بازدید 4895

گروه اخوان المسلمین اردن در انتخابات شرکت می‌کند

دو روز مانده به انتخابات در حالی که معاون ناظرکل گروه اخوان المسلمین تاکید کرده که شاخه سیاسی این گروه در اردن در انتخابات پارلمانی آتی شرکت می‌کند، ائتلاف مورد حمایت اخوان المسلمین راهکار ماندن یا عقب‌نشینی از انتخابات را بررسی می‌کند.
کد خبر: ۶۲۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 18 September 2016

دو روز مانده به انتخابات در حالی که معاون ناظرکل گروه اخوان المسلمین تاکید کرده که شاخه سیاسی این گروه در اردن در انتخابات پارلمانی آتی شرکت می‌کند، ائتلاف مورد حمایت اخوان المسلمین راهکار ماندن یا عقب‌نشینی از انتخابات را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، زکی بنی زید معاون ناظرکل گروه اخوان المسلمین با بیان این مطلب، تصریح کرد که روند انتخابات با وجود مشکلات، مداخله‌ها و فشارها اما همچنان ادامه دارد. برای نخستین بار از زمانی که این گروه انتخابات سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ را تحریم کرد، اعلام کرده در انتخابات شرکت می‌کند.

وی افزود: ما امیدواریم که این مداخله‌ها پایان یابد و با مسائل دیگری در روند انتخابات غافلگیر نشویم. در اردن بعد از پایان انتخابات می‌توان گفت که انتخابات از شفافیت برخوردار بوده است.

گروه اخوان المسلمین در اردن اپوزیسیون اصلی در این کشور به شمار می‌آید اما با تشدید محدودیت‌های قانونی برای فعالیت‌هایش مواجه است.

این در حالی است که برخی گزارش‌ها حاکی است، ائتلاف مورد حمایت حزب اخوان المسلمین اردن گزینه‌ها برای ماندن یا عقب نشینی از مشارکت در انتخابات را وارد دانسته، چراکه از هدف قرار گرفتن و طرحی برای مداخله رسمی در انتخابات هراس دارد.

محمد الزیود، دبیرکل حزب جبهه کار اسلامی که شکل گرفته از اخوان المسلمین اردن است، عنوان داشت که حزب وی نسبت به عقب‌نشینی هیئت مستقل انتخابات از برخی از اقدامات اعلام شده در آغاز انتخابات که مربوط به سالم بودن روند انتخابات بود، نگران است.

وی افزود، چراکه اخباری مبنی بر طرح مداخله رسمی در انتخابات در روز رای گیری و شمارش آراء جهت به شکست کشاندن برخی یا بیشتر نامزدهای این حزب در مراکز مختلف انتخاباتی مطرح شده است.

جبهه کار اسلامی در یادداشتی که محمد زیود، دبیرکل آن به خالد کلالده، رئیس هیئت مستقل انتخابات داده، به صرف نظر این هیئت در نصب دوربین‌ها در مراکز انتخاباتی در جریان برگزاری انتخابات و همچنین ادامه روند خرید و فروش آراء در مقابل دید همگان اشاره کرد.

زیود خاطرنشان کرد: ما این ملاحظات و نقض‌های خطرناک را به اطلاع شما می‌رسانیم و امیدواریم که شما و مراجع عالی در اردن مانع هر طرفی شوید که خواهان مداخله یا دستکاری آراء یا تقلب در اراده رای دهندگان هستند.

وی تصریح کرد که این حزب به روند نظارت بر عملکرد و بررسی نقض‌ها ادامه می‌دهد و موضع خود را برای ادامه مشارکت و اعلام آن در زمان مناسب بررسی می‌کند.

 زیود افزود: با توجه به اینکه انتخابات روز بیستم سپتامبر جاری برگزار می‌شود اما ما از تمامی شهروندان می خواهیم در انتخابات شرکت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی