میزان عرضه جهانی تبلت ها در سه ماهه اول سال 2017 هم کاهش یافت. این سی امین ماه متوالی است که شاهد کاهش اقبال به تبلتها در بازارهای جهانی هستیم.
به گزارش فارس به نقل از دیجیتال ترندز، اگر چه تبلت در سال 2010 یک محصول جدید و جذاب محسوب می شد، اما آن روزهای خوب با عرضه گوشی های هوشمند قدرتمند و نوت بوک ها و لپ تاپ های مناسب پشت سرگذاشته شده است.
بررسی های موسسه آی دی سی نشان می دهد میزان عرضه تبلت در سه ماهه اول سال 2017 نسبت به مدت مشابه در سال قبل 8.5 درصد کاهش یافته است. این دهمین بار در بازه های زمانی سه ماهه است که شاهد این کاهش هستیم. این در حالی است که بازار گوشی ها و ساعت های هوشمند، لپ تاپ ها و دیگر سخت افزارهای مدرن کماکان پررونق است.
کارشناسان این وضعیت را شکستی قاطع برای محصولی می دانند که تصور می شد استفاده از آن به زودی به یک استاندارد غالب مبدل می شود.
آی پد اپل که در سال 2010 عرضه شد، ابتدا مورد توجه قرار گرفت. اما حالا عرضه نمونه های مختلف آن چندان با اقبال خریداران مواجه نمی شود. در این میان شرایط تبلت هایی که فاقد صفحه کلید هستند، بدتر است. در مقابل تبلت های دارای صفحه کلید قابل اتصال وضعیت بهتری دارند .
بر اساس بررسی آی دی سی پنج تولیدکننده برتر تبلت در سه ماهه اول سال 2017 عبارتند از اپل، سامسونگ، هواوی، آمازون و لنووو.