بازدید 4694
تابناک اقتصادی در گفتگو با دبیران سابق سندیکای صنعت بیمه بررسی کرد:

تیغ انتقاد بر عملکرد مدیران سابق سندیکای بیمه گران

کد خبر: ۹۴۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 27 November 2019
در پایان شهریور ماه سال جاری انتخابات سندیکای بیمه گران به منظور انتخاب دبیر کل جدید برگزار شد و دبیر کل جدید سندیکای بیمه گران ایران انتخاب شد. دبیر کل بالاترین مقام اجرایی سندیکا است که توسط شورای عمومی متشکل از مدیران عامل شرکت‌های بیمه برای دو سال انتخاب شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در پی این انتخاب در اظهارنظرهایی، عملکرد ۱۰ ساله دبیران کل سابق سندیکای بیمه گران ایران مورد انتقاد قرار گرفته و اعلام شد که در دوره‌های گذشته اقدامات شاخصی در این سندیکا انجام نشده است.
علی اکبر اولیا، دبیر سابق سندیکای بیمه گران ایران در پاسخ به این انتقادات به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: رویکرد مدیریت کشور بر کاهش تصدی گری دولت و همچنین اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مبتنی بر مشارکت مردم متمرکز شده، هر چند که در این خصوص موفقیت‌های زیادی حاصل نشده است.

علی اکبر اولیا با بیان اینکه این اتفاق باید در صنعت بیمه هم رخ می‌داد، ادامه داد: این سندیکا ظرفیت بسیار مناسبی دارد که با توجه به دانش بیمه بتواند روشها، برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه بیمه را دنبال کند.
دبیر سابق سندیکای بیمه گران با اشاره به تجربیات خود در دولت و به خصوص در مجلس، خاطر نشان کرد: تلاش کردم تا بیمه را به عنوان یک نیاز اساسی برای جامعه و تداوم بخش برنامه‌های توسعه و کاهش دهنده ریسک‌های کسب وکار به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: سندیکای بیمه گران ضمن تقویت انسجام درونی صنعت بیمه این ظرفیت را دارد که با تعامل و گفتگو با سایر بخش‌ها بتواند گسترش کمی و کیفی در حوزه بیمه ایجاد کند.

علی اکبر اولیا ادامه داد: از این رو، طی دوران مدیریت خود، به طور ویژه با وزارت خانه‌های مختلف از جمله وزارت کشور در خصوص کاهش سوانح رانندگی و بیمه سوانح، وزارت راه در ارتباط با کاهش تصادف و همچنین مجلس در حوزه قانونگذاری صنعت بیمه تعاملات خوبی داشتیم.

دبیر سابق سندیکای بیمه گران با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در دوره مدیریتی خود روی آن تمرکز کرده و زمان زیادی برای انجام مطالعات در این زمینه صرف شد، استفاده از آی تی در صنعت بیمه بود، تاکید کرد: این موضوع می‌توانست یک تحول اساسی در صنعت بیمه ایجاد کند، مخصوصا استفاده از کلان داده‌ها در صنعت بیمه که تاثیر فوق العاده‌ای در گسترش بیمه و کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

علی اکبر اولیا افزود: در حوزه روابط بین الملل ما تلاش کردیم که ارتباطات خود را با شرکت‌های معتبر بیمه بین المللی گسترش دهیم و کنفرانس‌هایی به همین منظوربرگزارشد و در واقع تلاش کردیم که دانش جدید صنعت بیمه را به داخل کشور انتقال دهیم.

علی اکبر اولیا، دبیر سابق سندیکای بیمه گران در پایان گفت: چنین گفته می‌شود هدف از دوره جدید، تحول خواهی است لیکن امیدوارم که این موضوع موجب ایجاد صف بندی در صنعت بیمه نشود. به هرحال صحبت کردن آسان است و آینده مشخص می‌شود که عملکرد چگونه بوده است.

تجلی عملکرد درخشان سندیکای بیمه در برگزاری انتخاب شفاف

همچنین سید محمد علیپور یزدی، دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران با بیان اینکه اقدامات سندیکا با فعالیت‌های بنگاهی و کسب و کارمتفاوت است، گفت: در سندیکا غیر از همکاری و تعامل همه اعضا، عامل موثر دیگری برای کارکرد مناسب و مثبت وجود ندارد چرا که همه سیاستگذاری ها، تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌ها بر اساس نظر و هدایت شورای عمومی متشکل از همه مدیران عامل انجام می‌شود که ماهانه یک یا دوجلسه دارند.

سید محمد علیپور یزدی، اینگونه اظهار نظر‌ها را اهانت به مدیران عضو شورا دانست و خاطر نشان ساخت: اگر نقص و اخلالی وجود داشته باید آن را متوجه عوامل اخلال در کارکرد شورای عمومی دانست. دور از انتظار نیست که در جمع ۳۲ عضو شورای عمومی سندیکا همچون سایر بخش‌ها، اعضای ناهماهنگی وجود داشته باشند که با هدف تحت الشعاع قرار دادن ناکارآمدی و تخلفات و عملکرد منفی خود، با رفتار‌های غیرحرفه‌ای موجب مشوه شدن چهره صنعت بیمه در جامعه شوند.

دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ادامه داد: اخیراً گزارشی حاوی عناوین عملکرد سندیکا به شورای عمومی داده شده که بررسی آن نادرستی اظهارنظر‌های فوق را نشان میدهد. علاوه بر موارد ذکر شده، از دلایل محکم بر عملکرد درخشان سندیکا تمایل تعداد زیادی از شخصیت‌های با سابقه و معتبر برای نامزدی در انتخاب دبیرکل سندیکا بود و دیگری عملکرد شفاف و منظم در برگزاری انتخابات که به بهترین وجه انجام گردید، علیرغم اینکه با تغییر اساسنامه ابهاماتی در اجرا وجود داشت.

سید محمد علیپور یزدی، دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران در پایان تاکید کرد: علی رغم همه مباحث، سندیکا در هر دوره نسبت به دوره قبل پیشرفت داشته و تکامل یافته است، در دوره جدید نیز امیدوارم با هماهنگی بیشتری که با دستگاه نظارتی وجود دارد، این حرکت شتاب بیشتری داشته و سندیکا را به وضعیت مطلوبتری رهنمون کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی