خطاب به مسافران معترض عنوان شد:

ايران‌اير: هواپيما پر نشد پرواز را لغو كرديم

بنابراين گزارش يكي از مسافران اين پرواز در اين‌باره به فارس گفت: پس از حضور مسافران در سالن انتظار فرودگاه، مسئولان شركت هواپيمايي هما اعلام كردند كه پرواز 22:45 مشهد - تهران متعلق به ايران‌اير به دليل كم بودن تعداد مسافران لغو شده است كه اين جمله تعجب تمامي مسافران حاضر را برانگيخت.
کد خبر: ۸۸۵۰۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۵ 03 March 2010
|
21657 بازدید
پرواز شب گذشته شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از مشهد به تهران در حالي لغو شد كه مسئولان اين شركت دليل اين اتفاق را پر نشدن هواپيما عنوان كردند.

به گزارش فارس ، پرواز شماره 977 مسير مشهد - تهران شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران كه قرار بود ساعت 22:45 ديشب سه‌شنبه مسافران را به تهران منتقل كند، به دليل كمبود مسافر و عدم تكميل هواپيماي مذكور لغو شد و مسافران اين پرواز ساعت‌ها در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد سرگردان شدند.

بنابراين گزارش يكي از مسافران اين پرواز در اين‌باره به فارس گفت: پس از حضور مسافران در سالن انتظار فرودگاه، مسئولان شركت هواپيمايي هما اعلام كردند كه پرواز 22:45 مشهد - تهران متعلق به ايران‌اير به دليل كم بودن تعداد مسافران لغو شده است كه اين جمله تعجب تمامي مسافران حاضر را برانگيخت.

وي با بيان اينكه اعتراض مسافران به مسئولان ايران‌اير در خصوص كنسلي پرواز نتيجه‌اي نداشت، ادامه داد: پس از مدتي مسئولان شركت هواپيمايي ايران‌اير اعلام كردند كه مسافران پرواز كنسل شده مشهد - تهران هما ساعت 22:45، ‌با پرواز مشهد - تهران هما ساعت 01:45 بامداد روز چهارشنبه به تهران منتقل مي‌شوند.

اين مسافر اظهار داشت: در مدت زمان سه ساعتي كه مسافران در فرودگاه مشهد سرگردان بودند، شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گونه پذيرايي را از مسافران انجام نداد و مسافران ساعت‌ها در اين فرودگاه منتظر پرواز بعدي بودند.

* ايرلاين‌‌ها نمي‌توانند به دليل كم بودن مسافر پرواز را كنسل كنند

به گزارش فارس پس از اين شنيدن اين ماجرا به سراغ سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري رفتيم تا در اين‌باره اطلاعاتي را از وي جويا شويم.

رضا جعفرزاده در اين‌باره به فارس گفت: قانوني مبني بر لغو شدن پرواز‌ها توسط شركت‌‌هاي هواپيمايي به دليل كم بودن تعداد مسافران پرواز وجود ندارد.

وي ادامه داد: شركت‌هاي هواپيمايي نمي‌توانند در حالي كه بليت يك پرواز را به مسافران فروخته‌اند، انجام پرواز را به دليل كم بودن مسافر كنسل كنند.

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري تأكيد كرد: در صورت لغو شدن پرواز لازم است شركت هواپيمايي وضعيت مناسب رفاهي براي مسافران فراهم كند و در اولين فرصت ممكن مسافران پرواز كنسل شده را با پرواز‌هاي بعدي جابه‌جا كند.

سخنگوي سازمان هواپيمايي تأكيد كرد: در هر صورت حفظ حقوق مسافران در اجراي دستور‌العمل‌هاي صادره از سوي سازمان هواپيمايي كشوري، اولويت اول است.

جعفرزاده خاطرنشان كرد: البته اين مورد را نبايد با مواردي كه ايرلاين‌‌ها طبق محاسبات بازرگاني و مقرون به صرفه نبودن يك خط پروازي، اقدام به توقف پرواز‌هاي يك مسير مي‌كنند، اشتباه گرفت.

* كاهش تأخير در پرواز‌‌ها با نوسازي ناوگان هوايي كشور‌

به گزارش فارس تأخير پرواز‌ها در ايران به دليل تكرار زياد اين امر، براي مسافران هميشه مشكل آفرين بوده است، در حالي كه اين موضوع براي مسئولان شركت‌هاي هواپيمايي امري عادي و جزو لاينكف سيستم حمل و نقل هوايي تلقي مي‌شود.

تأخير در انجام پرواز هواپيماها مشكلي است كه در ساده ترين حالت مسافران را دچار استرس و اضطراب مي كند و حتي ممكن است شخصيت برخي از مسافران را زير سؤال برد و يا نوعي ضرر مالي به برخي از آنان وارد كند.

در بسياري از كشورهاي دنيا چنانچه تأخيري در پروازها صورت گيرد پس از عذرخواهي از تأخير پرواز، با محاسبه طول مسير، ساعت پرواز و مدت تأخير، خسارت پرداخت مي شود.

مسافران حمل و نقل هوايي كمتر از پنج درصد كل مسافران سيستم حمل و نقل و جابه‌جايي در ايران ‌را تشكيل مي‌دهند و اين پنج درصد نيز اغلب شامل افرادي هستند كه حمل و نقل هوايي را به عنوان سريع‌ترين سيستم جابه‌جايي انتخاب مي‌كنند؛ اما انجام پرواز‌ها با تأخيرات غير برنامه‌اي، ممكن است در برخي موارد حتي موقعيت شغلي مسافران را به خطر بياندازد.

البته اين نكته نيز نبايد فراموش شود كه تأخيرات پرواز هواپيماها در تمامي كشور‌هاي دنيا مصداق دارد و تنها مختص ايران نيست، اما به عقيده كارشناسان آمار تأخير‌ پرواز‌هاي كشور‌‌هاي غربي، بسيار كمتر از زمان تأخيرات پرواز در ايران است.

به گزارش فارس اين در حالي است كه به عقيده كارشناسان صنعت حمل و نقل هوايي تأخير‌هاي حاصل از نامناسب بودن شرايط جوي، امري بديهي است و در صورت نامناسب بودن آب و هوا قطعأ انجام پرواز غيرمنطقي است زيرا در هر شرايطي حفظ جان مسافران اولويت اصلي است.

در برخي موارد ديگر تأخيرات پروازها به دلايلي همچون تأخير پرواز هواپيماهاي قبلي و بالتبع ديرتر رسيدن آن به مقصد است كه همين مورد موجب مي‌شود سلسله‌وار پرواز‌هاي بعدي در آن روز نيز به تأخير بيافتد.

تأخير پرواز به دليل بروز مشكلات فني در سيستم موتور و بدنه هواپيما، يكي از موارد اصلي بروز تأخير در پرواز‌هاي شركت‌هاي هواپيمايي ايراني است و اين در حالي است كه شركت‌هاي هواپيمايي داخلي معتقد هستند با آزاد‌سازي قيمت‌‌ها و افزايش درآمد شركت‌هاي هواپيمايي و به دنبال آن ورود هواپيماهاي نو به كشور قطعأ شاهد بروز چنين تأخيراتي در پرواز‌ها نخواهيم بود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
سخنگ.ی محترم هیچ اشاره ای به جریمه شرکت مزبورویاپرداخت خسارت نکرده ان.اگر2بارشیشه های فرودگاه راروی سرشان میشکستندازاین کارها نمیکردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
برید دنبال کارتون بابا
مگه نمیدونید اینجا ایرانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
بسمه تعالي
باسلام و باتشكر از طرح اين مسئله و با اين اميد كه مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي ومتوليان امر و بخصوص سازمان هواپيمايي كشوري كه بايد نظارت درستي بر اين امور داشته باشد و اگر هم دارد محسوس نيست و ياندارد . و شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي كه بدليل مديريت غير صحيح عملا شركت را به سمت ناكارامدي سوق داده است با يد جوابگو باشند .
جالب توجه است كه براي اين حقير نيز شب قبل از اين واقعه يعني دوشنبه شب (شب سه شنيه )اتفاقي از نوعي ديگر رخ داد
اينجانب با پرواز ساعت 12.10تهران مشهد بليط داشتم .
هواپيمايي جمهوري اسلامي اعلام كرد پرواز يك ساعت تاخير دارد .
يعني پرواز به يك ساعت و ده دقيقه بعد از نيمه شب موكول شده است .
ظاهرا يك ساعت تاخير در قاموس اين شركت هواپيمايي كه ضرب المثل ملي ايران وقت طلا است مهم نيست .
منتظر شديم تا پرواز با يك ساعت تاخير انجام شود
علارغم اينكه روز بعد بدليل كارهاي مهمي كه بصورت اداري داشتم بايد صبح سر وقت حاضر ميشدم.
ساعت به 12.30 دقيقه رسيد و از پرواز خبري نشد يعني هنوز پرواز ننشسته بود . كه اگر زمان نشستن و پياده كردن مسافران و تميز كردن هواپيما و سوار كردن و پرواز هواپيما را حساب كنيم حد اقل يك ساعت ميشد اين در حالي بود كه از هواپيما خبري نبود و ظاهرا هواپيما از بحرين يا پرواز نكرده بود و يا باتاخير بيشتري مواجه ميشديم .
من مجبور شدم پرواز را لغو و با پرواز ديگري كه اطمينان داشتم و قابل تهيه بود پرواز كنم.
ولي شركت هواپيمايي اعلام كرد كه بعد از دو ساعت تاخير شما ميتوانيد پولتان را بگيريد . ؟! و در مقابل درخواست من كه اين پرواز بيش از دوساعت تاخير دارد حاضر به قبول زدن مهر تاخير نشدند در نتيجه اينجانب با پذيرش حدود 50درصد جريمه براي هواپيمايي كه حد اقل يك ساعت تاخير را اعلام كرده و قطعا بيش از اينها تاخير دارد جريمه هم بايد بشوم .
حالا سئوال اينست كه اين مقررات و قانونها از كجا آمده است . تاخير هاي زياد و ضرر وزيانهاي مختلف كه بدليل اين تاخير ها پيش مي آيد را چه كسي بايد جوابگو باشد و ظاهرا ديواري از ديوار ارباب رجوع كه ادعاي كرامت و .... ميشود نيست .
يقينا هزينه اين ندانم كاريها براي نظام اسلامي ايران بصورت عام و براي شركت هواپيمايي بصورت خاص غير قابل جبران است . لطفا تا دير نشده فكري بكنيد ؟!
گرچه بنظر ميرسد خيلي هم دير شده است و ديگر رنگ طلاي ضرب المثل معروف ايراني كه :
وقت طلاست مدتها است پريده است و ديگر رنگي ندارد و السلام

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
خدا را شکر برای خارج رفتن لازم نیست سوار هواپیمای ایرانی شد امید وارم روزی برسه که برای پرواز داخلی هم مجبور نباشیم سوار هواپیمای ایرانی بشیم (نه امنیت ،نه به موقع ، نه احترام ،نه قیمت مناسب نسبت به خدمات و نه ...) متا این مدیران هستن که هزینه مدیریتشون رو مردم میدن هیچ وقت درست نمیشه
ناشناس
|
Italy
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
jaleb einjast ke man har moghe khastam belit begiram tamame jaha por boode!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
ادم ياد اين مسافر كش هاي شهري ميافته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
اونقدر معطل بمانند تا مسافرش تكميل شود درست مثل اتوبوسراني شركت واحد و ثاني و رابع و غيره
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
فرودگاه مشهد قوانین عجیب و قریبی برای خود ایجاد کرده.مثلا همه جای دنیا وظیفه ایر لاین ارائه خدمات ویژه به مسافران معلول است. از زمانی که بار خود را تحویل میدهند تا زمانی که بار را در مقصد تحویل گرفته و تا کنار وسیله نقلیه تاکسی فرودگاه مسافر را همراهی می کنند. در مشهد باید مسافری که خدمات ویژه دریافت میکند پول ویلچر خود را بدهد. که این کاملا خلاف مقررات است. ولی کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
آفرین به این احترام به حقوق مردم. با بریتیش ایر ویز پرواز کردم با 15 مسافر
Motlagh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
Jahate ettelae shoma parvaze 977 iran air tour ast na iranair. Ghabl az etminan darj nakonid
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟