خودرو دوگانه‌سوز بخریم یا بنزینی؟

کد خبر: ۱۴۱۷۴۹
|
۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵ 11 January 2011
|
104031 بازدید
|
خودروهای بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودروهای دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و100 هزار تومان برآورد می‌شود.

به گزارش «خبرآنلاین»، هزینه سوخت خودرو های10 تا 20 میلیون تومانی بنزینی در مقایسه با خودرو های دوگانه سوز در این رده قیمت، به طورمتوسط در ماه 70 درصد بیشتراست.

محمودی ـ کارشناس بازار خودرو ـ با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این رقم با احتساب بنزین دو نرخی لیتری 400 و 700 تومان و گازهرمتر مکعب 300 تومانی است که اگر یک خانواده دارنده خودرو بنزینی به طور متوسط 30 هزار کیلومتر در یک سال با خودرو خویش پیمایش داشته باشد ، باید ماهیانه برای بنزین157 هزار تومان بپردازد؛ این درحالی است که هزینه سوخت خودرو های دوگانه‌سوز، ماهیانه 90 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: در واقع خودرو های بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و 880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودرو های دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و 100 هزار تومان برآورد می‌شود.

وی یادآورشد: در واقع دارندگان خودروهای دوگانه سوز با پرکردن هرباک گاز، 40 درصد هزینه های خانواده های خویش را در ماه نسبت به خودرو های بنزینی کاهش می دهندکه در مسافت طی شده یک سال این کاهش هزینه کاملا ملموس‌تر است. 

این کارشناس خودرو با بیان این که به طور متوسط افراد در سال با خودرو خویش 20 هزار کیلومتر مسافت طی می کنند، افزود: با محاسبات به عمل آمده مشخص شده است هزینه خودرو های بنزینی در رده قیمتی 10 تا 20 میلیون تومانی در 20 هزار کیلومتر پیمایش طی یک سال؛ ماهیانه 98 هزار تومان و اما دوگانه سوز ها ماهیانه 60 هزار تومان است.   

محمودی با اشاره به تثبیت نرخ آزاد بنزین در آینده، یادآور شد: اگر بنزین را تنها با احتساب نرخ آزاد 700 تومانی در نظر بگیریم به طور تجربی ثابت شده است هزینه دارندگان خودرو های بنزینی درهفته با 500 کیلومتر مسافت طی شده؛ 35 هزار تومان است اما هزینه دارندگان خودروهای دوگانه سوز در هفته با500 کیلومتر مسافت طی شده، 11 هزار تومان است با این اوصاف، هزینه خودروهای بنزینی در هفته به طور تجربی با احتساب نرخ بنزین آزاد بیش از دو برابر خودروهای دوگانه سوز خواهد بود.

وی با اشاره به این که هرچند خودروهای دوگانه سوز با توجه به این که گاز عرضه شده استاندارد بالایی نداشته با مشکلاتی روبروست، تاکید کرد: افراد با سوخت یارانه ای به سفرهای درون و برون شهری می روند اما چنانچه با سوخت آزاد بخواهند جابه جا شوند فواید خودرو های دو گانه سوز در کاهش هزینه های خانواده محسوس تر خود را نشان می دهد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶۹
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
داداشم من در حال حاضر ماهیانه 50 تومن برای بنزین می دهم و دیوانه نیستم گاز بزنم(ماشینم دو گانه است)و شتاب ماشینم و بیارم پایین و در ضمن گاز ساختار ماشین و از بین می بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
برادر پس چرا دوگانه سوز خريدي؟
كيومرث
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
درسته

تازه اين كارشناس محترم بايد هزينه هاي جانبي استفاده از گاز كه بشدت موجب استهلاك موتور ميشه رو هم محاسبه ميكرد+تلف شدن وقت صاحب خودرو براي سوخت گيري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
اگر استهلاک بسیار بالای خودرو و همچنین دور از دسترس بودن جایگاههای گاز و حجم کم کپسول گاز یعنی طی مسافت حدودا یک سوم در مقایسه با 60 لیتر بنزین و افت شدید کارایی موتور(استفاده از گاز در پستی بلندی تهران در تابستان با 4 سرنشین و کولر غیر ممکن است از رانندگان تاکسی بپرسید) را در نظر بگیرید و در محاسبه ضریبی برای این موارد قایل شوید نتیجه چیز دیگری خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
فراموش نکنید که خودرویی که بخودی خود بسیار پرمصرف است( پژو 405و سمند و پیکان وانت و نیسان وانت) با گازسوز شدن پرمصرفتر هم میشود و در نتیجه هیچگونه بهینه سازی مصرفی متصور نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
ابنا فقط سوختو مقايسه كردن
اسطحلاك رو نگفتن كه دوگهنه چند برابره به سال نرسيده به خرج ميوفته
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
هر وقت یاد گرفتی استهلاک چطوری نوشته میشه اونوقت درمورد ماشین که بالای 14000 قطعه در اون بکار رفته نظر کارشناسی بده.
ضمناً فرمول محاسبه استهلاک رو هم یاد بگیر !
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
اتلاف وقت تو صف گاز هم روش !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
ميگم اين كلمه "اسطحلاك" رو به شوخي نوشتي يا جدي؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
استهلاک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
آیا هزینه استهلاک خودروهای دوگانه سوز و همچنین هزینه چندساعتی که باید در صف گاز هدر دهیم را هم محاسبه کرده این آقای کارشناس؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
مرده شور كارشناس و كارشناسي شان را هم ببرن!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
اصولا سوخت گاز برای خودرو استاندارد نیست و استفاده از آن غیر منطقی و بسیار خطرناک است ، عید سال 87 در چهارراه اکباتان همدان به خاطر یک تصادف معمولی 11 نفر به علت ترکیدن مخزن سوخت گاز جان باختند و از این نمونه ها بسیار زیاد است، اگر این کار منطقی بود بسیار از کشورها از جمله آمریکا و روسیه که منایع عظیم گازی در اختیار دارند زودتر به فکر استفاده از گاز می افتادند، ضمن این که با گران شدن گاز استفاده از این خودروها به هیچ عنوان توجیح پذیر نیست. درضمن آلودگی ایجاد شده توسط این خودرو ها به دلیل استهلاک بالا اگر بیشتر از خودروهای بنزینی نباشد ، کمتر نیست!!
متاسفانه ما همیشه باید از دنیا عقب باشیم ، نمونه اش استفاده از لامپ های کم مصرفه که خیلی وقته در دنیا منقرض شده ولی تازه ما داریم تبلیغشو می کنیم!!
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
باید بگم که من هم در این مورد مطالعات زیادی هم از نظر علمی و هم تجربی داشتم و بنده هم نظر این دوست عزیز را تایید میکنم ما نباید سرسری به این موضوع نگاه کنیم فقط هزینه سوخت ملاک نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
گاز مقدار آلاینده کمتری از بنزین دارد ولی نوع این آلاینده ها بسیار خطرناکتر است.
ک م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
بهتر بود جناب کارشناس صدماتی را که از مصرف گاز بر موتور خودرو وارد میشود را لحاظ و سپس نتیجه را اعلام میکردند
پاسخ ها
كارشناس خودرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
خودروهاي گازسوز در هر يكي دو سال نياز به تعويض سر سيلندر به مبلغ حداقل 400 هزار تومان دارد كه جناب كارشناس سايت درنظر نگرفته است .... از باقي خرجهاي موتوري هم كه بخاطر داغ شدن بيش از حد موتور به قطعات مربوطه صدمه مي زند صرفنظر مي كنيم ...
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
هزينه افزايش قيمت دوگانه سوز باضافه خسارت به موتور و اتلاف وقت در صف گاز و خطرات احتمالي گاز نسبت به بنزين و... را اضافه كنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
به اين كارشناس خودور بفرمائيد هزينه‌هاي مربوط به استهلاك موتور ماشين هاي گازسوز را هم حساب كنند تا ببينيم كدومش به صرفه تره .....
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
ماشین بنزین سوز کم مصرف 100 به6 با صرفه تراست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
در عوض هزینه های تعمیرات و نگهداری و سرویس های دورهای دوگانه سوزها در مجموع 40% بیشتر از بنزین سوزها بوده و از امنیت و اعتماد کمتری هم برخوردارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
هزينه هاي زير را هم به ميزان مصرف ماشينهاي گاز سوز اضافه كنند
1- 1.5 ميليون بيشتر بودن قيمت پايه خودروهاي گاز سوز
2- يك تا دو ساعت معطلي براي پر كردن سيلندر (در خوش بينانه ترين حالت ساعتي 5 هزار تومان)
3-استحلاك موتور ماشين و هزينه هاي تعمير آن
4- هزينه نگه داري ادوات مربوط به گاز
5- بستن بار بند براي خودرو
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟