جزئیات فرود بوئینگ 727 بدون چرخ

وی درباره دلیل فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد به جای فرودگاه امام، اظهار داشت: ما پیش بینی می کردیم که هواپیما ممکن است سالم به زمین نرسد برای همین منظور ترجیح دادیم به دلیل نزدیکی فرودگاه مهرآباد به شهر تهران در این فرودگاه فرود بیاییم تا اگرزخمی داشتیم سریعا به بیمارستان رسانیده شود.
کد خبر: ۲۰۰۹۱۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۸ 31 October 2011
|
14857 بازدید
|
خلبان بوئینگ 727 با تشریح جزئیات فرود بدون چرخ این هواپیما در فرودگاه مهرآباد گفت: از 2 روز پیش دوباره با پروازهای تهران- بوشهر و تهران - ارومیه کارم را آغاز کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان هوشنگ شهبازی خلبان بوئینگ مسافری پرواز مسکو- تهران امروز در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در جمع خبرنگاران درباره فرود بدون چرخ هواپیمای 727 ایران ایر که مسئولیت پرواز آن را بر عهده داشت، گفت: پرواز مانند همیشه انجام گرفت اما این بار در مسیر برگشت در فرودگاه امام متوجه شدیم که چرخ دماغه هواپیما باز نمی شود.

وی افزود: دراین مواقع دستورالعمل خاصی را کارخانه سازنده به خلبانان پیشنهاد می کند که ما نیز این دستورالعمل را پیاده کردیم اما متاسفانه به نتیجه نرسید و ناگزیر با چرخه بسته در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستیم.

خلبان بوئینگ مسافری پرواز مسکو- تهران با بیان اینکه بنده تاکنون این اتفاق را تجربه نکرده بودم، ‌افزود: حدود 12 سال پیش این اتفاق در شیراز افتاد که هواپیما به سلامت به زمین نشست.

وی در مورد لحظات فرود هواپیما اظهارداشت: پس از اینکه تمام تلاشمان را برای باز شدن چرخ ها انجام دادیم با کمک 3 کمک خلبان دیگر به نامهای کاپیتان رستگار، کاپیتان عقدایی و کاپیتان قرابان پور که بسیار حرفه ای بودند و حتی یکی از آنها معلم خلبانی بنده بود دستور العمل ها را به اجرا در آوردیم و سرانجام هواپیما در فرودگاه مهر آباد به زمین  نشست.

شهبازی در پاسخ به پرسش مهر که ایراد فنی هواپیما چه بود، افزود: بنده اطلاعی از ایرادات فنی هواپیما ندارم زیرا وظیفه اصلی من پرواز است ولی آنچه مشخص است اشکال از چرخ دماغه هواپیما بود که باز نشد.

وی درباره دلیل فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد به جای فرودگاه امام، اظهار داشت: ما پیش بینی می کردیم که هواپیما ممکن است سالم به زمین نرسد برای همین منظور ترجیح دادیم به دلیل نزدیکی فرودگاه مهرآباد به شهر تهران در این فرودگاه فرود بیاییم تا اگرزخمی داشتیم سریعا به بیمارستان رسانیده شود.

خلبان پرواز مسکو- تهران با بیان اینکه مسافت پروازی فرودگاه امام تا فرودگاه مهرآباد 10 دقیقه است، اظهارداشت: هنگام فرود بر اساس دستورالعمل های خاص به مسافران آمادگی داده شد زیرا برخی از مسافران در این مواقع دچار اضطراب شدید می شوند و نیاز به آرامش دارند.

شهبازی با بیان اینکه تمامی خلبان ها برای اینگونه حوادث آموزش می بینند، تصریح کرد: 3 دستگاه هواپیمای 727 در کشور وجود دارد و بنده اطلاعی از وضعیت ناوگان مسافربری و عمر این هواپیماها ندارم.

وی در مورد اینکه پس از هر سقوط هواپیما مقصر خلبان شناخته می شود، گفت: در این خصوص نظری ندارم و باید از صاحبنظران در این باره سئوال کنید اما ایران ایر زحمات زیادی را برای آموزش خلبانان می کشد.

این خلبان درباره شایعه تعلیق وی از سوی هواپیمایی بیان کرد: بنده هیچ گونه تعلیقی نداشته ام و از دو روز پیش هم به سر کار بازگشتم که اولین پرواز را به تهران – بوشهر و تهران – ارومیه انجام دادم.

وی با بیان اینکه 80 درصد از پرواز مسکو – تهران روس بودند گفت: اگر هواپیمایی استانداردهای لازم را نداشته باشد کاپیتان پرواز آن را تایید نمی کند بنابراین این هواپیما هم موقع پرواز مشکلی نداشت.

کاپیتان شهبازی با بیان اینکه از سال 1356 وارد سازمان هواپیمایی کشوری شده است اظهار داشت: از سال 63 خلبانی را آغاز کردم و تا کنون حدود 16 هزار ساعت پرواز داشتم.

گفتنی است پرواز مسکو- تهران در ساعت 11 و 50 دقیقه از فرودگاه مسکو به مقصد تهران پرواز کرده بود و قرار بود در ساعت 15 و 20 دقیقه در فرودگاه امام برزمین بنشیند که به دلیل بروز نقص فنی در ساعت 16 در فرودگاه مهر آباد بر زمین نشست.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
hosein
|
Netherlands
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
والا باید به مسئولان دستخوش گفت که هیچ تقدیر و تشکری از ایشان بعمل نیاوردن در صورتی که همه دنیا از این شجاعت و استادی این خلبان صحبت میکنن تازه میخواستن از کار تعلیقش کنن ما کجا زندگی میکنیم میتونین این نظرم نذارید
پاسخ ها
کمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
ایشان را بعنوان یک استاد خلبان و مردی شجاع که باز هم با این قراضه ها میپرد را باید ستود
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
الان دیگه؟
بعد از چند روز؟
کاری که توی دنیا بی سابقه بود رو اینجوری تقدیرو تشکر میکنید؟
کجا داریم میریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
.
.
.
اي خلبان عزيز ...
.
.
با توجه به اينكه ...............نواقص هواپيماها دارد هفتگي ميشود ...
.
.
خواهشمند است به ساير همكاران تجربه خود را منتقل و آموزش دائمي دهيد...
.
.
باتشكر
فهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
پرتقال فروش رو ما چه جوری پیدا کنیم ؟ بازم دستتون درد نکنه یه چندین خانواده رو از عزایی که در پیش داشتند در آوردید .دمتون گرم
هم وطنان عزیز در انتظار سقوط بعدی باشید ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
بايد از اين خلبان و كادر پرواز تشكر ويژه كرد . اولا براي نجات مسافران - دوما براي شجاعتشان. خدا طول عمر بهشون بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
چه خوب است يادي از كاپيتان افتاده حال نماييم كه مشابه همين وضعيت را در پرواز تهران به شيراز داشتند كه كاپيتان شهبازي به آن اشاره نمودند.
در ضمن سه دستگاه صحيح نيست ، سه فروند اشاره شود.
با تشكر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
دست این پرسنل پرواز را میبوسم . به خدا مثل خلبان های ایرانی هیچ جای دیگر پیدا نمیشود کاپیتان شهبازی عزیز .کاپیتان رستگار . کاپیتان عقدایی و کاپیتان قرابان پور اگر تمام وجودتان را طلا هم بگیرند باز هم حقتان را ندادند . . . .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
آقای شهبازی دانش و هوشی که داریدقابل تقدیر است.من به نوبه خودم استعداد شما را تحسین و آرزوی سلامتی برایتان دارم.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
تقدير شايسته از کاپیتان هوشنگ شهبازی مورد انتظار است ولي به جاي آن شايعه تعليق تكذيب مي شود!
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
آفرين بر اين خلبان عزيز
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟