بازدید 4732
۳

روابط ایران و پاکستان، هزاران سال پیوند فرهنگی دارد

سید ابراهیم رئیسی در دیدار نخست وزیر پاکستان با تأکید بر اراده جدی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقاء سطح روابط با این کشور گفت: روابط دو جانبه ما تعامل معمول دو همسایه نیست، بلکه روابطی عمیق و متکی به هزاران سال پیوند فرهنگی و اعتقادی است.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰ 21 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی، دیروز سه‌شنبه در دومین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار «شهباز شریف» نخست ‌وزیر پاکستان که در هتل محل اقامت رئیس جمهور کشورمان انجام شد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقاء سطح روابط با پاکستان اراده جدی دارد، گفت: ایران محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها با پاکستان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و حمل نقل ندارد.

رئیس جمهور با ابراز همدردی دوباره با ملت پاکستان برای زیان‌های جانی و مالی سیل اخیر در این کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ارائه آنچه در توان برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی دارد، دریغ نخواهد کرد.

آقای رئیسی با اشاره به دیدار ۵ روز قبل با همتای پاکستانی خود در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، تصریح کرد:‌ افزایش دیدارها و رایزنی‌ مقامات دو کشور، تأثیر سازنده‌ای بر گسترش همکاری‌ها و ارتقاء سطح روابط دو جانبه خواهد داشت.

شهباز شریف نیز در این دیدار با بیان اینکه افتخار بزرگی است که به فاصله ۵ روز دو بار با شما دیدار می‌کنم، گفت: این موضوع، نشانه این است که ایران و پاکستان اعضای یک خانواده هستند. ما علاقه‌مند به گسترش بیشتر روابط، به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری با ایران، کشور دوست و برادر خود هستیم.

نخست وزیر پاکستان، همچنین از حمایت‌های دولت و ملت ایران، به‌ویژه در جریان وقوع سیل اخیر، قدردانی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
هزاران سال؟؟؟!!!!
آقا مگر هزاران سال پیش پاکستانی بوده پاکستان در عرض 60 یا70 سال بوجود آمده است .
پاکستان تا 200 سال پیش جزو ایران بوده است!!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی