خوانده می‌شوید:

چرا جوانان به «ازدواج آسان» تن نمی‌دهند؟

چرا سن ازدواج در کشورمان بالا رفته و جوانان به ازدواج تن نمی‌دهند؟ مسائل مالی، اشتغال، مسکن، معضلات فرهنگی از مهمترین مشکلات پیش روی جوانان برای ازدواج هستند. نظر خود را درباره «ازدواج آسان» و راه‌های اشاعه آن ـ که کلیدواژه مسئولان در این زمینه شده ـ با ما در میان بگذارید؛ این خبر با دیدگاه‌های شما کامل می‌شود.
کد خبر: ۲۷۸۶۸۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳ 14 October 2012
|
42670 بازدید
|
در تقویم ملی ما، ۲۶ مهر ماه امسال، روز ملی ازدواج نامگذاری شده است؛ سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) که قرار بود ازدواج ساده‌شان، به مانند همه زندگی‌شان، سرمشق و الگویی باشد برای ما جوانان برای زندگی؛ ماجرایی که این سال‌ها از آن به عنوان یک معضل اجتماعی یاد می‌کنند.

آمار‌ها در سال‌های اخیر می‌گوید که سن ازدواج در کشور بالا رفته و نسل جوان بر‌ای تشکیل خانواده و آغاز زندگی میل چندانی ندارد. بی‌گمان، معضلات مالی و اقتصادی، یکی از مهمترین دلایل و مشکلات پیش روی جوانان در راه زندگی است؛ اما آیا این همه مسأله است؟

مشکلات مالی در صف نخست مشکل‌ها

از هم اکنون می‌توان حدس زد که بخش بسیاری از پاسخ‌ها سمت و سوی اقتصادی به خود بگیرند. گرانی‌ها، مشکل مسکن و بیکاری سه سد بزرگ پیش روی جوانان در این راه است؛ اما اگر نخواهیم همه مشکلات را به گردن مسائل مالی بیندازیم، آیا عوامل دیگری هم در بالا رفتن سن ازدواج در جامعه کارآيی دارند؟

* آیا بر این باورید که افول اخلاقیات در جامعه نیز یکی از عوامل بازدارنده نسبت به ازدواج است؟

در این باره باید گفت که برخی بر این باورند که افزون بر مسائل مادی ـ که گریبان‌گیر بخش بزرگی از جامعه است ـ مسائل و مشکلات فرهنگی نیز در بالا رفتن سن ازدواج کارآمد است.

* اکنون می‌پرسیم که دیدگاه شما در این باره چیست؟ آیا افول اخلاقیات در اجتماع هم یکی از عوامل بازدارنده جوانان به ازدواج است؟

* تا چه اندازه حاضرید زندگی خود را ساده آغاز کنید؟

افزون بر این عوامل، برخی دیگر زیاده‌خواهی و تجملاتی بودن آیین و سنن آغاز یک زندگی را یکی دیگر از عوامل بازدارنده برای شروع یک زندگی می‌دانند؛ چنان که برگزاری جشن‌های پر طمطراق در آغاز زندگی، هزینه اولیه سنگینی را به جوانان تحمیل می‌کند که بعضا باعث می‌شود، عطای آن را به لقایش ببخشند.

حال با فرض این که شما از نظر مالی توانایی اداره یک زندگی را داشته باشید، تا چه اندازه حاضرید برای آغاز زندگی‌تان هزینه کنید؟ چه میزان حاضرید از سنت‌های دست و پا گیر چشم بپوشید و زندگی آسانی را در پیش گیرید؟
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۸۰۳
انتشار یافته: ۷۰۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
آسون الان یعنی حداقل 15 میلیون تومن خرج عروسی . تازه اگه هیچ کاری نکنی. مسکن 45 متر ی تو تهران حداقل 30 میلیون رهن تو منطقه متوسط.... بازم بگم .... ؟ فوق لیسانس دارم از بهترین دانشگاه ولی هنوز نتونستم جایی استخدام شم .... همه جا پارتی بازیه
پاسخ ها
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
فوق لیسانس داری . تخصص کار داری ؟
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
بالا رفتن سن ازدواج فقط و فقط 2 دلیل داره:
1-گرانی بیش از اندازه
2-ومهمتر از عامل اول دخترها
دخترها بزرگترین عامل بالا رفتن سن ازدواجن.چون حرص میزنن.
من شخصا اگه لازم باشه صبر میکنم موهام مثل دندونام سفید بشه ولی بیشتر از 14 تا سکه نمیدم.البته الان 14 هم زیاده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
دخترا کجا حرص میزنن تو سراغ آدمای حریص رفتی
هیچ کدوم از دوستای من توی هر تیپی که هستن این چیزا جزو اولویتاشون نیست ولی همه دنبال آدم میگردن!
اميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
آقا مصطفي قطعا دختر عاقلي هم پيدا ميشه كه با شما ازدواج كنه دخترها ديگه محبت ندارند عوضش هرچي بخواي در فكر پولند و ازدواج مي كنند كه كاسبي كنند و واقعا نمي‌دونم در مقابل چند هزار سكه‌اي كه ميخوان چي به تو خواهند داد كه ارزش يك سكه رو داشته باشه؟ اون هم وقتي كه در دلشون محبت نيست.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
عزیزم 15 میلیون فقط پول یک سرویس طلا میشود
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
قابل توجه سهیل آقا، من هم فوق لیسانس دارم، هم تخصص کار. حقوقم یک و نیم بیشتر نیست. یک سال باید کار کنم تا یه پراید بخرم. بعدش می تونم فکر کنم راجب به خونه و ازدواج
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
متأسفم برای همسن های خودم؛ دهه شصتی ها که ظلمی نبود که در حقشون انجام نشده باشه. من با 29 سال سن، با مدرک کارشناسی ارشد و رتبۀ تک رقمی تو دکترا که تو یک مصاحبۀ مسخره قبول نشدم و تازه باید برم سربازی، من بیکار! چطوری ازدواج کنم؟ کی میخواد افاده های دخترای این دوره زمونه و خانواده هاشون رو جمع کنه؟ وای بر کسانی که باید روزی جواب این وضعیت ما رو پس بدهند. خود پدر و مادرهای ما بابت این سخت کردن شرایط ازدواج گناهکار هستند. چند تا پدر و مادر رو سراغ دارین که اجازه بدهند دخترشون مثلا 5 سال تو عقد باشه و دامادشون مثل پسر خودشون به خونشون رفت و آمد داشته باشه؟ مگر گناهه؟ وای! مردم چی میگن؟ نه؟ از ماست که بر ماست.
mitra
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
اصلن آسون ازدواج کنند با 2 تا حلقه بدش چی با این هزینه ها بشینن لابد 2 تایی گوشه خیابون زار بزنن؟ اصلن منظورشون از ازدواج آسون چیه پیوند برای بدبختی و بی پولی و گشنگی کشیدن با یکدیگر تا آخر عمر؟ ازدواج کردن یه هدفی پشتشه تشکیل خانواده یعنی خونه ماشین رفاه شادتر بودن بچه دار شدن آخه با کدوم پول؟ پول؟ پول؟پول؟
سپیده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
والا به خدا ما هیچ کدوم ازین خواسته ها رو نداریم .وقتی میرین سراغ دخترایی با این سطح فکر،معلومه که سطح فکر شماها هم همینقدره و در نتیجه حقتونه.
حقیقت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
من ازدواج کردم بی پولی و نداری موجب اختلافات شدید شد و به جدایی انجامید
بهتر منطقی و واقع بین باشیم. همه از فوق لیسانسیم انتظار داشتن! رمقی نموند اخرشم هیچی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
بی فایده اس بی نتیجه اس این صحبت ها
همه خوب اصلاً فکر کنیم همه فرشته مخارج که بلاخره کمر شکن هستن
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
جالبه که همه دستگاهها و نهادها دارن پیشنهاد ازدواج میدن و حداقل نمی کنن یه سری بزنن توی این بازار آشفته و ببینن که چه بلبشوییه و مگه میشه با این افزایش ثانیه ای قیمتها به فکر این چیزها هم بود. مطمئن باشید که جوانهای امروز با دید منطقی به سراغ ازدواج میرن. البته اونایی هم که با احساسات و غیر منطقی جلو برن یا باید بابای پولدار داشته باشن و یا باید در این دریای پر تلاطم برای زنده ماندن ( نه زندگی کردن) دست و پا بزنن. پس بهتره که دوستان مسئول جای اینکه بفکر ازدواج من و امثال من باشند، به کار اصلی خودشون که سرو سامان دادن اوضاع اقتصادی مملکت بپردازن و اجازه بدن این موضوع در داخل خانواده ها حل بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
عمو که حرف از تخصص میزنی مگه بقیه تو کار تخصص نگرفتن؟ به ما رسید هیچ فرصتی ندادند و سابقه کار و تخصص خواستن. باید جواب خدا رو بدین با این حق و ناحق کنی. ما که خدارو شکر کسیو بیچاره نکردیم. زنم گرفتیم بعلت مشکلات مالی داریم طلاقش میدیم. بیچاره مهریه هم نمیخواد. پس ما هرجور راه میایم جامعه راه نمیاد که هیچ ....
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
من یه جوون 23 ساله هستم الآن ازدواج برای من و هم سن وسالای من شده یه رویا! حقیقتی تلخ اما واقعیتی انکار ناپذیر
امیر محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
ازدواج وقتی آسون میشه که پسر ها کار داشته باشند . چون فرهنگ ما جوری شده که همه مشغول تحصیل شدند تا 25 سالگی همه دارند درس میخونند و نمیشه ازدواج کرد . بعدش هم اگه کار پیدا کنن باید چند سالی کار کنند اگه بخوتند خرج عروسی را خودشون بدند. پس رفت روی 28 تا 30 سال . اگه در دانشجویی بشه کاری کرد میشه ازدواج کرد . برای پسر ها اینه ..... برای دختر ها را نمی دونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
پرافاده ترین،پرتوقع ترین،مغرورترین،حسودترین... دخترای دنیا ایرانی هستند.معلوم نیست به چیشون مینازن که اینطورین،شاید تقصیر ما پسرا ی ایرانی باشه که اینقدر ندید بدیدیم ولی اینروهم نمیشه منکر شد که دخترای خوب و متواضعی هم هستند که روز به روز هم دارند نایاب میشند.
با این وضعیت یا باید ازدواج نکنی که بهترین راهه یا باید تن به ازدواج سخت بدی و با این وضع اقتصادی مملکت خدا بهت رحم کنه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
آقایی که میگی "فوق لیسانس داری . تخصص کار داری ؟"
کسی که میخواد وارد بازار کار بشه چی جوره باید تخصص داشته باشه. تخصص رو باید یه جایی کسب کرد دیگه ژنتیکی نیست که!!!
یه چیزی نگید که 70 میلیون نفر ایرانی + میلیاردها غیر ایرانی به آن بخندند
آرش از مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
تابناک خواهشا پیام رو بگذار: نگاه کنید نمی خوام به دخترها بی احترامی کنم اما اکثر دخترها آهن پرست شدن تا یک ماشین مدل بالا با یک خونه لوکس در بهترین جای شهر نداشته باشید بهت محل نمی دن به خدا همین طوریه مخصوصا در مشهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
قابل توجه دخترانی که کامنت گذاشتن و یا خواهند گذاشت. شما کامنت میذاری که هیچ توقعی نداری و به دنبال یک آدم درست می گردی. آخه شما که قرار نیست کار بکنی! خرج بدی! می خوای مثل خونه بابا یخچالت پر باشه؟ مهمونی هم بگیری؟ خلاصه زندگی کنی دیگه؟ متاسفانه تو ایران زن به حساب آورده نمیشه و از اون بدتر هم خود زن خودشو به حساب نمیاره! بابا خانوما تا شما قصد نداشته باشین برای حل مشکلات ازدواج اقدامی بکنید انتظار نداشته باشین که ما پسرا یک تنه با مشکلات مقابله کنیم و بعد هم مثل قهرمان ها پا پیش بذاریم برای خواستگاری! ما هرچی مشکل هم حل کنیم کشف شما که بین اون همه دختر پرتوقع آدم کم توقعی هستی خداییش غیرممکنه.
م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
تا پای عقد پیش رفتم، حدود 90درصد با هم تفاهم داشتیم، اما با 14 سکه راضی نشدند و بیخیال همه چیز شدند!! اینه مشکل... همه میخوان عقده هاشون رو تو ازدواج تلافی کنن!!
محسن
| France |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
شب عيد است و يار از من چغندر پخته ميخواهد خيالش مي رسد من گنج قارون زير سر دارم

قربون همتون برم اگه مهمتر از همه خودتون هستيد اصلان به خودتون فكر كنيد ازدواج فعلان يخ مابه جون هايي نياز داريم كه دلشون جايي اسير نباشه تا بتونن با خيال راحت بجنگند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
اوه ! اوه! از اونایی ها!! آقا مصطفی کسی مجبورت نکرده بری زن بگیری. اگه پولداری بشین همه رو بریز دور خودت هی نگاه کن کیف کنی اگر هم نداری و اینجوری فکر میکنی خدا رحم کنه به خانوادت (اگه تشکیل دادی)مهریه تعریف داره . دلیل داره .برای زندگی با بعضی مردها واقعا مهریه نیاز هست .مهریه یعنی استقلال مالی یک خانم پس از ازدواج . حرص چیه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
این آقا بود که دکترا تک رقمی داشت.کجا رفتی ؟برادر من میخوای دختر مردم رو 5 سال رو هوا نگه داری جالب والا ! شما خیلی توقع بالا داری.عاشق پیشه هاشم بیشتر از دو سال مشکلات بزرگی تو زندگیشون پیدا می کنند.اتفاقا مشکل اصلی رو خود شما پیدا میکنی.ازدواج که فقط آشنایی با جنس مخالف نیست.مهم آغاز مدل جدید زندگیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
سرکار خانم حقیقت خانم !
من هم مثل شما ازدواج کردم و بی پولی و نداری کشیدم .
من و همسرم حتی یک سری (در اوج بی پولی که البته همون ماه های اول ازدواجمون بود !) پانزده روز تمام فقط برنج و بادمجون و گوجه داشتیم که بخوریم !!!
به خدا قسم میخورم که سال ها طول کشید تا ما تونستیم برای اولین بار گوشت قرمز بخریم !!! باورت میشه ؟!!
ولی نداری و بی پولی فقط باعث شد که بیشتر تلاش کنیم و محکم تر باشیم !
دانشگاه و تحصیل رو جدی تر بگیریم !
درس و تحصیل هردومون هم هنوز تمام نشده بود .
حرفی که همیشه بین ما رد و بدل میشد این بود که خب ما بی پولیم ، ما فقیریم ، ما هیچی نداریم و همیشه جواب این بود که اگه تلاش نکنیم ، تا آخر عمر همین وضع ادامه داره ولی برای خلاصی باید بیشتر تلاش کنیم !!!

اگه بگم ما چقدر تلاش کردیم و زور زدیم اصلا باورتون نمیشه ! میگید مگه یه روز بیشتر از 24 ساعته ؟!!

من توی وضعیتی که توصیفش پشت شما رو میلرزونه ، درس هم خوندم و اگه خواستی کارنامه آزمون جامع رو میآرم نشونت میدم که ببینی توی مقطع بعدی رتبه م """ 1 """ شده !!!

بی پولی و نداری کشیدیم ، متحد شدیم و تلاش کردیم ، به نتیجه رسیدیم !
شما هم باید همین کار رو میکردین نه اینکه طلاق بگیرین !

ضمنا !
هیچوقت یادمون نمیرفت آخر شب توی خیابون با هم یه قدمی هم بزنیم !
قدم نمیزدیم که کباب هایی که خوردیم راحت تر هضم بشه !
قدم میزدیم چون تفریح رایگان ما همین بود !

تلاش کنین رفقا !
تلاش !
دست از نق زدن بردارین !
تنها کسی که از این نق زدن ها لطمه میبینه ، کسی جز خود شخص نق نقو نیست !
آق مهندس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
بدون درامد مطمئن و مسکن حداقل رهن تمام ازدواج یعنی از دست دادن همه چیز
d
| Canada |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
ای خدا دختر ایرانی هستم کار میکنم دکترا میخونم به کار خونه میرسم قیافه خوب دارم خدا رو شکر همسر خوب هم دارم . به خدا به خدا خیلی از دخترها بی تقصیر هستن، من و همسرم ۲ سال عقد موندیم واقعا زجر کشیدیم بیشتر از همه از دست خانواده ، چه کارها که نکردن، خیر سرم همه هم تحصیل کرده تشریف داشتن، ما اون موقع نمیتونستیم خرج مراسم رو خودمون بدیم چون هر دو داشتیم برا دکترا آماده میشدیم و پولهامون رو جمع میکردیم . سر این قضیه رسما همه چی رو برای ما زهر مار کردن.
به خدا خانوادهها اگه حواسشون باشه، دلگرمی بدان به جوونها چه دختر چه پسر اینجوری نمیشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
در جواب به شمايي که گفته بودي"مهریه یعنی استقلال مالی یک خانم پس از ازدواج"
چه تناقض جالبي
والا به معنيشم نميخوره
مرد فقط بايد در طول زندگي مشترک از نظرمالي زن رو تامين کنه
بيچاره چه گناهي کرده که بعد ازدواج ، بايد بعد طلاقم زن رو تامين کنه
مگر اينکه زن با اين نقشه بياد جلو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
حرفای آقا مصطفی تایید میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
منتظریم اول پسر آقای احمدی نژاد تن بده و بعد ما دست به کار شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
بنده خدا ؛ كجاي كاري ؟؟؟!!!!!
نوه اش هم به دنيا اومد !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
برو از رئيس جمهور مصر ياد بگير !!!!!
زن و بچه داره و هم سن بابا بزرگ منه !!!
رفته خوشگل ترين زن مسيحي مصر رو پيداكرده براي خودش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
جدي ؟ اوه اوه !!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
تو محله اونا ازدواج ارزونه !!!!!!!!!!!
4 تاش ؛ 1000 تومن !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
سهام عدالتت رو بفروش برو زن بگير !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
بنده خدا !!!!
اونا كه غمي ندارن !
منم اگه 5 طبقه داشتم توي محلي كه همه چيز ارزونه !!!! 4 تا زن ميگرفتم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
جفتشون ازدواج کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
هر دو ازدواج کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
ازدواج آسان یعنی ازدواج با امکانات اولیه زندگی.یعنی تجمل گرایی نکنیم و به ملزومات زندگی تن بدهیم.اولین لزوم کار هست و بعد مسکن که الحمدالله دست جوانان ایرانی از هر دوی آنها کوتاه گردیده.حتی مقدار حقوق قابلیت اجاره را هم ندارد.رهن هم که میخواهی بکنی باید پنجاه سال پس انداز کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
و زنان و مردان مجرد خود و بردگان و كنيزان درستكارتان را همسر دهيد. اگر تنگدست باشند، خداوند آنها را به فضل خويش بى‌نياز خواهد كرد، و خدا گشايشگر داناست.
آیه 23 سوره النور
مملا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
سلام
با این وضع اقتصادی، نابسامانی بازار کار.نبود قوانین درست حقوق کارگری، تورم فزاینده، توثعات دختران، استانداردهای بالای زندگی، چشم وهم چشمی،و....
کسی هست بخاد ازدواج کنه؟؟؟
پاسخ ها
Meek
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
پاسخ به آرش : فوق لیسانس چه داری که " راجع به " را "راجب" مینویسی؟ امیدوارم (بخاد) نوشتنت بخاطر محاوره ای بودنش بوده باشه.
mastane
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
بیچاره دختر جامعه ژن ستیز بازم همه چیزو گردن دخترا میندازه... شما پسرایید که یا ازدواج نمیکنید یا با دخترای پولدار میخوایین ازدواج کنید که خیالتون راحت شه آینده تونم تامین باشه ..
غضنفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
خدایا همه دخترارو بفرست بهشت...اززمین هم ریشه کن کن.تاما راحت بشیم...مردیم ازنگرانی...
مریم
| United Kingdom |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
والا ما دخترا توقعمون بالا نیست وقتی پسره بیکاره پول یه جشن ساده رو هم نداره مجبوره از جیب باباش بخوره مگه خله بیاد زن بگیره یه جا هم که میره خواستگاری صدتا ادا در میاره خونواده کم جمعیت ،دختر شاغل قدبلند و زیبا در واقع افاده ها طبق طبق ....
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
جامعه زن ستیز
خب اگر شما به برابری معتقدهستید 1-مهریه رو بی خیال بشین 2-نفقه خودتون رو مثل اروپای و به طور کل غرب زن پرست خودتون تامین کنید 3- بی زحمت سربازی هم مثل همه جای دنیا برین 4- موقع جنگ هم خط مقدم 5- حتی هزینه بچه ها هم نصف نصف
و مرد هیچ گون مسئولیتی نخواهد داشت اینجوری امیدوارم بسیم زن پرست !!
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
علیک
به نظرمن عامل اصلی توقعات دختران وپسران برای شروع زندگی صدا وسیما وسینما است مثلا درتبلیغات تلویزیون میبینیم یک زوج جوان ر بهترین آپارتمانها زندگی میکنند وتازه خبر میرسد ازفلان بانک یک ماشین آخرین سیستم برنده شده اید!!!!!!!
:D
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
سید جان هر موقع تونستی زایمان و شیردهی و تر و خشک بچه رو هم نصف کنی لایحه برابری رو میفرستیم مجلس.
ناشناس
| United States |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
ایول سید
گل گفتی
ما چه گناهی کردیم که تو ازدواج باید جور همه چیو بکشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
این جواب مستانه دیگه از اون حرفا بود!!! داری شوخی می کنی عزیزم؟ استفهام انکاری تا این حد ندیده بودم تا امروز!!!
یار سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
سید گل گفتی همه چیز برای هیچ.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
آقا سید احتمال زیاد که از هموطن های مسلمان هستی.اینایی که شمردی خودت میدونی که همه وظایف تعریف شده اسلام برای مرد در خانواده و البته جامعه هست . چرا حرصت گرفته؟ شما وظایف خودت رو داری خانمها هم وظایف خودشون. فکر نکنید که فقط کار شما سخته . یک خانم اگه در شرایط مفتضح زندگی آرامش یک خونه رو تامین کنه همسر خسته و بی حوصله و گاهی سر خورده، بچه ای که توقعات سن خودش رو داره ولی باید آرومش کرد ارتباط بین پدر و فرزند رعایت مسائل اقتصادی ... باور کن خانومها خودشون رو فراموش میکنند . دختر های امروز هم خانمهای فردای خونه ها هستند.هر چقدر هم که افاده داشته باشند به قول معروف زندگی امروز جامعه ما درستشون میکنه شما حرص نخور.
ناشناس
| United States |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
آقا سید باکی نیست،به شرط اینکه تمام حقوق از حق طلاق گرفته تا ارث و میراث و تقسیم اموال به طور مساوی بعد از طلاق و حضانت فرزند و حق مسافرت و حق تعیین محل زندگی و همچنین تمکین هم به طور مساوی به طرفین داده بشه و تو این گرونی جهیزیه هم از گردن دختر باز بشه.
آرزو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
این روزا برادر بیکار من اصرار داره دختری رو براش بگیرن که حتی به گفته خودش تنها خصوصیت مثبت این دخترخانم شاغل بودنشه. همش از خودم میپرسم مگر درآمد این دختر اینقدر ارزش داره که برادر من بخاطرش حاضره سر مامان و بابام فریاد بزنه و تهدید به رفتن از خونه بکنه. این کامنت ها رو که خوندم فهمیدم حتی از این هم مهمتره.
به کجا داریم میرویم؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
رفتیم زن بگیریم گفتن خونه نداری رفتیم مسکن مهر گفتن زن نداری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
همه ی مساله مالی نیست مسلما خرافات چشم و هم چشمی هم زیاد شده ولی بدترین موضوع همین گرانی و بیکاری الان تو همین تهران یک خانه 60 متری اجاره اش به طور متوسط نزدیک 1 میلیون هست تازه جاهای گران قیمت رو اگر حذف کنیم یک جوان با ماهی 500 هزار تومان چه شکلی ازدواج کنه با طلای بالای 120 هزار تومان در هر گرم برای خریدن حلقه کدام کلیه اش رو بفروشه ؟ همین وضعیت اقتصادی ازدواج نکردن واجب داره می کنه دلت خوشه تابناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
چون سکه یک میلیون و سیصد شده چون پول ندارند البته شما اسون را برای دیگران تجویز می کنید
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
با قسمت دوم حرفت(آسون رو برای دیگران تجویز میکنین)شدیدا موافقم
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
ازدواج برای پسران اگر یک نیروی جاذبه داشته باشد چندید نیروی دافعه بسیار قوی دارد که روز به روز بیشتر میشوند.البته حساب دخترا خیلی با پسرا فرق داره و نگرانی اونها فقط قبل ازدواجه نه بعدش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
تقوا پیشه کنید هم زیاد تجویز میشه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
دیگه آن زمان گذشت که میگفتند میم مشکلات وبردارید میشه شکلات .ازدواج آسان برای امروزمعنی ندارد
hhaaamed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
پر واضح است كه ان كسي كه عاقل باشد تن به ازدواج نميدهد بااين طرز فكر كه ازدواج اسان ميگيريم و هزينه ها كم و ريخت و پاش را به حداقل ميرسانيم چون حالا امديم اين خرج ها را به حداقل رسانديم بعدش را چه ميكند با هزينه هاي سرسام اور زندگي خوراك پوشاك مسكن و...........
بنظرم اصليترين امر در ازدواج اقتصاد است چون اين امر خود باعث خيلي از متغير هاي ديگر زندگي زناشويي چون ارامش و يا دلهره و نگراني ميشود.
پاسخ ها
مانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
ببینید همین مشکل اقتصادی از کجا اومده؟

چرا نسلهای قبلی میتونستن توی سن پایین ازدواج کنن(همین پدر و مادر های ما). تجسم کنید با چه جهیزیه و اثاثیه مختصر و جشن ساده ای ازدواج میکردن. تازه یا خونه پدر داماد میموندن یا یک اتاق کوچیک اجاره میکردن.
خوب حالا چه اتفاقی افتاده؟ با یه مقایسه کوچیک کاملا معلومه که نوع نگاه مردم عوض شده. نوع نگاه یعنی چی؟ یعنی فرهنگ. یعنی این مشکل ما هم فرهنگیه. خوب حالا این نوع نگاه در کل جامعه خودش تورم آفرینه. فرض کنید جامعه ایی رو که همه دارن حرص میزنن و توقعات سقفی نداره. و مشکلات پیچیده تر میشه. و این فرهنگ در یک جامعه عامل تورم تصاعدیه.
نسلهای قبل ازدواج میکردن بدون امکانات و بعدا طی دوران زندگی امکانات میخریدن.
لطفا دوستان نظرشونو بدن. ممنون.
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
بعنوان یک جوان در شرف ازدواج با آقای مانی کاملا موافقم
واقعا این همه هزینه بی خودی داریم خب دورش رو خط بکشیم نمی میریم که
مثلا حلقه یا چند شب عروسی و لباس های انچنانی وووو
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
مانی دلت خوشه بابای من خونه خرید همون اول ازدواجش 300 هزار تومن تازه با قرض کردن از چند نفر با کارگری در کارخانه
من با 28 سال سن اصلا قصد ازدواج ندارم
چرا که پول ندارم
چرا که بعد از ازدواج خرج زندگی و خونه و خوراک و پوشاک و... هست.
تازه من الان 2 جا کار می کنم
درآمدم ماهیانه 700-1 تومن می شه با این پول اصلا نمی شه زندگی کرد

تابناک نمی دونم واقعا هدفتون چیه
ازدواج آسان معنی اش در حال حاضر افتادن در چاه است.می مونیم ببینیم چی می شه خلاصه دوره این دولت تموم می شه اگر دولت بعدی خوب بود (که بعید می دونم)می مونیم و با هم خرابکاری ها رو درست می کنیم در غیر اینصورت از این کشور فرار می کنیم و در صورتی که شرایط بدتر شد به جهنم فوقش ازدواج نمی کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
نسل های قبل ازدواج میکردن بدون امکانات که نتیجه اش شدیم ما!!!! یعنی چی؟ یعنی مایی که بابامون میگه پول بده اجاره خونه بدم! میگه تو دیگه بزرگ شدی برو پی کارت!! اونوقت بیاد به من و عروسش جا بده برای شروع زندگی؟ کجای کاری حامد؟ اونا هم فهمیدن چه اشتباهی بوده اون کارشون!!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
احسنت اصلا ازدواج اشتباه است مردم هم اینو فهمیدن فکرکنید گیرم هیچ مشکل اقتصادی نباشه بیای تمام زندگی واختیارتو دودستی تقدیم یکی دیگه کنی تا دائما بهت غر بزنه که چی؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
با سلام . یکی دیکر از این مشکلات خدمت سربازی است. شما یک جوان تحصیل کرده را در نظر بگیرید. که خیلی از آقا پسرها بعد از تمام شدن تحصیلاتشان باید تازه بروند خدمت سربازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
دقیقا موافقم دو سال اونم تو شرایطی که باید ایندتو پی ریزی کنی خیلی ظلمه حداقل بکننش یک سال تحصیلی (ولی اون موقع نیروی مفت از کجا گیر بیارن)
خسته
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
برای اونهایی که ادامه تحصیل میدن،سربازی یک مانع بزرگ برای ازدواجه.چون باید بعد از درس تازه برن سربازی که تا برگردن میشه 30 سالشون
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
تو مدتی که ما میریم خدمت ، دختر همکلاسیمون دو سال سابقه کار پیدا می کنه و کلی پول پس انداز می کنه .
حالا به نظر شما بهتر نیست دخترا بیان خواستگاری پسرا ؟؟؟!!!
مدام حرف از نابرابری هم می زنن! چون فقط بهشون گفتن حجابتو رعایت کن!بقیه امتیازایی که نسبت به ما دارن رو نمی بینن که.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
منم موافقم
با فوق لیسانس و 27 سال سن باید 2 سال برم سربازی , بر گردم 29 سالم شده بعد باید یک سال بیفتم دنبال کار شده 30, 2 سالم پس انداز میشه 32 ازدواج
فوق لیسانس برق علم و صنعت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
من با 28 سال سن و با مدرک فوق لیسانس تازه باید تا 30 سالگی برم سربازی. بعد از 30 بگردم دنبال کار. 31 کار پیدا میکنم و با ماهی یک تومن تقریبا در 33 سالگی میتونم یه پراید بخرم و باهاش برم خواستگاری :) البته راه بهتری هم دارم و اون این است که از ایران برم. سال دیگه ان شا الله دارم توی آمریکا دکترا میخونم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
همه ش بهانه س، هرکس اراده کنه، بخواد و مهارت تخصصی فنی داشته باشه از همون دوره دانشجویی هم میشه کار کرد. مسئله اینه که پسرای ما به راحتی تن به کار نمیدن.
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
مثل من بیچاره...
هرجا 2سال (بجای سربازی) کار میکردم، تا حالا اوستا شده بودم...
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
"همه ش بهانه س....."!!!
دوره ی دانشجویی برای استادی کار می کردم از 5 میلیون پروژه 600 تومنشو میداد به من برای 6 ماه! تازه آدم با انصافی بود به نسبت بقیه
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
من از خوزستان پیام را میفرستم
جواب این متن فقط در این می باشد که بنده زمانی که مجرد بوده ام کارمند بوده ام تا اینکه متاهل شده ام بیکار شده ام
.چون مسئولین دلشون برای آدمای سالم نمی سوزد .یکی از فامیلای بنده
ممدیر کل اداره ای در سطح کشور می باشد که تمامی خلافکاران را استخدام کرده اند بنده که متاهل بسیجی و ورزشکار هستم بیکار هستم . پس اگر من هم از دیوار مردم بالا می رفتم و............ شاید رئیس شرکت........ بوده ام
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
بسیجی ها که تو اولویتن چرا دروغ میگی. چون تو بی کاری دلیل نمیشه دیگران دزد باشن
ناشناس
| United Kingdom |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
شما نشستی آمریکا داری نظر میدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
ايول به انگليسي ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
به خاطر این جوانان ازدواج نمی کنند که بعضی ها این طور خواستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
سایت به این فضولی ندیدم
شاهرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
منظورت نفوذ فراماسونری-سیاست کنترل جمعیت-ناتوانی دولت درایجاد اشتغال-تورم بی اساس-و...دیگه (یا صاحب الزمان خودت به دادمون برس قبل از اینکه...)
حامد
| United States |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
بسیجی بودن مشخصهء مثبتیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
بيكاري بيكاري بيكاري آنهم براي جوان تحصيل كرده اي كه جامعه نمي تواند قبول كند به هر كاري دست بزند
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟