بازدید 37174
پنجمین ‌‌افطار‌‌ رمضان 1437 با «تابناک»؛

فیلم: از ربنای سیدجواد ذبیحی تا نوای اذان کرمی

پنجمین گلبانگ اذان مغرب رمضان 1437 هجری قمری فرارسید تا پس از یک روز تلاش در این روزهای پرحرارت، بار دیگر میهمان ضیافت الهی باشیم؛ ضیافتی که همچنان فرصت پیوستن به آن فراهم است و سفره لطف پروردگار همچنان برای مومنین گشوده است...
کد خبر: ۵۹۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 11 June 2016
فیلم: از ربنای سیدجواد ذبیحی تا نوای اذان کرمی
پنجمین گلبانگ اذان مغرب رمضان 1437 هجری قمری فرارسید تا پس از یک روز تلاش در این روزهای پرحرارت، بار دیگر میهمان ضیافت الهی باشیم؛ ضیافتی که همچنان فرصت پیوستن به آن فراهم است و سفره لطف پروردگار همچنان برای مومنین گشوده است تا در ماهی که بیش از هزار ماه فضائل دارد، همه از خان او بهره‌ای ابدی ببرند.

در پنجمین افطار ماه مبارک رمضان همچون شب‌های پیشین اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید، در ادامه این بار نوای ربنا را با صدای سیدجواد ذبیحی خواهید شنید. سپس نوبت به اشاره‌ای به یکی از مشاغل سخت می‌شود که در ماه مبارک رمضان نیز شاغلان به آن، به همان دشواری دیگر روزها مشغول به کار هستند.

پیک‌های موتوری جزو مشاغل سخت روزگار ماست که در عین خطراتی که برای راکبینش دارد، در تابستان و زمستان با دشواری‌های مداوم همراه است و این دشواری‌های زیر آفتاب سوزان این روزها بیشتر می‌شود.

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای حسین کرمی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز پنجم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز پنجم ماه رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَكَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِكَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِكَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین. »؛ خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت و قرار بده مرا در این روز از دوستان نزدیكت به مهربانى خودت‌ اى مهربان‌ترین مهربانان.

فیلم:  حق مردم را به مردم گفتیم
سپس نوبت به شنیدن «نوای دل» می‌رسد که امشب نوای نوستالژیک «مادر» را خواهید شنید.

در پایان اینکه، بسیاری از بزرگان علاوه بر آدابی ویژه برای روزه‌داری در این ماه، آدابی ویژه برای افطار داشتند و از آن جمله، زنده یاد علامه طباطبایی است.

روایت شده، علامه طباطبایی در ماه رمضان، روزه خود را با بوسه بر ضریح مقدس حضرت فاطمه معصومه افطار می‌کرد؛ یعنی هنگام غروب، پیاده به حرم مطهر مشرف می‌شد و پس از بوسیدن ضریح، به خانه می‌رفت و افطار می‌کرد.

در آخر نیز با نوای مرحوم کافی، دعا می‌کنیم.

حضرت محمد مصطفی (ص) فرمود: «دعاى روزه ‏دار رد نمى ‏شود». در این لحظات قدسی، ما را از دعایتان محروم نکنید.

تعداد بازدید : 2964
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم