به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، تداوم بسته باقی نگه داشته شدن فروشگاه های لوکس در سراسر جهان به ویژه بازارهای بزرگ نظیر چین، هنگ کنگ و فرانسه در حالی وارد پنجمین ماه خود می شود که این روند احتمالا تا پایان سه ماهه دوم امسال نیز ادامه خواهد داشت. پیش بینی می شود درآمد برندهای لوکس در سه ماهه دوم سال بین ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سال قبل کمتر شود.
انتظار می رود با توجه به کاهش بیشتر شاغلین در سطح جهان بر اثر کرونا، تقاضا در سطح جهان برای اقلام غیرضروری تری نظیر کالاهای لوکس با کاهش چشمگیر مواجه شود و همین مساله، سال سختی را برای برندهای لوکس رقم بزند. برخی برندهای لوکس قبل از بحران کرونا هزینه های زیادی برای توسعه فعالیت های خود کرده بودند و بحران فعلی مشکلات مالی آن ها را تشدید خواهد کرد برا مثال لویی ویتون- با ارزش ترین برند لوکس جهان حدود ۱۵ میلیارد دلار برای خرید برند تیفانی و توسعه فعالیت هایش در آمریکا هزینه کرده بود.
موسسه مشاورین مک کینزی نیز هشدار داده است برندهای لوکس حتی در سناریو خوش بینانه با کاهش ۴۰ درصدی درآمدهای امسال خود مواجه خواهند شد و عبور از فروش ۳۰۰ میلیارد دلار که پیشتر پیش بینی می شد امسال محقق نخواهد شد.
با وجود بازگشایی های نسبی در چین و هنگ کنگ، دیگر پایگاه های اصلی برندهای لوکس نظیر پاریس، لندن و نیویورک کماکان در قرنطینه هستند این مساله باعث خواهد شد سهم چین از بازار کالاهای لوکس در جهان از ۳۵ درصد در سال گذشته به ۵۰ درصد در سال جاری افزایش یابد.
موسسه مک کینزی با بیان اینکه میل مصرف کالاهای لوکس در شرق آسیا بیش از هر نقطه دیگری در جهان رو به افزایش است افزوده که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷۰ درصد بازار مصرفی کالاهای لوکس در شرق آسیا خواهد بود.