بازدید 8840
سیاست‌های اروپایی برای پاک کردن صورت مسأله؛

بحران به بلژیک رسید؛ زمزمه‌های پایان یورو

باید توجه داشت که اصولا بانک مرکزی اروپا، ماهیتی غیر از اتحادیه اروپا ندارد و خرید دیون از سوی این بانک، تنها می‌تواند بحران بدهی را از بانک‌های مرکزی کشورها به بانک مرکز اتحادیه منتقل کند، زیرا سرانجام بانک مرکزی اروپایی توسط همین کشورها ـ و نه از جای دیگر ـ تأمین می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶ 03 December 2011
سرویس اقتصادی ـ تدابیر مقامات اروپایی برای نجات کشورهای این اتحادیه کارساز نبوده و اوضاع در اروپا، روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، بلژیک نیز برای جلوگیری از رکود و جبران بدهی‌ها، سیاست‌های ریاضتی در پیش گرفته است.

مردم این کشور در مقابله با این کار، به اعتراض در بروکسل راهپیمایی کردند؛ روز جمعه در این راهپیمایی، بیش از 50 هزار نفر از شهروندان بروکسل در اعتراض به اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی به خیابان‌های این شهر آمدند.

گزارش‌ها حاکی است که شمار بیکاران در اسپانیا در ماه نوامبر، شصت هزار نفر افزایش یافته است.

شبکه تلویزیونی «یورونیوز» نیز در این باره گزارش داد: شمار افراد جویای کار در اسپانیا برای چهارمین ماه پیاپی افزایش یافته است، به گونه‌‌ای که میزان بیکاری در این کشور در ماه نوامبر در مقایسه با ماه اکتبر، یک و چهار دهم درصد افزایش نشان می‌دهد و این در حالی است که در پایان ماه نوامبر، شمار بیکاران در اسپانیا به چهار میلیون و چهارصد و بیست هزار نفر رسید.

اما در ایتالیا، قرار است، روز دوشنبه «ماریومونتی»، نخست وزیر، برنامه‌های جدید ریاضت اقتصادی این کشور را اعلام کند؛ این سومین برنامه ریاضت اقتصادی ایتالیا در شش ماه اخیر خواهد بود.

بنا بر این گزارش، ایتالیا با نرخ بیکاری 8.5 درصدی و بدهی 1.9 تریلیون دلاری روبه‌روست که این رقم، معادل 120 درصد تولید ناخالص داخلی است.
گفتنی است، رشد اقتصادی ایتالیا از آغاز امسال تا کنون، به کمتر از 0.7 درصد رسیده است.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی نیز پیش‌بینی کرد، رشد اقتصادی ایتالیا سال آینده به منفی 0.5 درصد خواهد رسید.

در طرح پیشنهادی دولت ایتالیا که روز دوشنبه منتشر خواهد شد، ترکیبی از برنامه‌های ریاضت اقتصادی همراه با رشد و عدالت اقتصادی وجود خواهد داشت.

بانک مرکزی اروپا به دنبال پاک کردن صورت مسأله

افزون بر کشورهای یونان، ایتالیا، اسپانیا، دیگر کشورهای اروپایی نیز با بحران بدهی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. این در حالی است که بانک مرکزی اروپا، خود تصمیم به خرید مستقیم این بدهی‌ها کرده است.

این موضوع در شرایطی مطرح شده که «ژاک اتالی»، اقتصاددان برجسته فرانسوی بر این باور است که بانک مرکزی اروپا، نباید مستقیم بدهی کشورها را خریداری کند، زیرا این امر بر خلاف معاهدات اروپا، کاری ناپسند است، ولی بانک مرکزی اروپا می‌تواند این بدهی‌ها را از بازارهای ثانویه خریداری کند و به این ترتیب، باعث فراهم شدن نقدینگی شود.

بنابراین، باید توجه داشت که اصولا بانک مرکزی اروپا، ماهیتی غیر از اتحادیه اروپا ندارد و خرید دیون از سوی این بانک، تنها می‌تواند بحران بدهی را از بانک‌های مرکزی کشور‌ها به بانک مرکز اتحادیه منتقل کند، زیرا سرانجام بانک مرکزی اروپایی توسط همین کشور‌ها ـ و نه از جای دیگر ـ تأمین می‌شود.

این اقتصاددان در ادامه تأکید کرد: اگر تا پایان ماه دسامبر، توافقی نشود و بانک مرکزی اروپا کار خود را انجام ندهد و کشورهایی همچون ایتالیا و فرانسه و یونان و برخی دیگر از کشورها کارهایی را که باید انجام ندهند و شرایط لازم فراهم نشود، ما به تدریج به سمت پایان یورو حرکت خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
حالا شما چرا خوشحالید چی به شما می رسه هااااااااااا
فعلا که ریال خود ما با شدت بیشتری از یورو در حال ارزان شدن است چون یورو همچنان در حال گران شدن است پس ما اصولا باید زودتر از آنها به پایان بپرسیم و داغون شویم
مردم اونجا اگر یک روز به ایران بیان معنی ریاضت واقعی رو میفهمن
اگه اسمشو میذاشتن هدفمندی همه راضی بودن بلد نیستن دیگه
تازه با این همه بحران نرخ بیکاری ایتالیا هشت و نیم درصده؟ همین الان کشور ما با این همه ادعای مسئولین از زبان خودشون 12 در صد بیکار داره که!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی