سایت «فردا» نوشت: شاید اگر مرگ هم وطنانمان ۷-۸ سال قبل رخ میداد شوکه میشدیم، موج خبری به راه میافتاد، افکار عمومی حسساسیت فوق العاده از خود نشان میدادند، یا دست کم رسانه ـ قاعدتا ـ ملی واکنشی در حد اعلام خبر از خود نشان میداد.
به حساب بیاهمیتی نباید گذاشت، واقعا در این سالها مردم آنقدر رخدادهای مشابه دیدند که دیگر انفجار پالایشگاه در روز افتتاح آن بدست دکتر احمدینژاد ایشان را شوکه نمیکند.
این همه رسانهها به دولت کمک کردند تا در خصوص دستاوردهای دولت در خصوص تولید بنزین علی رغم تشدید تحریمها علیه کشورمان، به مردم معرفی شود، اما با این رخداد واقعا رسانهها دیگر چه میتوانند بگویند؟
چندین نفر از کارگران زحمت کش در آتش سوختند. در آتش افتتاحی که در مورد تبعات سوء آن هشدار داده شده بود. حال حتی وزیر نفتی هم نیست که انگشت اتهام به سوی او نشانه گرفته شود، احمدینژاد نیز پس از انفجار با اعتماد بنفس از افشای قریب الوقوع توطئهها سخن میگوید، حال اینکه وعدههای قبلی افشاگری، پس از ۶ سال هنوز محقق نشده است.
آزادراهی که قربانی میگرفتبه گزارش فردا، این اولین بار نیست که افتتاحهای شتاب زده چنین رسوایی به بار میآورد. پیش از انتخابات سال ۸۸، آزادراه تهران-پردیس یک روز پس از افتتاح بهدلیل نداشتن علائم راهنمایی و عدم ایمنی بسته شد. منتقدان دولت افتتاح ناتمام این پروژه را با هدف بهرهبرداری انتخاباتی دانستند. جالب آنکه این آزادراه به صورت یک طرفه (!) افتتاح شده بود و هنوز هم داخل دو تونل اصلی و طویل ان چراغ روشن نیست، چندین حادثه دلخراش رانندگی که در آنجان هم وطنانمان گرفته شد حاصل آن افتتاح بود، طوری که در آستانه انتخابات، پلیس راهور ناگزیر از مسدود کردن آزادراه مزبور شد.
در آن آزادراه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رودهن تحصیل میکردند و چندین بار آگهی ترحیم جوانان دانشجو روی برد دانشگاه رفت.
راه آهنهایی که راه نیافتاده تعطیل شدندپروژه احداث راهآهن بین شیراز و اصفهان که در دولت خاتمی به تصویب رسیدهبود، براساس برنامه زمانبندی قرار بود در سال ۸۹ به اتمام برسد. با این حال محمود احمدینژاد این طرح را در روزهای تبلیغات انتخابات افتتاح کرد ولی به دلیل عجلهای که در احداث این خط آهن شدهبود، ریلها بعد از حرکت اولین قطار کج شدند و این مسیر ۳ روز پس از افتتاح به ناچار تعطیل شد.
همچنین قرار بود در روز ۱۸ خرداد، احمدینژاد برای افتتاح راهآهن ۵۴۶ کیلومتری کرمان-زاهدان به زاهدان سفر کند. با وجود اصرار دولت به افتتاح این راهآهن، به دلیل نیمهکاره بودن این خط، قطار آزمایشی در منطقه شورگرد دچار مشکل شد و باعث شد افتتاح این راهآهن به تأخیر بیفتد.
تعطیلی افتتاحیه ۴ هزار میلیاردیهمین چند وقت قبل هم خبر تعطیلی کارخانهای که با تبلیغات زیاد افتتاح شده بود منتشر شد. کارخانه معظمی که قرار بود به گفته دکتر احمدینژاد در کنار دیگر واحدهای تولید در نهضت صنایع پایین دستی پتروشیمی، بیکاری را ریشه کن کند، خود به علت کمبود خوراک تعطیل شد تا فعالیتش از زمان افتتاح حتی به سه ماه هم نرسد.
محمود احمدینژاد در حالی واحد پلی اتیلن سبک شرکت پتروشیمی امیرکبیر را در پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ۸۹ افتتاح کرد که از آغاز نهضت ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی برای ریشه کنی بیکاری در کشور سخن گفت و افتتاح و راه اندازی این واحد را با وجود کارشکنی و سنگ اندازی مخالفان پیشرفت ملت ایران و با تکیه بر دستان توانمند متخصصان داخلی اعلام کرده بود. اما فعالیتهای این واحد که در حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح و راه اندازیاش هزینه شده بود در کمتر از سه ماه فعالیت، به خاطر کمبود خوراک تعطیل و متوقف شد.