كفاشيان: در بازگرداندن پيرواني تحت تاثير هيچ نهادي نبوديم!

اين به معني قطعي بودن حفظ 4 سهميه ايران براي ليگ قهرمانان آسيا نيست چرا كه چندين كشور صلاحيت حضور در اين رقابت‌ها را بر اساس معيارهاي AFC پيدا كرده‌اند و با توجه به ثابت بودن تعداد تيم‌هاي شركت كننده در اين مسابقه‌ها بايد سهميه‌هايي از برخي كشورها حذف شود. در اين شرايط ممكن است ايران رشد 30 درصدي داشته اما كشوري ديگر كه به اندازه ما سهميه دارد، 50 درصد رشد كرده باشد. آن جاست كه از سهميه‌هاي ما كسر خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۵۶۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵ 14 May 2010
|
3025 بازدید
رييس فدراسيون فوتبال گفت: فدراسيون در بازگرداندن غلامحسين پيرواني مستقل عمل كرد و تحت تاثير هيچ نهادي نبود.

علي كفاشيان در گفت‌وگو با ايسنا، در رابطه با بازگرداندن غلامحسين پيرواني به عنوان سرمربي‌ تيم ملي اميد كه پس از جلسه پنجشنبه و پس از آن ملاقات با علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني صورت گرفت، اظهار كرد: ما براي تيم اميد برنامه بلندمدت داشتيم و زماني كه غلامحسين پيرواني را براي اين سمت انتخاب كرديم، طبق همين نگاه عمل كرديم. او يك سال كارش را انجام داد. هرچند نتوانستيم بازي‌هاي تداركاتي خوبي را براي تيم اميد فراهم كنيم. در ادامه هم تمايل به ادامه‌ي همكاري با وي را داشتيم تا طبق برنامه عمل كنيم اما او به دليل اختلافاتي كه براي تمديد قراردادش به وجود آمده بود، قهر كرد اما من هميشه گفته بودم كه پيرواني بهترين گزينه هدايت تيم اميد است.

وي افزود: پيرواني بايد كارش را در تيم اميد ادامه مي‌داد. اما با توجه به اين كه احتمال داديم كه او نمي‌خواهد ديگر به تيم اميد برگردد با گزينه‌هاي ديگري هم صحبت كرديم. بنابراين جلسه‌اي را پنج شنبه در حضور پيرواني برگزار كرديم و از او گله كردم كه چرا از تيم اميد رفت، او علت اين جدايي را مشكلاتي كه وجود داشت و نيز نارضايتي كميته ملي المپيك از تمديد قراردادش مطرح كرد اما ما هماهنگي‌هاي لازم را انجام داديم و شخصا با بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك صحبت كردم، او نيز قبول كرد كه پيرواني در راس كار باشد. در هر صورت جلسه‌ي خوبي با پيرواني داشتيم و براي مصلحت تيم اميد تصميم بر اين شد كه پيرواني دوباره كارش را در اين تيم ادامه دهد.

كفاشيان همچنين تاكيد كرد: فدراسيون فوتبال در انتخاب پيرواني و بازگرداندن او به تيم اميد مستقل عمل كرد و تحت تاثير هيچ نهاد ديگري نبود و در آينده هم تصميماتش در اين رابطه چنين خواهد بود. سعيدلو در جلسه پنج شنبه تاكيد كرد كه فدراسيون كارش را خودش انجام دهد و با صراحت و به صورت مستقل امور را پيگيري كند. او همچون گذشته از وضعيت فدراسيون هم حمايت كرد كه جاي تشكر دارد.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال كه آيا اختلافات مالي بر سر قرارداد پيرواني حل شد به ايسنا، گفت: مسائل مالي براي پيرواني اهميتي نداشت و او در جلسه پنج شنبه هم بر اين نكته تاكيد كرد. شرايط مطرح شده از سوي فدراسيون يكي از دلايل دلخوري‌هاي او بود. قرار شد تا مسائل مالي اين قرارداد هم به گونه‌اي منصفانه اعمال شود و ما قرارداد را طي روزهاي آتي با او ببنديم. تنها مدت قرارداد مي‌ماند كه آن هم قرار شد تا بازي‌هاي مقدماتي المپيك باشد. هرچند مسابقه‌هاي آسيايي گوانگجو ارزيابي كار ماست و نتيجه‌گيري در اين رقابت‌ها هم برايمان اهميت زيادي دارد. پس از پايان اين رقابت‌ها ما عملكرد تيم اميد را ارزيابي خواهيم كرد و شرايط آن زمان مي‌تواند در تصميم‌گيري‌هاي بعدي اثرگذار باشد. سازمان تربيت بدني هم هيچ وقت از شخص خاصي براي حضور در راس كادر فني تيم اميد صحبت نكرد و تاكيد كرده كه از تصميم‌هاي فدراسيون حمايت مي‌كند.

كفاشيان همچنين درباره دستاورد بازديد نمايندگان AFC از باشگاه‌هاي ايراني گفت: اين بازرسان از امكانات باشگاه‌هاي ايراني و شرايط آنها ديدن كردند و تمام ارزيابي‌هايشان را در قالب گزارشي كامل تنظيم كردند. آنچه از دستاورد سفر آنها مي‌دانم اين است كه ارزيابي‌شان از باشگاه‌هاي ما نسبت به بازرسي در دوره قبلي بهتر بوده و ظاهرا رشد خوبي را در باشگاه‌هاي ما ديده‌اند. آنها بر اين مساله تاكيد كرده و ما اميدواريم در تصميم‌گيري‌هاي بعدي AFC نيز لحاظ شود، البته اين به معني قطعي بودن حفظ 4 سهميه ايران براي ليگ قهرمانان آسيا نيست چرا كه چندين كشور صلاحيت حضور در اين رقابت‌ها را بر اساس معيارهاي AFC پيدا كرده‌اند و با توجه به ثابت بودن تعداد تيم‌هاي شركت كننده در اين مسابقه‌ها بايد سهميه‌هايي از برخي كشورها حذف شود. در اين شرايط ممكن است ايران رشد 30 درصدي داشته اما كشوري ديگر كه به اندازه ما سهميه دارد، 50 درصد رشد كرده باشد. آن جاست كه از سهميه‌هاي ما كسر خواهد شد. عكس اين قضيه نيز وجود دارد كه ما رشد بيشتري نسبت به رقباي‌مان داشته باشيم و سهميه‌اي از ما كم نشود.

كفاشيان همچنين گفت: نمايندگان فيفا نيز از شرايط فوتبال ما و عملكرد فدراسيون گزارشي كامل ارائه كردند و در آن آمده است كه فدراسيون فوتبال ايران بر اساس اهداف ترسيم شده‌اش به خوبي جلو مي‌رود. يك سري موارد هم مي‌ماند كه پس از جام جهاني و در حين بازديد سب بلاتر رييس فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) از ايران مطرح و حل خواهد شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟