سوالی که این روزها مطرح میشود این است که چگونه با وجود فروشگاه های اینترنتی بزرگ، فروشگاه های اینترنتی کوچک میتوانند تعداد مخاطبان خود را افزایش دهند؟
یکی از بهترین روشهای افزایش مخاطبان وبسایتهای اینترنتی میتواند تلاش آنها برای حضور در صفحه اول گوگل باشد. چرا که کاربراین اینترنت قبل از خرید اینترنتی برای یافتن آن محصول، مقایسه چند نوع از یک محصول، پیدا کردن بهترین قیمت و یا کسب اطلاعات درباره محصول در گوگل سرچ میکنند.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO به ارتقای جایگاه فروشگاه اینترنتی شما در گوگل کمک میکند. برای دستیابی به رتبه برتر در گوگل میتوان از استراتژیهای سئوی مختلفی بهره برد.
یک راه بسیار عالی که فروشگاه های اینترنتی کمتر شناخته شده با کمک آن میتوانند در برابر رقبای بزرگ قد علم کنند، استفاده از محتوای وبلاگ است.
قبل از هر چیزی بایستی به این مساله فکر کنید که میخواهید با کدام کلمات کلیدی در نتایج ارگانیک گوگل رتبه خود را بهبود دهید. برای انتخاب این کلمات کلیدی بایستی زمان کافی صرف کنید. کلمات کلیدی شما نباید زیاد رقابتی باشند تا راحتتر بتوانید برای آنها در گوگل رتبه کسب کنید. همچنین کلمات کلیدی بایستی بیشترین ارتباط را با سایت و محصولات شما داشته باشند.
فرض کنید سایت فروش تجهیزات کوهنوردی دارید و میخواهید صفحه فروش کیسه خواب خود را در گوگل بالا بیاورید. (رتبه آن را بهبود دهید.) کسب رتبه با کلمات کلیدی “کیسه خواب” و “خرید کیسه خواب” میتواند فروش شما را برای این محصول افزایش دهد. اما رقابت در این کلمه کلیدی بسیار زیاد است و رتبه گرفتن در گوگل برای جستجوهای این عبارات سخت است.
بهتر است روی کلمات کلیدی کم رقابت تمرکز کنید:
حالا که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، وقت آن است که برای هر یک از کلمات کلیدی خود محتوای وبلاگی ایجاد کنید.
شما با تولید محتوای ارزشمند درباره محصولاتتان در وبلاگ فروشگاه اینترنتی تان میتوانید در نتایج جستجوی گوگل رتبه های خوبی بگیرید. این همان کاری است که دیجیکالا از ابتدای شروع به فعالیتاش انجام میدهد.
فرصتهای زیادی در زمینه تولید محتوا وجود دارند که میتوانید از آنها برای بهبود جایگاه ارگانیک خود در گوگل استفاده کنید.
دریافت رتبه در نتایج ارگانیک گوگل با وجود تلاش بسیاری که نیاز دارد، زمانبر است. روش سریع برای پیشی گرفتن از رقبای بزرگی چون دیجیکالا استفاده از قابلیت تبلیغات گوگل است. تبلیغات در گوگل به این شکل است که شما به ازای هر کلیکی که مخاطبان هدف شما بر روی تبلیغات شما کنند، هزینه پرداخت میکنید.
با شروع تبلیغ در گوگل در کمتر از یک روز کاری سایت شما بالاتر از رقبایتان قرار میگیرد.
بلی! با تولید محتوای خلاق و بر اساس کلمات کلیدی میتوانید در بلند مدت ترافیک ارگانیک سایتتان را افزایش دهید. همچنین با تبلیغات گوگل میتوانید از طریق تبلیغات کلیکی در گوگل ورودی هدفمند سایتتان را افزایش دهید.
در ادامه چند نتیجه جستجو که در آن فروشگاه های اینترنتی با تبلیغات گوگل توانستهاند بالاتر از دیجیکالا دیده شوند را مشاهده میکنید.
همانطور که میبینید گاهی دیجی کالا و سایت های بزرگ دیگر هم با تبلیغات و هم با SEO در صدر نتایج گوگل قرار میگیرند. شما هم میتوانید همزمان هم بر روی سئوی سایتتان کار کنید و هم از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید تا از بازار جا نمانید و در آینده هزینه تبلیغات گوگل خود را بتوانید کاهش دهید.
برای شروع تبلیغات گوگل میتوانید با آژانس های تبلیغات در گوگل تماس بگیرید. پارس ادوردز یکی از آژانسهای تبلیغات در گوگل است که به صورت تخصصی در حوزه تبلیغات گوگل فعالیت میکند و پارتنر رسمی گوگل در حوزه تبلیغات آنلاین است.
این خبر تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.