بازدید 66055
یادداشت پان‌ترک‌ها خطاب به آقای مجری؛

هتاکی‌هایی که رشیدپور باید به آن افتخار کند!

تصور می‌شود رشیدپور باید به هتاکی‌های پان ترک‌ها و تجزیه‌طلب‌ها نسبت به او افتخار کند، کما اینکه هر مدافع نسبت به حمله دشمنان و آسیب‌هایی که در مسیر دفاع از منافع عمومی کشورش می‌بیند، افتخار می‌کند.
کد خبر: ۵۴۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 18 November 2015
هتاکی‌هایی که رشیدپور باید به آن افتخار کند!
رضا رشیدپور کارگردان مجری برنامه «دید در شب» که در آخرین برنامه خود با دعوت از عوامل «فیتیله» به بررسی ابعاد ماجرا و همچنین موقعیت اشخاصی پرداخته بود که از احساسات پاک مردم آدربایجان، استفاده ابرازی کرده بودند، مورد حمله شدید و هتاکی پان‌ترک‌ها قرار گرفت؛ حمله‌ای که با واکنش رشیدپور همراه شد و به نظر می‌رسد باید بدان افتخار کند.

به گزارش «تابناک»، پس از پخش آخرین برنامه فیتیله و آیتمی که تعابیر توهین آمیزی از آن برداشت شد، حواشی وسیع از تجمعات خیابانی در چهار استان تا عذرخواهی رئیس و معاون صداوسیما و برکناری و استعفای برخی مدیران تلویزیون و تعطیلی برنامه فیتیله را در پی داشت. با این حال حواشی همچنان پابرجا ماند.

رضا رشیدپور مجری برنامه «دید در شب» که تاک شوی آنلاین او محسوب می‌شود، در تازه‌ترین برنامه‌اش به سراغ سه عامل اصلی برنامه فیتیله رفته و با آنها گفت و گو کرده است؛ گفت و گویی که همزمان با پخش آنونسش در فضای مجازی با حملات سنگینی علیه رشیدپور همراه شد، چرا که عده‌ای تصور کرده بودند او در حال تخفیف دادن ابعاد واقعه است.

این هتاکی‌ها در حالی به اوج رسید که لحن بخش عمده توهین کنندگان به رشیدپور و خانواده‌اش، با کلیدواژه‌های مختص پان ترک‌ها همراه بود و کاملاً مشخص بود که تجزیه طلب‌ها از عدم فراگیری موج اعتراض و تنش‌زدایی به موقع مسئولان ناراحتند و در پی دامن زدن بیش از پیش به این حادثه هستند. رضا رشیدپور نیز در نوشته‌ای متفاوت به این هتاکی‌ها این‌گونه پاسخ داد:

«سلام. شرمنده ام که یکی از صدها کامنت رکیک در بیست و چهار ساعت گذشته را منتشر کردم. تعدادی اندک اما سازمان یافته که ظاهرا ادعای دفاع از حیثت مردم نجیب و با فرهنگ ترک را دارند،  بی شرمی و بی اخلاقی را به اوج رسانده اند اما بهانه چیست؟

هتاکی‌هایی که رشیدپور باید به آن افتخار کند!

من به عنوان یک فرد رسانه ای در برنامه ی خودم که تریبونی شفاف و بی تعارف است، فیتیله ای ها را دعوت کرده ام تا هم اصل ماجرا را بگویند و هم نقد و اعتراض من را به عنوان یک آذری زبان پاسخ بدهند و هم رسما عذرخواهی کنند. اعتقاد دارم که چاره ی کار هم همین است. جان نازنین میهن بیش از آن می ارزد که به دشنه ی تفرقه زخمی شود.

اما عده ای با تماشای یک آنونس دو دقیقه ای از یک برنامه ی هشتاد دقیقه ای چنان عنان ادب و شرافت از دست داده اند که رکیک ترین الفاظ را به مادر مومنه ی من و پدر شهیدم و همسرم نسبت داده و حتی تهدید به قتل کرده اند!

اشهد بالله که مردم شریف تورک از این بی مبالاتی ها بی زارند. آذربایجان به من آیین شرف آموخته است نه ترفند فحش رکیک به ناموس دیگری. از آن عده ی خاص می پرسم که با کدام مجوز شرعی و حتی قانونی، کثیف ترین واژگان را به مادری نسبت داده اید که بهترین سالهای عمرش را از پدر جانبازم مراقبت کرده است؟

دخترک معصوم نه ساله ی من کجای این ماجرا قرار دارد که نکبت بارترین صفات را به او حواله کرده اید؟ با این روش رقت بار از کدام ناموس دفاع می کنید وقتی که تک تک اتهامات و کلماتتان خطاب به خانواده ی من حد شرعی دارد؟ اشهد بالله که شما نسبتی با آذربایجان بزرگ و قوم اصیل تورک ندارید.

با این کردار غیر انسانی، اعتراض به حق و غیرتمندانه ی دلسوزان آذربایجان را به لجن نکشید. اگر صبر می کردید و اصل برنامه را می دیدید هم همین حرف ها را می زدید؟ با دو دقیقه از هشتاد دقیقه به قاضی رفتید و راضی برگشتید؟

مادر نجیب و مومن من، دخترک ناز و معصومم و همسر گرامی ام شرمنده ام که شغل من باعث شد که مثل ابر بهار بارانی شوید و عرق شرم به پیشانی تان بنشیند. شرمنده ام. شرمنده ام.

من به تورک بودنم افتخار می کنم اما آیین آذری را در غیرت ستارخان و باقرخان ها، شرافت باکری ها، معرفت شهریاران و دین داری علامه جعفری ها جستجو کرده ام و نه در منجلاب متعفن کاباره های باکو و میخانه های استانبول. شرمنده ام  شرمنده ام».

تصور می‌شود رشیدپور می‌بایست به هتاکی‌های پان ترک‌ها و تجزیه‌طلب‌ها نسبت به او افتخار کند، کما اینکه هر مدافع نسبت به حمله دشمنان و آسیب‌هایی که در مسیر از دفاع منافع عمومی کشورش می‌بیند، افتخار می‌کند.

حقیقت آن است که رشیدپور به خوبی در این گفت و گو ابعاد پنهان حوادث اخیر و تلاش جریان‌های تجزیه طلب در جهت ایجاد آشوب با بهره برداری از احساسات پاک آذری زبانان را عیان کرده و همین رویکرد، چنین خشم را به سمتش روانه ساخته است و از این حیث باید به او خسته نباشید گفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۲۶
انتشار یافته: ۳۱
آقاي رشيد پور دست مريزاد
درود به شرف و غيرتت!!!
يا علي
آفرین بر رشید پور باغیرت، برای سلامتی خودت و خانواده ات و همینطور آبرومندی برای دخترک نه ساله ات دعا می کنم. نماینده از طرف مازندرانی های دوست داشتنی
درود بر شرفت ما همه از فارس و ترک همراه توایم
من به تورک بودنم افتخار می کنم اما آیین آذری را در غیرت ستارخان و باقرخان ها، شرافت باکری ها، معرفت شهریاران و دین داری علامه جعفری ها جستجو کرده ام و نه در منجلاب متعفن کاباره های باکو و میخانه های استانبول. شرمنده ام شرمنده ام»
ياشاسين غيور ايرانيميز اذريلر.فارس ،عرب ،كورد ،بلوچ ،لر ، تركمن ،سيزه افتخار اليسن، تفرقه بيزيم انا يوردميزه يولي يوخده
شرمنده ام با 7000 سال تمدن و زندگی مسالمت آمیز عده ای چنین نژاد پرستند.
هر ایرانی به کشورش افتخار می کند و چقدر زننده است که قومیت فرای ملیت دیده شود.
پاینده باد ایران و اقوام با ثبات، هم زیست و خوش خلق و با نجیبش
اگه مملکت با یک اشتباه لپی به هم بریزه، باهاس به حال اون کشور گریه کرد. چرا نباید کار رو یکسره و با تبیلغات وسیع و مستمر به این آذربایجانیان عزیز فهماند که شماها آریائی تبار هستید و زبان ترکی که از هزار سال قبل با مهاجرت غزها و سلجوقیان و بعد قره قویونلوها بر مردم این سامان تحمیل شده، زبان مردم آذربایجان نیست و زبان مردم آذربایجان (آذری) بوده که شباهت به زبان های گیلکی و مازندرانی و تالشی داشته و حتی نیای صفویان یعنی شیخ صفی الدین اردبیلی به همین زبان یعنی آذربایجانی اصیل صحبت می کرده، نه ترکی و اگر این را آنهائی که خودشان را پان ترک می دانند، حتما نسبت به این توهین هائی که می کنند، شرمنده می شوند. اما دو نکته: آقای تابناک مملکت از این رهگذر آسیب پذیره، لطفا بیشتر از این قضیه دامن نزن. 2 - دولت کم کاری می کنه. وقتی رئیس جمهور قبلی می ره آذربایجان و ترکی صحبت می کنه، از مردم عامی چرا باید گله مند بود. زبان رسمی مملکت فارسی است و عربی و ترکی و یا هر زبان دیگری را نباید در رسانه های عمومی رایج نمود.
درود بر شرف و انسانیت و مردانگیت رشید پور
آفرین به رضا رشیدپور عزیز فرزند واقعی آذربایجان. ما تورک‌ها هميشه عاشق و دلبسته ایران بوده‌ايم و از تحرکات مذبوحانه تجزیه‌طلب‌های مزدور اجنبی بیزاریم. ياشاسین آذربايجان، ياشاسین گوزل ايرانيميز...
واقعا این عده تجزیه طلب وقاحت را به اوج خود رسانده اند.انواع فحش رکیک را نثار سایر اقوام ایرانی می کنند.
آذربایجان غیور زیر پرچم ایران اسلامی زیباست.آقای رشیدپور اجر شما نزد خداست.
دمش گرم
درود بر مجری با غیرت ایرانی
خیلی پاسخش کوبنده بود. احسنت به رشیدپور
دمش گرم
درود بر تمامی ازادگان ایران زمین منجمله جناب اقای رشیدپور عزیز واف بر تمامی بدخواهان ایران عزیز
یاشاسین رشیدپور
یاشاسین آذربایجان ایران
سعید از اورمیه
شعور یک چیز ذاتی است و این بددهن ها ذاتا بی شعور هستند پس ناراحت نباشید
چو ایران مباشد تن من مباد
چنین دارم از موبد پاک یاد

اگر سربه سر تن به کشتن دهیم
ازآن به که کشور به دشمن دهیم
رضا از اردبیل
اقای رشید پور لطفا خودت رو قاطی ماجرا نکن
اقای رشیدپور شغل شما باعث این مشکل نیست باعث این مشکل جوانی ناپختگی و کم تجربگی شماست اگر قدری صبوری به خرج می دادید قطعا نتایج دیگری میگرفتید
هر چند وقت يكبار شبكه تجزيه طلب و شبكه هاي جمهوري آذربايجان رو براي آگاهي از عملكردشون نگاه ميكنم
١- شبكه مذكور هنوز -ديشب- با آب و تاب داره موضوع رو ادامه ميده ، داشت نشون ميداد كه مردم از باكو تا آمريكا و كانادا با پلاكارد هايي از مظلوم نمايي ! و توهين صريح به ف...زبانان در مناطق معروف آن كشورها با هدف تاثير بر مردم كشورهاي غربي تجمع كرده بودن كه البته بجز باكو بقيه جاها جمعيت زياد نبود
٢- مسئولين چه اقدامي براي مقابله با اين شبكه معاند و شبكه هاي رسمي كشور مذبور در تحريف مداوم و مستمر هويت ايران و ايراني داشته اند
٣- خطر تغيير تدريجي هويت در آينده كمتر از خطر تفرقه افكني امروز به هر بهانه بجا يا بي جا نيست . حساسيت بايد به اندازه تغيير اسم خليج فارس كه هيچ بيشتر هم بايد باشه
٤- توجه به اين نكته كه تاثير گذاري اين شبكه ها براي جامعه هدف حدود ٢٠ ميليوني است و جامعه هدف برنامه شبكه سحر ايران براي جمعيت حدود ٦ ميليونه پس اين نميتونه تنها راهكار باشه
٥- در پايان در تعجبم از اينه كه جمهوري آذربايجان با دارا بودن بيش از ٩٥ درصد شيعه نسبت به جمعيت كل حتي بيشتر از ايران ، در شبكه هاي مذكور هيچ اثري از دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورا نمي بيني اين در حالي است كه از نظر من به عنوان يك ايراني ساكن شهري كه خود دارالعباده است عزاداري ها و مراسم هاي پر شور هموطنان در مناطق ترك زبان ، واقعا شگفت انگيزه
دمت گرم
احسن به اين جناب كه اولاً ايراني هستند وثانيا آذري زبان شرم براين تفرقه افكنان انگليسي صفت....
یاشاسین رشید پور یاشاسین آذربایجان.
خدایش دم رشید پور گرم
جناب آقای رشید‏پور من به عنوان یک تورک از شما عذرخواهی می‏کنم حساب این افراد بی ادب که با این افکار در پی منافع شخصی خود هستن و ادعای دفاع از حقوق قوم غیور تورک را دارند ، با ما جداست. من واقعا شرمنده ام .
یاشاسین ایرانین آذربایجانی
من ترك نيستم ولي دوستان ترك بزرگوار و شريف زيادي دارم ،فتيله ايها هم ترك هستند به نظرم هيچ كس نميتونه به اين عزيزان ترك زبان اهانت كنه ، واقعأ فتيله ايها منظور توهين نداشتن ، بايدكساني كه ازاين موضوع سوء استفاده كردن واهانت بيشتر وگستاخانه به اين عزيزان ترك زبان كردن ومقصرهم هستن مجازات سنگين شوند كه ديگه ازهرفرصتي به قوميت ايراني اهانت نشود:
پان ترکیسم در آذربایجان بیداد می کند و متاسفانه مسئولان در خوابند! نمی دانم، شاید باید حتما کار بیخ پیدا کند که به فکر بیافتند!
((من به تورک بودنم افتخار می کنم اما آیین آذری را در غیرت ستارخان و باقرخان ها، شرافت باکری ها، معرفت شهریاران و دین داری علامه جعفری ها جستجو کرده ام و نه در منجلاب متعفن کاباره های باکو و میخانه های استانبول. شرمنده ام شرمنده ام))
بسیار زیبا درود به شرف تمام مردم ایران زمین...
این فیتیله برای کودکان بود نه برای انبار باروت تفکرات قومیتی

پناه بر خدا
احسنت به رشيدپور
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر