بازدید 5964

بررسی وضعیت امنیت سفارتخانه‌ها در مجلس

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت امنیت سفارت خانه ها با حضور نهادهای نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی در کمیسیون های تخصصی مجلس بررسی می شود.
کد خبر: ۵۵۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 07 January 2016
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت امنیت سفارت خانه ها با حضور نهادهای نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی در کمیسیون های تخصصی مجلس بررسی می شود.

امیر خجسته روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره حوادث چند شب گذشته در برابر سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد در اعتراض به اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعی تاکید کرد: اقتدار نظام اقتضا می کند در حراست از قانون و تامین امنیت نمایندگی هایی که در کشور حضور دارند به صورت جدی حضور پیدا کنیم.

وی افزود: وزارت کشور باید این گونه مسایل را رصد کند و با پیش بینی های دقیق و درست و انجام اقدامات مناسب، از بروز این گونه مسایل به صورت جدی جلوگیری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نباید در این گونه مسائل احساسی و غیره منطقی عمل شود، تاکید کرد: اتفاق افتاده درست نبوده و با قواعد بین المللی نیز سازگار نیست؛ نباید کشوری را که ظلم کرده و با بی تدبیری در انجام مراسم های حج، سبب شهادت تعدادی زیادی از حاجیان شده است را با برخی اقدامات غیره منطقی و احساسی به سمت مظلوم نمایی سوق داد.

خجسته ادامه داد: معتقدیم حفاظت از جان و مال همه کسانی که در خاک جمهوری اسلامی هستند علاوه بر یک تکلیف قانونی یک امر شرعی است؛ در مورد نمایندگی های سیاسی کشورهای دیگر در تهران نیز بنابر تکلیف قانونی و آموزش های شرعی، آمادگی کامل برای تامین امنیت آن ها را داریم و آنچه که برای سفارت عربستان در تهران رخ داد نباید برای سایر نمایندگی های خارجی در ایران دغدغه و نگرانی ایجاد کند.

خجسته با بیان اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: با توجه به اهمیت این امر بزودی این اقدام در کمیسیون های امنیت ملی، شوراها و امور داخلی کشور با حضور نهاد های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی بررسی می شود.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند با اشاره با تاکید بر اینکه آل سعود ماه ها به دنباله چنین بهانه ای برای ایجاد موج رسانه ای در جهان و چهره پردازی دروغین از کشور ایران بودند، گفت: بعید نیست با پیش بینی های قبلی این کشور مبنی بر اعتراض هایی که بعد از اعدام شیخ نمر صورت می گیرد، همه این اتفاقات با برنامه ریزی و دسیسه ای از پیش تعیین شده باشد.

خجسته با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید همه چیز همسو با منافع ملی و مذهبی کشور باشد؛ افزود: به هیچ کس چنین اجازه ای داده نشده که به هر بهانه ای معیارهای موجود را نفی کند؛ اگر مطالبه ای هست باید از طریق مجاری قانونی و زیر نظر کمیسیون امنیت ملی پیگیری شود.

** شهادت شیخ نمر خشم آزادی خواهان جهان را برانگیخت


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: شهادت مظلومانه شیخ نمر به دست آل سعود، خشم همه آزادی خواهان و شیعیان جهان را برانگیخت؛ شهادتی که در سایه سکوت حمایت آمیز غرب و فقط ابراز نگرانی کردن آنها نشان داد، موضوع حقوق بشر چیزی جز یک ابزار سیاسی نیست؛ ابزاری که در مواقع مختلف و نسبت به کشورهای گوناگون، کاربردهای متفاوتی می یابد.

وی به تجمع ها و اعتراض های مردمی در تهران و مشهد نسبت به شهادت شیخ نمر و حمله به کنسولگری و سفارت عربستان اشاره و یادآورشد: خساراتی به این دو ساختمان وارد و عکس ها و اخبار منتشر شده حاکی از به آتش کشیده شدن بخشی هایی از آن ها بود؛ عربستان نیز با سوء استفاده از این اتفاق و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت خود با اعلام قطع روابط دیپلماتیک سعی کرد ایران را کشوری ناامن معرفی و افکار عمومی را منحرف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی