سهل‌انگاری مسئولان همچنان ادامه دارد؛

چه کسی مسئول جان‌های از دست رفته عشایر و روستاییان است؟

از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) به تعهدات خود برای ساخت راه‌های روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند، عمل نکرده است و به جای آن، با قرار دادن یدک‌کش، ‌مینی‌بوس‌های حامل مسافر را جابجا می‌کند‌!
کد خبر: ۳۳۵۷۳۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ 01 August 2013
|
19194 بازدید
|
بی‌توجهی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بر انجام تعهدات قانونی در‌ بازسازی راه‌های روستایی مستغرق در دریاچه سد کارون ۳، موجب غرق شدن یک مینی‌بوس و مرگ دست‌کم دوازده زن و کودک از روستائیان بختیاری بخش دهدز شهرستان ایذه شد.
 
به گزارش «تابناک»، در حالی که هنوز آمار رسمی از ‌سرنشینان این مینی‌بوس اعلام نشده، خانعلی حسینی از آگاهان محلی به خبرنگار ایبنا نیوز گفت:‌ شمار سرنشینان مینی‌بوس بیست نفر بوده که جسد دوازده نفر در سردخانه دیده شده‌اند. همچنین چهار تن از آنان نجات یافته که حال دو تن از آنان‌ وخیم گزارش شده و تحت مراقبت و احیا هستند و نزدیک چهار تن از مسافران ‌نیز ناپدید شده‌اند.
 
خبرنگار ایبنا نیوز در این باره گزارش داده است: یدک‌کش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که به سوی روستاهای سادات حسینی، شیوند، غریبی‌ها و میراحمد در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۷:‌۱۵ در لحظه پهلو گرفتن در ساحل دریاچه سد کارون ۳، با صخره برخورد کرده و تکان شدید، موجب شد که مینی بوسی که ‌در عرشه یدک‌کش بود، به گوشه‌ای پرتاب شود و با سرنشینان خود به درون آب فرو رود.

این منبع آگاه محلی افزود: هرچند وقت یک بار شاهد تکرار حوادث در یدک کش‌های شرکت آب و نیرو هستیم و در ‌یک سال اخیر نیز این دومین حادثه حمل و نقل دریایی است که برای مردم روستاهای سادات حسینی پیش می‌آید.
 
گفتنی است، از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) به تعهدات خود برای ساخت راه‌های روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند، عمل نکرده است و به جای آن، با قرار دادن یدک‌کش، ‌مینی‌بوس‌های حامل مسافر را جابجا می‌کند‌!
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۹
انتشار یافته: ۳۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آخه مدیریت جهان رو چه به جان مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اگه این پولهایی را که توی کشورهای دیگه هزینه میکنیم جمع بشود و خرج کشور خودمان کنیم همچین اتفاقاتی برای این مردم نمیافتد و خانواده هارا اینچنین داغدار نمیکنیم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
به نظرم تجربه اینهمه نقدینگی در این سالها نشان داد مدیریت مهمتر از نقدینگی است. ضمنا همه دولتهای همین وضعیت رو داشتند. مشکل اینه تا اتفاقی نیفته هیچکی حرف نمی زنه ولی وقتی اتفاقی افتاد نق زدن شروع میشه

تابناک جان سانسور کن تا نشون بدی فقط حرفهای همسو رو منتشر می کنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
متاسفم. خدایا مسئولین خود رای و لجباز را که با ایده های متحجرانه خود جان این عزیزان را گرفته اند به سزای عملشان برسان. آخه ترمیم جاده راحت تر و مقرون به صرفه تر است یا حمل و نقل با یدک کش؟
خود رای و لجباز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
رودخانه تبدیل به دریاچه شده و پل بسیار بزرگی میخواهد نه ترمیم جاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آفرین بر تابناک که به تعهد های رسانه ایی خود عمل میکند... واقعا مایه تاسف است که جان روستائیان زحمت کش اینطور ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
مدیرانش، دنبال کم کردن هزینه ها و در نتیجه رقم فیش حقوقی حق بهره وری هستند !
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
از ماست که بر ماست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شرکت آب و نیرو ب این همه گردش مالی نمی تواند چند راه روستایی را کامل کند؟
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
چرا از سال 1383 تاکنون، جاده های این روستاها را که در سد غرق شده، جایگزین نکرده اند؟ واقعاً سوءمدیریت یعنی این
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
چرا از سال 1383 تاکنون، جاده های این روستاها را که در سد غرق شده، جایگزین نکرده اند؟ واقعاً سوءمدیریت یعنی این
کیا
|
United States
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
خوب وقتی هزینه های میلیاردی برای ساخت سد می شود ایا خرید زمین های در معرض خطر و خروج مردم از انجا هزینه زیادی دارد ؟ !!!!!!!
اگر فرض کنیم تمام انها مرده باشند دومیلیارد هزینه جانی فقط به جا گذاشته است و هزینه های روانی ان هم پیش کش !!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
حادثه قطار نیشابور یادتان هست؟
همیشه به دنبال سوزن بان هستیم!!
الان هم هی میگن راننده مینی بوس و راننده یدک کش. یه نفر نمیگه چرا ظرف ده سال، وزیر نیرو و رئیس شرکت آبنیرو جاده هایی که غرق کردند را نساختند!!
سوزنبان را بچسبید!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟