بازدید 5125
۱

کربی: توافق با ایران نزدیک، اما شکاف‌ها هنوز باقی است

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: قطعا امروز در مقایسه با دو هفته پیش به توافق (با ایران) نزدیکتریم، اما شکاف‌ها بین تمامی طرف‌ها هنوز باقی مانده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 29 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با سی ان ان گفت که همچنان "شکاف‌هایی" میان مشارکت‌کنندگان مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای باقی مانده است.

مجری سی ان ان گفت: من می‌خواستم به موضوع دیگری بپردازم و آن موضوع مذاکرات هسته‌ای در جریان با ایران است. ما شاهد آن هستیم که ایران از برخی از خواسته‌های اولیه خود عقب نشینی کرده است. آیا آمریکا و ایران به یک توافق هسته‌ای در یک یا دو هفته آینده نزدیک هستند یا از نظر شما وضعیت در جهت عکس حرکت می‌کند؟

جان کربی مدعی شد: ما قطعا امروز در مقایسه با دو هفته پیش به توافق نزدیکتریم. این به خاطر آن است که ایران مایل است که از چندین خواسته مهم خود عقب نشینی کند. ما هنوز بر روی این موضوع کار می‌کنیم. شکاف‌ها بین تمامی طرف‌ها هنوز باقی مانده است. ما هنوز در آنجا و توافق قرار نداریم. ما همچنان بر روی این موضوع کار می‌کنیم. ما پاسخ خود را به اتحادیه اروپا داده ایم. این پاسخ هم اکنون توسط اتحادیه اروپا و ایران در حال بررسی است.

وی افزود: ما در اینجا کاملا به نتایج مثبت امیدواریم، زیرا هیچ مشکلی با وجود یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای در خاورمیانه (غرب آسیا) به آسانی حل و فصل نمی‌شود. رئیس جمهور بایدن همچنان معتقد است که دیپلماسی و بازگشت به توافق بهترین نتیجه ممکن را می‌تواند به همراه داشته باشد و ما همچنان به تلاش خود بر روی این موضوع ادامه می‌دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خخخخخ بابا امریکا شمارا سر کار گذاشته ذوق مرگتون کنه برجامو دیدین پشت گوستونا دیدین
نزدیکه نزدیکه منظوره ۴۰ یا ۵۰ سال بعده
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی