بازدید 2240

جهان مشتاق استفاده از انرژی خورشیدی است

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال 2023 میزان نصب پنل‌های خورشیدی به 53 درصد افزایش پیدا کند. آیا این به معنای اشتیاق مردم برای استفاده از انرژی خورشیدی است.
کد خبر: ۱۱۹۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 17 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، بلومبرگ در گزارشی نوشت که بازار جهانی انرژی خورشیدی در حال ثبت رکوردهای بی‌سابقه‌ای در نصب و کاهش قیمت‌ها در پنل‌های خورشیدی است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 میزان نصب پنل‌های خورشیدی به 53 درصد افزایش پیدا کند.

یک نظرسنجی جهانی نیز نشان می‌دهد که بیش از دو سوم جمعیت جهان از انرژی خورشیدی حمایت می کنند، یعنی پنج برابر بیشتر از حمایت عمومی از سوخت های فسیلی.

براساس نظرسنجی «معاهده عدم اشاعه سوخت فسیلی» که از 21 کشور جهان صورت گرفته است، دو سوم مردم دنیا با توسعه و گسترش انرژی‌های پاک مانند انرژی خورشیدی موافقت دارند.

این نظرسنجی شامل استرالیا، برزیل، چین، هند، ایتالیا، مکزیک، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه و ایالات متحده بوده است. همچنین با پشتیبانی 68 درصدی، انرژی خورشیدی محبوب‌ترین منبع انرژی است که پس از آن باد (54 درصد)، برق آبی (35 درصد) و هسته‌ای (24 درصد) قرار دارند و تنها 14 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که طرفدار سوخت‌های فسیلی هستند.

این درحالی است که آخرین نظرسنجی در اروپا نشان می‌دهد که 85 درصد اروپایی ها از سرمایه گذاری انبوه در انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید حمایت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی