لوکوموتیوران سمنان ـ مشهد کوتاهی نکرده

کد خبر: ۶۴۴۸۷۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 01 December 2016
|
10259 بازدید
|
۹
براساس اظهارات کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی دلیل حادثه برخورد دو قطار، علاوه بر مشکل درسیستم"ای تی سی"، خطای انسانی بوده است و دراین میان مسئول کنترل ترافیک خط،اشتباه اصلی را مرتکب شده است.

به گزارش مهر، با گذشت یک هفته از برخورد دو قطار، بحث های کارشناسی و فنی درباره علت و عوامل ایجاد حادثه همچنان داغ است البته تمام نگاه ها به ارائه گزارش ویژه آخوندی در مجلس است و کارشناسان نظرنهایی درباره حادثه را موکول به ارائه گزارش وزیر می کنند اما باوجود این نگاهی به مجموع نظرات کارشناسان نشان می دهد که اشتباهات مکرر سیستم "ای تی سی" و خطای انسانی مهمترین عوامل این حادثه بوده است.

رییس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت می گوید: سیستم "ای تی سی" درست عمل کرده و قطار را متوقف کرده است اما مسئول "سی تی سی" شاهرود به لوکوموتیوران دستور داده که ای تی سی را خاموش کرده و شروع به حرکت کند.

جبارعلی ذاکری ادامه می‌دهد: خطای اصلی مربوط به مسئول کنترل ترافیک "سی تی سی" شاهرود بوده اگر چه وجود بالیس در بلاک های میانی هم می توانست در جلوگیری از وقوع حادثه تاثیرگذار باشد اما به هرحال مامور "سی تی سی" از وجود دو قطار مطلع بوده و نباید اجازه حرکت به قطار سمنان-مشهد می‌داده است.

مسئول ترافیک موقعیت دو قطار را اشتباه گرفته است


وی می‌گوید: به نظر می‌رسد که متصدی ترافیک خط  موقعیت دو قطار را اشتباه گرفته و تصور کرده که قطار تبریز-مشهد پشت سر قطار سمنان-مشهد است، بنابراین دستور حرکت قطار را داده است.

به گفته رییس دانشکده مهندسی راه آهن، سه قطار در یک مسیر و با فاصله نه چندان زیاد حرکت می کردند که قطار تبریز-مشهد متوقف بوده و قطار سمنان-مشهد، پشت این قطار در حرکت بوده و قطار دیگری هم عقبتر از این قطار بوده است که به نظر می‌رسد مسئول کنترل ترافیک موقعیت دو قطار جلویی را اشتباه گرفته بوده است.

علی ذاکری معتقد است: مامور کنترل ترافیک خط در تجزیه و تحلیل موقعیت قطارها دچار مشکل شده و درحالی که با قطار اولی صحبت می کرده، تصور کرده که با لوکوموتیوران قطار دومی صحبت کرده و از لوکوموتیوران پرسیده که شما راننده قطار تبریز-مشهد هستید و وی درپاسخ اعلام کرده که قطار تبریز در پشت این قطار درحرکت است البته لوکوموتیوران مسئولیتی در این زمینه نداشته و نظارت به عهده مسئول کنترل بوده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
چرا در خود اتاق لوکوموتیوران مانیتور موقعیت قطارهای روبرو و پشت سر وجود ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
کلا در ایران حمل و نقل در همه زمینه ها به شیوه عهد درشکه و گاری مدیریت میشه و اگر کسی طرحی به روز هم داشته باشه بهش محل نمیزارن
تا در اونور دنیا سیستمها ی کنترل رشد کنند اونوقت یک مدیری پیدا میشه که با کلی افتخار سیستمهای 40 سال پیش غربیها رو کنار ساختار پوسیده و آموزش ندیده علم میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
احتمالا کوتاهی از مسافران باشد که نباید سوار اون قطار میشدند و مقصر اصلی خود مسافران هستند!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
خدای جای حق نشسته است آقای دکتر شما که فردی علمی هستید چرا؟
زنبورک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
نفهمیدیم آخرش چرا این حضرات بجای یکدیگه حرف میزنن واظهارنظرهای دوپهلو میکنن؟ به این قطعه از سناریوی ماست مالیزیون دقت کنید:
وی می‌گوید: به نظر می‌رسد که متصدی ترافیک خط موقعیت دو قطار را اشتباه گرفته و تصور کرده ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
اصلا" تقصیر آمریکاست که با ما لجه
واقع بین
|
United States of America
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
بادر من لوکوموتیو ران دامنه دید 2 کیلومتری داره مگر تو پیچ باشه چطور ندیده هوا که غباری نبود
واقع بین
|
United States of America
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
بادر من لوکوموتیو ران دامنه دید 2 کیلومتری داره مگر تو پیچ باشه چطور ندیده هوا که غباری نبود
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
چرا نظرات داده شده درج نشد
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟