بازدید 11042
۱

آخرین وضعیت پرونده محیط‌بان همدانی محکوم به اعدام

کد خبر: ۹۸۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 05 July 2020

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده «سعید مومیوند» - محیط‌بان محکوم به اعدام - گفت: این پرونده در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی اظهار کرد: محیط‌بان «مومیوند» در سال ۹۷ به اعدام محکوم اما در خردادماه ۹۸ با پیگیری‌ها و اعتراض‌های انجام شده حکم او نقض شد و دیوان عالی کشور پرونده را برای تجدیدنظر به دادگاه فرستاد. در نتیجه پرونده به دستگاه قضایی همدان بازگشت ولی مجدد در دادگاه استان، رای قصاص صادر و این محیط‌بان محکوم به اعدام شد.

وی ادامه داد: با اعتراض دوم به رای دادگاه، پرونده محیط‌بان «مومیوند» برای دومین بار به دیوان عالی کشور فرستاده شد و ما اکنون منتظر تصمیم دیوان عالی در این‌باره هستیم.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست به‌طور قطع اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط محیط‌بانان که در قانون حمایت از محیط‌بانان به آن اشاره شده است، در این پرونده به محیط‌بان محکوم به اعدام کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در سال ۹۵ محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه حافظت شده می‌شود. خودرو آن‌ها که پیکان بود را توقیف می‌کنند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود. محیط‌بان پس از اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند. فرد مجروح متأسفانه پس از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست می‌دهد و پس از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط‌بان صادر و محیط‌بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناهموار بودن زمین!به قصد قتل شلیک کرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر