بازدید 4312
امیرعبداللهیان:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود شرکت کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹ 27 December 2023


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه 6 دی ماه با "آرارات میرزویان"، وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

پس از این دیدار دو وزیر خارجه در نشست خبری مشترک شرکت کرده و در خصوص نتایج رایزنی‌ها سخن گفتند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست خبری در خصوص موضوعات مورد رایزنی گفت: ما در آستانه سال جدید میلادی به همراه همکارانم به تنها کشور همسایه مسیحی خود در ارمنستان سفر کردیم. سال جدید میلادی را به دولت و ملت و یکایک مسیحیان در ایران و جهان تبریک بگویم.

وی افزود: ما امروز گفتگوهای بسیار مهمی با وزیر خارجه داشتیم، همچنین دیدار با اهمیتی را با نخست وزیر محترم داشتیم. در این گفتگوها ابعاد مختلف همکاری‌ها و همچنین نسبت به تحقق صلح در قفقاز و نقشی که ایران می‌تواند به عنوان ضامن برعهده بگیرد گفتگو کردیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: تاکید می‌کنم که ایران از تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کند. ایران همواره روابط تاریخی را با ارمنستان داشته و ما هر روز نیرومندتر از روز قبل این رابطه را حفظ خواهیم کرد. قدردانی می‌کنم از همکاری و موافقت ارمنستان برای ایجاد سرکنسولگری ایران در قاپان در سال گذشته که به تسهیل رفت و آمد اتباع ایرانی خدماتی را ارائه داد. امروز موافقت تهران را با افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز اعلام کردیم و امیدواریم با حضور همتای خودم در تبریز شاهد گشایش رسمی آن در تبریز باشیم.

وزیر خارجه ایران گفت: ارزیابی ما از توسعه و پیشرفت روابط کاملا مثبت است. رئیس جمهور کشورم و آقای پاشینیان در تماس تلفنی خود توافقات مهمی را در راستای منافع دو کشور انجام دادند. ما در دولت متعهد هستیم که همکاری‌ها و توافقات را با دقت و سرعت عملیاتی کنیم به گونه‌ای که آثار ان را مردم دو کشور در زندگی خودشان به خوبی مشاهده کنند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: ما از صلح پایدار در قفقاز جنوبی قویا حمایت می‌کنیم. در راستای تقویت مسیر ترانزیتی از ابتکار عمل مطرح شده توسط آقای پاشینیان مبنی بر چهارراه صلح استقبال می‌کنیم. صلح و ثبات و امنیت ارمنستان همان چیزی است که ایران می‌خواهد و تحقق صلح پایدار بدون دخالت قدرت‌های خارجی و از طریق ضامن‌های منطقه‌ای می‌تواند منافعی سرشار برای همه طرف‌ها داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست