احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان اوج یکی از دلایل عدم حضور مادر در طرح نقد تکفرزندی را جلوگیری از انتقادهای دیگری مبنی بر ترویج دوچرخهسواری بانوان عنوان کرد.
به گزارش فارس احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان اوج یکی از دلایل عدم حضور مادر در طرح نقد تکفرزندی را جلوگیری از انتقادهای دیگری مبنی بر ترویج دوچرخهسواری بانوان عنوان کرد.
احسان محمدحسنی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی- رسانهای اوج درباره انتقاداتی که نسبت به طرح افزایش جمعیت روی بیلبوردهای سطح شهر توضیح داد: انجمن طراحان گرافیک انقلاب اسلامی دو طرح مختلف را با مضمون افزایش جمعیت طراحی کرده است که یکی از آنها خانوادهای شاد را سوار بر دوچرخه به تصویر کشیده است.
دیگری خانوادهای است که سوار بر قایق هستند در طرح اول به دلیل آن که حضور مادر خانواده سوار بر دوچرخه ممکن بود با انتقادات دیگری از جمله ترویج دوچرخه سواری بانوان همراه باشد، بنابراین مادر خانواده در این طرح دیده نمیشود ولی درباره تعداد بچهها و جنسیت آنها هیچ تعمدی وجود نداشته و قطعاً هنرمندان در طرحهای بعدی خود با دقت و هوشمندی بیشتری آثارشان را ارائه خواهند کرد.
وی افزود: در طرح دیگر که خانوادهای سوار بر قایق هستند،هم مادر و هم دختر خانواده حضور دارند و این انتقادات را نسبت به بیتوجهی به حضور مادر و دختر در یک خانواده ایرانی رد میکند.
محمدحسنی همچنین به کنایه خطاب به منتقدان این طرحها گفت: مادری که پنج فرزند به دنیا آورده، در خانه در حال استراحت و آمادگی برای به دنیا آوردن فرزند ششم خود است!
او در ادامه تصریح کرد: کسانی که نسبت به این آثار حاشیه سازی میکنند بهتر است به محتوای اصلی این آثار توجه کنند اگر چه برای ما علت هیاهوی رسانهای علیه این تابلوها کاملاً روشن است و ما رفته رفته عادت می کنیم به این که هر جا مواضعی هم سو با سیاستهای نظام در یک اثر هنری اتخاذ میکنیم، باید منتظر سنگ باران شدن برخی عده معدود هم باشیم و این تابلوها نیز به دلیل آن که در راستای سیاستهای نظام طراحی شده است با انتقاد برخی عده خاص رو به رو شده است.
محمدحسنی تأکید کرد:هدف اصلی از طراحی این آثار نقد تک فرزندی و سیاست ازدیاد جمعیت ایران است که سیاست درستی است و این تابلو هم در راستای این سیاست به نمایش گذاشته شده است.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی - رسانهای اوج تصریح کرد: این آثار هشدار و تلنگری به خانوادههای ایرانی است چرا که موضوع تک فرزندی و کاهش شدید جمعیت در طول 20 سال آینده به یک بحران ملی در کشورمان تبدیل خواهد شد و در این زمینه نیاز به فرهنگسازی و سیاستگذاریهای فرهنگی داریم که این آثار طراحی هم سعی دارد با زبان طنز این هشدار را دربر داشته باشد.