کووید-۱۹ از مرز ۱.۵ میلیون تن گذشت/ نرخ مرگ؛ ۲۱ درصد در جهان و ۱۲ درصد در ایران

در شرایطی که کشورمان در مرحله مدیریت بیماری کووید-۱۹ قرار دارد، شیوع ویروس در برخی کشور‌ها از جمله آمریکا به شدت رو به گسترش است تا جایی که دقایقی پیش، آمار مبتلایان در جهان از مرز ۱.۵ میلیون گذشت؛ آماری که تقریبا یک سوم آن متعلق به ایالات متحده است؛ هرچند در مرگ و میر هنوز ایتالیا در رتبه نخست قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۱۰۷۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ 09 April 2020
|
19989 بازدید
|
تابناک اجتماعیدر شرایطی که کشورمان در مرحله مدیریت بیماری کووید-۱۹ قرار دارد، شیوع ویروس در برخی کشور‌ها از جمله آمریکا به شدت رو به گسترش است تا جایی که دقایقی پیش آمار مبتلایان در جهان از مرز ۱.۵ میلیون تن  گذشت.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارش‌های منتشر شده از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ۲۰۹ کشور جهان و دو کشتی کروز مسافربری بین المللی، حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به وقت گرینویچ (GMT) نهمین روز آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی (بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ خورشیدی)، آمار مبتلایان به این ویروس در سراسر کره خاکی از مرز ۱.۵ میلیون تن فراتر رفت.
 
کووید-۱۹ از مرز ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ نرخ مرگ و میر جهانی ۲۱ درصد و ایران کمتر از ۱۲ درصد
 
آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، از این جمع نزدیک به یک سوم مبتلایان شناسایی شده (حدود ۴۵۰ هزار نفر) را شهروندان ایالات متحده آمریکا شکل می‌دهند و تقریبا یک سوم دیگر مبتلایان، شهروندان چهار کشور اروپاییِ اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان هستند و بعد از آن‌ها چین، ایران، بریتانیا و ترکیه رتبه‌های بعدی را دارند.

این در حالی است که در آمار مرگ و میر، کماکان ایتالیا با از دست دادن ۱۷ هزار و ۶۶۹ شهروندش در جایگاه نخست قرار دارد، اسپانیا با ۱۴ هزار و ۶۸۵ جان باخته، احتمالا برای ساعاتی اندک رتبه دوم را در اختیار خواهد داشت و ایالات متحده آمریکا که با سرعت آمار مبتلایان و همچنین جان باختگانش رو به افزایش است، در یک قدمی عبور از اسپانیا، فعلا در رتبه سوم قرار دارد.
 
کووید-۱۹ از مرز ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ نرخ مرگ؛ ۲۱ درصد در جهان و ۱۲ درصد در ایران
 
نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ است که به عدد ۳۲۰ هزار تن رسیده و چین با ۷۷ هزار بهبودیافته، بالاترین سهم را از آن خود کرده است. پس از این کشور، رتبه دوم که تا چندی پیش در اختیار کشورمان بود، حالا با ۴۸ هزار بهبود یافته در اختیار اسپانیاست و آلمان و ایران در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

آمار حائز اهمیت دیگر، نرخ مرگ و میر (Death Rate) این بیماری در جهان است که شاخصی مهم از دید متخصصان اپیدمیولوژی است و از تقسیم «تعداد فوتی ها» بر مجموع «تعداد فوتی ها+تعداد بهبود یافتگان» به دست می‌آید و به صورت درصد بیان می‌شود؛ عددی که در آمار‌های جهانی ۲۱.۶ درصد می‌شود و اگر برای کشورمان محاسبه شود، عدد ۱۱.۸ را نشان می‌دهد.
 
کووید-۱۹ از مرز ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ نرخ مرگ؛ ۲۱ درصد در جهان و ۱۲ درصد در ایران

شاخصی که به گفته مسئولان وزارت بهداشت کشورمان، دلیل پایین بودنش به نسبت نرخ مرگ و میر جهانی، وضعیت مدیریت شده بیماری در کشورمان است؛ وضعیتی خوشایند که باید بدانیم بسیار شکننده است و در صورت فراموش کردن اصول مراقبتی، ممکن است به سرعت از دست برود و پیک‌های جدید ابتلا جایش را بگیرد.
 
نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های جهانی تا به امروز، سقوط چین در آمار مرگ و میر به رتبه هفتم و یا به تعبیری، سبقت گرفتن شش کشور، از جمله کشورمان، از کشور کانون شیوع اولیه ویروس کرونای جدید در جهان است که نرخ مرگ و میر بیماری کووید ۱۹ در آن ۴.۱ درصد است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
ناشناس
|
New Zealand
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
مدیریت؟
منظورتان مدیریت اعداد و آمار هست دیگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
علتش را هم می نوشتی که چرا تلفات ما کمتره. آیا بخاطر مصرف روغن بنفشه است یاچیز دیگری؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
خدایا به حق همین شب نیمه شعبان این بلا را از همه مردم جهان دور فرما. آمین یا ارحم الراحمین. آمین یا شافی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
بیماری کرونا با روش هایی که ذکر خواهم نمود قابل پیشگیری است ان شاء الله.
پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند هر فرد پیش از وضو، بینی خود را شستشو دهد. همانگونه که آگاهید یکی از راه های رسیدن ویروس به بدن از طریق بینی می باشد زیرا که سینوس ها به سبب گرم و مرطوب بودن، جایگاه بسیار عالی برای زادآوری عامل بیماری هستند. شستن بینی ها در حقیقت این عامل بیماری زا را از جایگاه دلخواهش بیرون می اندازد. شستن بینی چندین سال پیش در یکی از پادگان های کشور آلمان بر روی سربازها بررسی شد و نتیجه این پژوهش نشان داد گروهی از سربازان به کاربرنده این روش در سنجش با دیگر گروه ها، به میزان شش برابر کمتر دچار سرماخوردگی شدند.
در آغاز شاید برخی آمادگی ندارند و زمان شستن با آب، دچار درد در ناحیه بینی شوند اینها بهتر است برای روزهای آغازین یک قاشق نمک را در یک لیتر آب حل نموده و از این محلول بهره گیرند ولی تنها در روزهای آغازین و برای عادت پذیری زیرا که برخی پزشکان بهره بیش از حد از نمک را برای مخاط بینی سودمند نمی دانند و آب به تنهایی کافی است. برای خالی نمودن بینی هم از فشار بیش از حد پرهیز نمایید.
روش دیگر هم برای جلوگیری از بیماری که همه می دانند شستن دست ها پیش از خوردن خوراک است که این کار ثواب هم دارد.
خوردن یک قاشق چایخوری نمک طبیعی پیش از غذا و خوردن نمک یا سرکه طبیعی پس از غذا هم سبب نابودی عامل بیماری زا در گلو می گردد
این روش ها در کنار دیگر توصیه ها مانند فاصله گذاری که به وسیله کادر درمان و پزشکان گرامی، روزانه از رسانه ها بازگو می شوند ان شاء الله سبب پیشگیری از بیماری شوند. پیروزی و کامیابی از خداست.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
من نميفهمم چه مديريتي، اينجا هنوز ويروس نرسيده همه از هم فاصله گرفتن مراقبن اين شده اونوقت تو ايران همه تو هم ميلولن آمار اونو، منطقي نمياد امار ايران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
بدتربن و بزرگترین مشکل در میان این همه مشکل اینجاست که کشورها باید همگی در یک صف علیه کرونا بشن و بهم کمک کنن اما اصلا اینطور نبوده.
مقابله با کرونا به یک همکاری تا حالا دیده نشده بین کشورهای مختلف نیاز داره.
کرونا به تنهایی شکست داده نخواهد شد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
چین با دروغ گویی و پنهان کاری نرخ مرگ را حدود 2 درصذ اعلام کرده بود.
باید مقامات چینی پاسخگوی این مشکلات ایجاد شده برای بشریت باشند.
ایران هم بی خودی از چین حمایت نکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
آمار های ایران قابل اعتماد نیست
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
امار خوبیه و اینکه امار مرگ و میر تو کشور ما نصف امار دنیاس خیلی هیجان انگیزه.نشون میده که ما علم آمارمون هم خیلی پیشرفتس.ینی اصولا آمار تو کشور ما از علوم هایتکه.
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
اولا در حال حاضر 15018719 نفر مبتلا شده و 880502 نفر فوت کردن که میشه کمتر از 6 درصد، ثانیا اون 12درصد ایران هم آمار خود ایرانه که همه و خودتونم میدونید چطور آماریه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
اینکه آمارمرگ ومیردرهمه دنیاخیلی بیشترازکشورمااست به همت والای گزارشگران خوب وعزیز دولتی خودمان است واین هنری است که هیچکس جزماندارد
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟