برای تجهیز کردن یک شرکت یا دفتر کار باید وسایل اداری لازم و ضروری را خریداری کنید تا بتوانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. لوازم تحریر اداری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند اما باید بدانید که به چه چیزی نیاز دارید و برای راحتی کار چه مواردی برای شما قابل استفاده هستند.
نوشتافزار یا لوازم التحریر در حقیقت مجموعهای گسترده از وسایل و ابزارهایی هستند که برای ترسیم، نگارش، بایگانی و ... به کار میروند. برخی از انواع آنها پر کاربرد بوده در نتیجه باید تعداد بیشتری از آنها تهیه شود.
یکی از ویژگیهای مهم که در تهیه لوازم تحریر اداری باید به آن توجه کرد، کیفیت محصول و ماندگاری بالای آن است که در برخی از برندهای معتبر و معروف این مهم ثابت شده است. در جهان هر ساله بیش از 300 میلیون تن کاغذ تولید میشود، به همین علت توصیه میکنیم که محصولات سازگار با محیط زیست را برای دفتر کار خود تهیه کنید. در این مقاله به معرفی برخی از مهمترین لوازم تحریر اداری خواهیم پرداخت و شما را با کاربرد آنها آشنا خواهیم کرد.
این وسایل از الزامات محیط کاری هستند که علاوه بر منظم نشان دادن سطح میز، دسترسی را به وسایل آسانتر میکنند؛ همچنین از منظر روانشناسی نوع ست رومیزی بیانگر شخصیت و کلاس کاری یک شرکت یا دفتر کار است، پس بهتر است فضای کاری هر فرد متناسب با روحیاتش چیدمان شود. اگر میز اداری کوچک باشد، ست اداری باید مینیمال و ساده باشد که از شلوغی پرهیز شود. علاوه بر این بهتر است لوازم رومیزی اداری که خریداری میشوند مثل جامدادی و ... در یک رنگ و متناسب با طیف رنگی میز کار تهیه شوند تا جلوهی آن دو چندان شود.
هر ساله ادارات و شرکتهای بزرگ اقدام به منتشر کردن تقویمهای رومیزی و دفتری میکنند. پس میتوان گفت وجود تقویم رومیزی برای تنظیم قرار ملاقاتها و اطلاع از مناسبتهای ملی و مذهبی امری ضروری است.
اغلب کارمندان با برگههای محرمانه و مهم سروکار دارند، برای اینکه امکان دسترسی سایر افراد به آنها محدود شود بهتر است از کلر بوک جهت جداسازی آنها استفاده کنند. کلر بوکها در رنگهای متنوع و تعداد برگههای متفاوت به بازار عرضه شدهاند.
قیچیهای اداری به نسبت قیچیهای خیاطی سبکتر بوده و مخصوص برش کاغذ و مقوا هستند. برش دادن اسناد و مدارک یکی از کارهای روزمره کارمندان است که با ارباب رجوع سروکار دارند.
جهت اتصال اطلاعیه برروی تابلوی اعلانات بهتر است از سوزن تهگرد و پونزهای اداری استفاده کنید. به همین علت توصیه می شود بصورت بسته آنها را خریداری کنید تا همیشه در دسترس باشند. از دیگر ویژگیهای سوزن تهگرد میتوان به زمانی اشاره کرد که سوزن منگنه در دسترس نباشد پس میتوانید از سوزن تهگرد برای چسباندن برگهها به یکدیگر استفاده کنید.
کازیه چند طبقه جز لوازم اداری بسیار مهم است که به شما در دستهبندی اوراق کمک خواهد کرد. کازیه اداری در دو جنس فلزی و پلاستیکی و در دو یا سه طبقه تولید و به بازار عرضه شده که امکان انتخاب را برای شما فراهم کرده است. در دفاتر اداری از کازیه اکثرا برای جداکردن برگههای سفید با چک پرینتها استفاده میشود.
برای بستهبندی کارتن، جعبه و چسباندن مقوا و کاغذ به یکدیگر باید از انواع چسب استفاده کرد. جهت فرار از شلوغی روی میز توصیه میشود همراه با چسب نواری حتما یک پایه چسب هم خریداری کنید تا امکان برش دادن چسب برای شما آسان شود.
کاغذ در وزنهای متفاوت جهت استفاده در دستگاه کپی، پرینتر و یادداشتبرداری به بازار عرضه میشود. در حقیقت یکی از لوازم اداری پر مصرف انواع کاغذ در رنگهای مختلف هستند که رنگ سفید این کالا در ادارات طرفدار بسیار دارد.
جعبه کوچک فلزی یا پلاستیکی که قسمتی آغشته به جوهر دارد و روی میز همه کارمندان اداری قابل مشاهده است. اگر قصد مهر زدن برروی اسناد و مدارک را داشته و یا با ارباب رجوع سروکار دارید که نیاز به انگشت زدن او برروی مدارک است حتما باید یک استامپ و جوهر جهت شارژ کردن آن در کشوی میز خود داشته باشید.
برگههای رنگی در سایزهای متفاوت که میتوان برروی آن یادداشت نوشته و به هرجا که دوست داشتید بچسبانید. از این برگهها بیشتر برای پیام گذاشتن بر روی مانیتور یا میز فرد غایب استفاده میشود که در زمان حضور به موارد موجود رسیدگی کند.
برخی از اوراق اداری به یکدیگر مرتبط هستند در نتیجه باید آنها را بهم منگنه کرد و مانع از گم شدن آنها شد. بهتر است در حین خرید منگنه، سوزن منگنه و سوزن کش هم خریداری کنید تا در حین کار دچار مشکل نشوید؛ همچنین در انتخاب برند دقت کنید تا محصولی مقاوم داشته باشید.
یک وسیله کاربردی و مهم برای دفاتر اداریست و چون با فشار دست کار میکند باید از یک برند معتبر خریداری شود. همچنین شیوه استفاده بدین شکل است که جهت قرار دادن اسناد و اوراق اداری درون پوشه باید از قسمت مورد نظر آنها را سوراخ کنید تا برگهها از پوشه بیرون نریزند.
برای اینکه میز کاری شما منظم باشد و برای فرار از شلوغی روی میز و جدا کردن برگههای اداری یک وسیله کاربردیست که هزینه چندانی ندارد؛ همچنین یکی از لوازم اداری مهم جهت بایگانی کردن اوراق است که گیره کاغذ ده برگه و کلیپس تعداد بیشتری برگه را نگه میدارند.
بدونشک برای نگارش، نکتهبرداری و یادداشت مباحث مهم کاری به یک قلم نیاز پیدا میکنید که خودکار کاربردیترین آنهاست. این نوشتافزار قیمت چندانی ندارد اما اگر قصد تهیه این کالا را برای شرکت دارید بهتر است بصورت عمده خرید کنید زیرا مصرف آن بالا است.
در نشستهای کاری مهم گاهیاوقات لازم است که نکات و چارتهای سازمانی را بر روی تخته ترسیم کنید و موضوع مورد بحث را برای مخاطبان توضیح دهید، پس وجود تخته و ماژیک وایتبرد در اتاق جلسات امری ضروریست.
در بسیاری از ادارات اوراق و اسناد براساس یک تاریخ مشخص بایگانی میشوند که بهترین شیوه ممکن استفاده از زونکن است. بدینصورت که برگهها را پانچ میکنید و درون آن قرار میدهید؛ همچنین در قسمت عطف آن امکان یادداشت موضوع و تاریخ وجود دارد.
امکان خرید لوازم تحریر اداری از گاج مارکت برای شما فراهم شده است که میتوانید بصورت جزئی یا عمده ثبت سفارش کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی/