خوبی بدون تنش به انهای دادند که باید بدانند ؟ که جه رای بدهیم چه ندهیم تندروها بنام اصولگرایی همیشه در قدرت در ادارات سراسر کشور و در تمام دانشگاه و شهرداری و شرکت ها حصور دارند . وقتی همیشه حصور دارند چه نیازی به رای مردم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
عملکردشون مشابهه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
لطفا گیلان نیایید،اینجا وضع اصلا مناسب نیست،رستوران ها تعطیلن،اول غروب مغازه ها بسته میشن،اجناس بسیار گران شده،تقریبا همه ی بخش های بیمارستان ها و مراکز درمانی به کرونا اختصاص یافته، تو داروخونه ها حتی سرم هم بسختی پیدا میشه،همچین جایی اومدن داره?!!!مردم مشکل قلب دارن و به تعویق افتاده،شیمی درمانی باید کنند دیالیز باید انجام بدهند،بذارین این وضع زودتر تموم شه به زندگی عادی برگردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
حرم ها و مساجد باید بست هشوند ولی جاده ها نه! چون که رای قشر مذهبی مال جناح رقیب است و رای جوج و نوشابه ها مال خودشون!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
وقتی بیل گیتس به درمان کرونا در جهان نه فقط آمریکا کمک کرد به کمک مضحک این به اصطلاح استاد دانشگاه خواهید خندید بیل گیتس کمترین کمکش یک میلیارد دلار است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
هر کسی در حد بضاعتش کمک میکنه.حالا میشه بفرمایی بجز کامنت گذاشتن چه کار مثبتی انجام دادی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
هر کس در حد توان و معرفتش.شما چکار کردی ادم مسخره؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
به عقل و شعور شما باید شک کرد... احتمالاً از همان سلبریتی هایی هستی که فقط حرف مفت می زنند و به جای کمک مالی و عملی، فقط شعار می دهند و از می رقصند و تا حرف کمک مالی میشه، کنار می کشند... یک کمی غیرت داشتن هم خوبه به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
تو دیگه چقدر داغونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خودت دوقرون کمک کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
مهم نفس کاره.میشه در صدیحساب کرد که این استاد چند درصد کل داراییشو داده ودیگران چند درصد.کلا چیزی ننویسی بهتره
مسعود
| Turkey |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
فقط خواستم به نظر بی ارزشت اعتراض کنم یه بار دیگه نظر خودت رو بخون و بهش فکر کن گه بازم موافق همین نظرت بودی به شعور خودت شک کن ار
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
من واقعا برای این کامنت گذار متاسفم
کسی که حاصل یک عمر زحمتش را ولو کم پیشکش کرده خیلی ادم باطبع و بزرگواری
رضا خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
تابناک گرامی فقط داری به ما گیر میدی ولی یه نکته ظریف تو کلماتش بود گرچه منقی زدم به نظرش .
AMIR
| United States of America |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کاشکی اونقدر سوادداشتی که بدونی بیل گیتس با واکسنهایی که تولید میکنه در صددکم کردن جمعیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
میزان کمک نسبت به کل دارایی را مقایسه کنید. هرچند که عمل گیتس نیز قابل تقدیر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
بیشترین کمک را حسن روحانی کرد که گفت هنرمندان برای مقابله با کرونا چالش خنده راه بیانداند در جایی که کرور کرور ملت بر اثر کرونا می میرند رییس جمهور این مملکت می خواست مردم بخندند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کرور کرور؟ یعنی آمار مرگ ایتالیا را که از چین هم جلو زده ندیده اید! مثلا جزء کشور های مترقی است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
احتیاجی به هنرمندان نیست. ایشان خودشان بیشتر از همه خلق الله را می خندانند
ناشناس
|
Belgium
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
آقای میر سلیم ، خلخالی فاقد همه شرایط برای همه امور محوله بود
شماهم چندان واجد شرایط نیستید . چهل سال در صحنه بوده اید و کارنامه اتان تهی از یک اقدام و تصمیم عام المنفعه
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
آقای میرسلیم سالهاست با حمایت مدیر نالایقی چون محمد زالی که هم اکنون مدیرعامل ایرانخودرو دیزل است ،تیشه به ریشه اقتصاد بی جان این کشور زده،تابناک اگر انصاف داری پخش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
میرسلیم بگوید : در این ۴۱ ساله چقدر حقوق و مزایا گرفته و چه کار کرده است ؟
فقط یکی از کارهای مهمش را نام ببرد کافی است !؟
چرا نتوانستند به جای خودشان حداقل یک نفر را آموزش و تربیت کنند ؟
که در این سن و سال کهنسالی
ثابت کنند
که کشور قحط الرجال است !؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟