بازدید 2158

سازمان ملل ۲۲.۵ میلیارد دلار برای امدادرسانی می‌خواهد

سازمان ملل امروز (جمعه) اعلام کرد به توجه به افزایش تعداد افرادی که در نتیجه جنگ و بلایای طبیعی در جهان محتاج کمک هستند، این سازمان در سال آتی میلادی نیازمند ۲۲.۵ میلیارد دلار است.
کد خبر: ۷۵۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 01 December 2017

سازمان ملل امروز (جمعه) اعلام کرد به توجه به افزایش تعداد افرادی که در نتیجه جنگ و بلایای طبیعی در جهان محتاج کمک هستند، این سازمان در سال آتی میلادی نیازمند ۲۲.۵ میلیارد دلار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواست آژانس‌های سازمان ملل و سایر سازمان‌های امدادرسان جهانی برای افزایش بودجه با هدف کمک به ۹۱ میلیون از ۱۳۶ میلیون نفری است که در سال آتی میلادی در ۲۶ کشور جهان نیازمند امدادرسانی هستند.

همچنین تعداد افرادی که نیازمند کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی در سراسر جهان هستند بیش از پنج درصد از سال گذشته میلادی است.

"مارک لوکوک"، رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه خود برای درخواست کمک‌ها گفت: افراد بیشتری نسبت به قبل نیازمند کمک‌های ما هستند.

خشکسالی، سیل و سایر بلایای محیطی نیز باعث می‌شود تا افراد بیشتری نیازمند کمک باشند.

این مقام مسئول سازمان ملل همچنین تاکید کرد که درگیری‌های رو به افزایش در ۲۰۱۸ باعث خواهد شد تا افراد بیشتری نیازمند کمکهای بشردوستانه باشند و برای تامین این کمکها نیاز به تامین مالی است.

در مجموع مبلغ ۷.۶۶ میلیارد دلار تنها برای کمک به جنگ زدگان سوریه مورد نیاز است. ۳.۵ میلیارد دلار از این پول برای تامین کمک‌های بشردوستانه برای مردم داخل این کشور و مبلغ ۴.۱۶ میلیارد دلار هم برای کمک به ۵.۳ میلیون آواره سوری است که در کشورهای همسایه هستند.

یمن نیز در این فهرست قرار دارد و سازمان ملل در فهرست خود خواستار کمک ۲.۵ میلیارد دلاری برای تامین کمک‌های مورد نیاز برای مردم در معرض آسیب این کشور در نظر گرفته است.

البته سازمان ملل اذعان کرده که این مبلغ تنها برای پوشش ۱۰.۸ میلیون از ۲۲.۲ میلیون یمنی است که نیازمند کمک هستند.

سایر کشورهایی که در فهرست قرار دارند، سودان جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سومالی، سودان و نیجریه هستند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که میزان کمک‌ها برای افغانستان، ایران، اتیوپی و اوکراین کاهش یافته است.

سال گذشته میلادی، اهداکنندگان تنها نیمی از مبلغ درخواستی سازمان ملل را تامین کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی