بازدید 19811
هشتمین ‌‌افطار‌‌ رمضان 1437 با «تابناک»؛

فیلم: چند گرسنه را در این ماه رمضان سیر کردیم؟

امروز نیز همچون غروب‌های گذشته، نخست اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید. در ادامه این بار نوای ربنا را خواهید شنید. سپس نوبت به اشاره‌ به یکی از مشاغلی می‌شود که در روزهای معمول نیز به دشواری‌های فراوانی همراه است، چه رسد به ماه مبارک رمضان.
کد خبر: ۵۹۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 14 June 2016
فیلم: چند گرسنه را در این ماه رمضان سیر کردیم؟
اذان مغرب هشتمین روز ماه مبارک رمضان 1437 هجری قمری در گوش مؤمنین طنین انداز شد تا پس از گذر از هشت روز داغ، با این امید که آثار روزه در این ایام در جسم و روحمان مشخص شده باشد، به دعا برای بیماران بنشینیم و در این شب‌های نه چندان طولانی، به کمک مستنمدان بشتابیم.

رسول الله (ص) فرموده است: «همه اعمال نیک فرزند آدم به خودش بر‌مى‏گردد، غیر از روزه که براى من است و من به او جزا خواهم داد‌».

در جای دیگر می‌فرماید: «هر کس ماه رمضان را روزه بگیرد و در آن از حرام و بهتان دورى کند خداوند از او راضى شده و بهشت را بر او واجب مى‏‌کند‌».

امروز نیز همچون غروب‌های گذشته، نخست اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید. در ادامه این بار نوای ربنا را خواهید شنید. سپس نوبت به اشاره‌ به یکی از مشاغلی می‌شود که در روزهای معمول نیز به دشواری‌های فراوانی همراه است، چه رسد به ماه مبارک رمضان. آتش‌نشان‌ها که با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، در این ماه عزیز نیز به فعالیت‌هایشان ادامه می‌دهند، با این تفاوت که پس از خروج از آتش و با تن تفتیده در آتش، لب به آب نمی‌زنند.

فیلم: جامعه ما چه نسبتی با زیبایی دارد؟

تنها و تنها یک آتش‌نشان و یا شخصی که با آتش‌نشان‌ها همراه شده، دشواری چنین کاری را درک می‌کند، چرا که در شرایط عادی در ‌هر عملیات خاموش سازی آتش‌، چندین لیتر آب برای بازیابی و ادامه عملیات مصرف می‌کنند و حال باید با لب تشنه ساعت‌ها در دل آتش باشند و از این منظر شرافت این شغل در این ماه پررنگ‌تر از هر زمان می‌شود و باید به این وسلیه به همه آتش‌نشان‌های روزه‌دار کشورمان خسته نباشیم بگوییم و دستشان را ببوسیم.

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد جمشید عزیزخانی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز هشتم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز هشتم ماه رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَةِ الكِرامِ بِطَوْلِكَ یا ملجأ الآمِلین. / خدایا روزیم کن در آن ترحم بر یتیمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت کریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان»

در ادامه برای اندکی آرامش بیشتر در این ساعت پس از افطار، موسیقی کردی ‌‌و سپس دعای این روز را با نوای کردی ‌خواهید شنید.‌ در این لحظات ما را نیز در دعایتان فراموش نکنید.

تعداد بازدید : 33
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم