بازدید 11334

طبع پودر زیره سبز + قیمت زیره سبز

زیره به دو نوع سبز و سیاه تقسیم می شود که هر کدام دارای طبع و خواص متفاوتی هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال که آیا طبع زیره سبز گرم است یا سرد بپردازیم.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 04 August 2022

زیره گیاهی علفی و یکساله است که هم به صورت خودرو و هم پرورشی موجود است و داراری شیار هایی بر روی ساقه اش می باشد برگ های آن نازک و کشیده اند و بذر های این گیاه کشیده و به رنگ های قهوه ای، زیتونی و یا زرد موجود می باشند. این گیاه دارویی معطر معمولا در مناطق کوهستانی یافت می شود و بومی قاره های اروپا، آسیا و آفریقا می باشد. اما به دلیل خواص دارویی فراوانی که در خود دارد در سرتاسر جهان گسترش یافته و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

طبع پودر زیره سبز + قیمت زیره سبز

افرادی با مزاج سرد می توانند از زیره سبز استفاده کنند. طبع زیره سبز گرم و خشک است و افرادی که دارای خشکی مزاج و یا دارای مزاج گرم هستند نباید از آن استفاده کنند زیرا باعث بروز عوارضی مانند سردرد می شود. طبع گرم زیره سبز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود این فعالیت موجب تقویت حافظه شده و عملکرد مغز را ارتقا می بخشد. مصرف روزانه این گیاه موجب جلوگیری از بیماری های ناشی از کهولت سن مانند پارکینسون و آلزایمر می شود علاوه بر این زیره سبز با طبع گرمی که دارد به عنوان یک آرامبخش طبیعی شناخته شده و در کاهش استرس موثر است. این امر به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان در این گیاه است که موجب نابودی رادیکال های آزاد مغز شده و کمک میکنذد تا انسان به یک آرامش نسبی برسد.

استفاده پودر زیره سبز در غذا

زیره یک گیاه دارویی است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. زیره گیاه بومی کشور های آسیایی محسوب می شود و به دو دسته زیره سبز و سیاه تقسیم می شود که شباهت بسیار زیادی به هم دارند. تنها تفاوت زیره سبز و زیره سیاه در رنگ آن و در بعضی خواص آنها است. هر دو ادویه های بسیار مفیدی هستند که به رفع مشکلات گوارشی کمک کرده و با خواص ضد باکتری که دارند به حفظ سلامت عمومی کمک می کنند. زیره سبز و زیره سیاه هر دو در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شوند و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها هستند.

طبع پودر زیره سبز + قیمت زیره سبز

از این گیاه علاوه بر مصارف خوراکی در تولید برخی دارو های گیاهی و برای التیام زخم استفاده می شود. دانه زیره از میوه گیاه زیره به وجود می آید و در پخت مواد غذایی و همچنین در تولید محصولات دارویی بسیار پر کاربرد است. 

زیره به عنوان یک ادویه طعم دهنده و چاشنی معطر در بسیاری از غذا ها استفاده می‌شود. استفاده از پودر زیره سبز در غذا باعث خوش طعم و خوش عطر شدن غذا می شود. زیره در اکثر کشور های خارجی مثل آفریقا، هند و مکزیک به عنوان پایه اصلی ادویه ها استفاده می شود و طعم متمایزی دارد. در ایران نیز امروزه مصرف زیره بسیار رایج شده است و در اکثر غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ادویه طعم تندی به غذا می بخشد و رایحه گرمی دارد و حاوی مواد مغذی است که می تواند به ارتقا سلامتی شما بسیار کمک کند.

قیمت زیره سبز سبزوار اسفراین تبریز

ویژگی یکی از گیاهان دارویی که در کشور های محدودی مثل ایران، هند و ترکیه کشت می شود، که قیمت این زیر سبز در سبزوار و از توابع اسفراین در شهر تبریز می باشد. زیره سبز یکی از گیاه دارویی و ادویه ای از زمان قدیم مورد استفاده قرار می شده است این گیاه در حال حاضر در استان‌ های خراسان، آذربایجان شرقی، یزد، سمنان، اصفهان و بخش هایی از استان های گلستان و کرمان کشت می شود. مراکز عمده کشت زیره در خراسان در حال حاضر شهرستان های سبزوار، نیشابور، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، اسفراین، گناباد، تبریز و معاینات می باشد. این محصول به لحاظ اقتصادی اهمیت خاصی برای کشاورزان منطقه و درآمد نسبتاً زیادی نسیب شان می شود.

طبع پودر زیره سبز + قیمت زیره سبز

کشاورزان استان ها بدون فکر کردن به نیاز آب آن و توانایی کشت آن به صورت جانبی با محصولات آبی اقدام به کشت در سبزوار می نمایند. زیره سبز بعد از زعفران دومین گیاه صادراتی ایران محسوب می شود که قیمت زیره سبز بسیار پایین تر از زعفران است. این گیاه به دلیل دارا بودن خصوصیاتی مانند دوره رشد کوتاه شکل خواص برگ و نوع پوشش سطح اندام های هوایی نیاز آبی کمی دارد و کشت آن به صورت دیم از توجیه اقتصادی لازم برخوردار می باشد. ده هزار هکتار از اراضی در استان خراسان رضوی به کشت زیره سبز اختصاص دارد، که ۵۰ درصد آن به صورت فاریاب و ۴۵ درصد به صورت دیم کشت می شود. بعد از شهرستان خوشاب، شهرستان سبزوار دومین تولید کننده زیره سبز در استان خراسان رضوی می باشد که ۵۶ درصد از کشت زیر سبز به صورت دیم انجام می شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی