مديرعامل شركت مترو از تعهد اين شركت براي ساخت و تحويل ۳۰ كيلومتر خط مترو براي سال ۹۳ به شرط تامين اعتبارات خبر داد. هابيل درويش گفت: «بدون هيچ ترديدي اتمام پروژه بزرگ شهري سال(بخش جنوبي خط 3 مترو) جز با عنايت الهي، همت جهادي و ايثار ميسر و ممكن نميشد.»
به نوشته تهران امروز، او افزود: «در 3 سال مسئوليتم در شركت مترو تهران كه با شرايط خاص ناشي از فشارهاي اقتصادي دشمنان نظام به كشور قرين بود به اتكاي فرهنگ جهادي و ايثار اجازه ندادم كار و تلاش در اين شركت متوقف شود كه يكي از مصاديق بارز آن بخش مياني و جنوبي خط 3 مترو به عنوان پيچيدهترين و سختترين پروژه مترو تهران است كه در آينده نزديك به عنوان يك وظيفه از خدمتگزاران مردم در مترو تقديم شهروندان عزيز خواهد شد.»
مديرعامل شركت راهآهن شهري تهران و حومه(مترو) تاكيد كرد: «همكارانم در شركت مترو در اين سالهاي سخت به معناي واقعي كلمه«ميشود» و «ميتوانيم» را با كار و تلاش شبانهروزي معناي ديگر بخشيدند و بار ديگر ثابت شد كه با ايمان و اخلاص ميشود تهديدها را به فرصت شكوفايي، آباداني و استقلال اقتصادي كشور تبديل كرد؛ ضمن اينكه بايد از پيمانكاران فعال در توسعه مترو به خاطر همسويي با فرهنگ حاكم در اين سيستم(مديريت ميداني و جهادي) تشكر كنيم.»درويش در ادامه ضمن تشكر از حمايتهاي جدي شوراي اسلامي شهر تهران، شهرداري تهران و دولت براي توسعه مترو در سال 93 و سالهاي بعد خطاب به همكاران و مديران اين شركت گفت: «اين يك فرصت بزرگي براي ماست كه با همه توان براي توسعه مترو وارد عمل شويم و در 3 سال آينده و در صورت تامين اعتبارات موردنياز برنامههاي انجام نشده ناشي از عدم اختصاص بودجه در سالهاي اخير را جبران و فاصله خود را با برنامه جامع به كمترين ميزان كاهش دهيم.بر اين باوريم كه با فضاي موجود و همكاري همه بخشها، سال 93 «سال مترو» خواهد بود.»او يادآور شد: «تعهد داريم در سال 93 طبق برنامه و برآورد بودجه ارائه شده، 30 كيلومتر ديگر شامل نيمه شمالي و پاياني خط 3 و بخشهايي از خط 6 و 7 را تكميل و براي بهرهبرداري تحويل دهيم و اعلام ميكنيم كه در صورت اختصاص اعتبار و بودجه كافي حتي توان اين را داريم كه بيشتر از اين ميزان در سال به شبكه مترو كشور بيفزاييم.»
درويش با اعلام اينكه در ايام تعطيلات، كارگاههاي مترو تعطيل نيست،گفت: «شركت مترو مطابق برنامه بايد پروژههاي خطوط3، 6 و 7 و تهران- پرند و تهران- ورامين را پيش ببرد و براي تحقق اين مهم نبايد حتي يك روز هم تعطيل شود.» مديرعامل شركت مترو تاكيد كرد: «نيمه جنوبي خط 3 مترو تهران به خاطر عبور از مسيرهاي فرسوده شهري به اذعان برخي كارشناسان امر امكان پيشرفت و تحقق نداشت اما با اتمام و آمادهسازي آن براي بهرهبرداري آن هم در كمترين زمان ممكن در تاريخ ساخت مترو در كشور ثابت كرديم كه براي هر كار عمراني و تجهيزاتي سختتر از اين پروژه نيز آمادگي داريم به شرطي كه اعتبارات موردنياز تامين و حمايتهاي لازم انجام شود.»او در بخش ديگري از سخنان خود در جمع مديران اين شركت و در تشريح برنامههاي سال 1393 و سه سال آينده توسعه مترو تهران و حومه، برنامه محوري، روحيه مشاركت و همكاري، بهكارگيري بهينه امكانات و منابعانساني را از مقدمات و ملزومات پيشرفت كار برشمرد و گفت: «نقشه راه ما در مترو مديريت جهادي براي رسيدن به اهداف مدنظر مقام معظم رهبري در سياستهاي اقتصاد مقاومتي است.»
درويش خطاب به مديران شركت مترو يادآور شد: «تاكيد اخير رهبر معظم انقلاب براي رعايت چارچوبها و مولفههاي اقتصاد مقاومتي به اين معنا نيست كه ايشان قبلا در اين باره رهنمودي نداشتهاند؛ معظم له همواره به طرق گوناگون از ساليان گذشته اين را از مسئولان ميخواستند و ما از 3سال پيش تاكنون به قضاوت آمار و مستندات ميتوانيم ادعا كنيم در اجرايي كردن اصلاح الگوي مصرف به عنوان يكي از مولفههاي مهم اقتصاد مقاومتي، كم نظير عمل كردهايم و تلاش ميكنيم در آينده در اجراي هر چه شايستهتر مولفههاي ديگر اين مهم از ديگر بخشها جلوتر باشيم.»