بازدید 1836

رایزنی امیرعبداللهیان با دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان

وزیر امورخارجه کشورمان با آرمن گریگوریان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ 28 December 2023

‌به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارحه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار گفت و گو با مقامات ارمنستان به ایروان سفر کرده است، با آرمن گریگوریان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تبریک تولد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغازسال نوی میلادی، با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور، تاکید کرد با توجه به توافق رییس جمهور کشورمان و نخست وزیر ارمنستان، روابط دوجانبه بایستی در مسیر جهش قرار گرفته و حرکت در مسیر افزایش حجم تبادل تجاری دو کشور تا سطح ۳ میلیارد دلار می‌تواند یکی از، نشانه‌های ارتقا مناسبات باشد.

وزیر امور خارجه خارجه کشورمان با تاکید بر سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران دایر بر حفظ مرزهای بین المللی و تمامیت ارضی کشورها، ضرورت حل و فصل مسایل منطقه توسط کشورهای خود منطقه را یاد آور شد.

دبیر شورای عالی امنیت ارمنستان نیز در این دیدار روابط دو کشور را پویا و فعال ارزیابی کرد که در بالاترین سطح قرار دارد. وی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان قدر دانی کرد و اعلام نمود: ارمنستان مصمم است مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را تعمیق و گسترش بخشد.

وی از همتای خود برای سفر به ایروان دعوت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست