عرضه سومین خودروی پسابرجامی/ باز هم پای پژو در میان است/ ایران خودرو تولید کننده‌ای که وارد کننده خوبی نیست!

در سال گذشته، قراردادی بین ایران خودرو و گروه پژو سیتروئن منعقد شد که بر اساس آن قرار شد پنج محصول از خانواده پژو راهی بازار ایران شوند. پژو 508 یکی از این خودروها بود که مطابق قرارداد باید فقط وارداتی ارائه می شد. حال قرار است این خودرو در هفته جاری بسیار محدود و با قیمت نهایی فروش 185 میلیون تومان عرضه شود. البته فروش این خودرو نیز با ابهاماتی همراه است.
کد خبر: ۷۲۳۰۶۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 20 August 2017
|
21222 بازدید
|
در در سال گذشته، قراردادی بین ایران خودرو و گروه پژو سیتروئن منعقد شد که بر اساس آن قرار شد پنج محصول از خانواده پژو راهی بازار ایران شوند. پژو 508 یکی از این خودروها بود که مطابق قرارداد باید فقط وارداتی ارائه می شد. حال قرار است این خودرو در هفته جاری بسیار محدود و با قیمت نهایی فروش 185 میلیون تومان عرضه شود. البته فروش این خودرو نیز با ابهاماتی همراه است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در سال گذشته، ایران خودرو با گروه پژو سیتروئن قراردادی بست که بنا بر آن، قرار شد پنج محصول فرانسوی از خانواده پژو راهی بازار ایران شوند. این محصولات عبارت بودند از: پژو 208، 2008، 301، 308 و 508. از بین این پنج محصول طبق توافقات صورت گرفته بین این دو شرکت قرار بود، مدل های 301، 208، 2008 و احتمالا 308 در شرکت مشترک ایکاپ مونتاژ شده و مدل 508 فقط به صورت وارداتی به مشتریان ایرانی عرضه شود. 

بررسی زوایای مبهم فروش پژو 508

نخستین بار پژو 508 در نمایشگاه پاریس 2010 رونمایی و این خودروی فرانسوی از ابتدای سال 2011 تحویل مشتریان شد. چندین ماه بعد نیز نسخه استیشن آن با نام 508SW  و سال 2013 نیز نسخه استیشن هیبریدی آن با نام 508RXH  تولید شد. پژو در اواخر 2014 اولین فیس لیفت 508 را معرفی کرد. تولید این فیس لیفت از سپتامبر 2014 در فرانسه و سپس از ژانویه 2015 در چین آغاز شد. هدف پژو از این فیس لیفت یکسان سازی ظاهر 508 با مدل های جدید 108 و 308 بود.

از نکات جالب توجه این خودرو آن است که مجموع فروش جهانی پژو 508 در سال 2015 از مرز 370 هزار دستگاه گذشت؛ پژو در آن سال با اعلام این خبر گفت: بازار چین، که از 2013 پرفروش ‌ترین بازار 508 است، بیش از 36 درصد مجموع تولید 508 را فروخته که تاکنون برای پژو سابقه نداشته است؛ به عبارت دیگر، 508 نخستین محصول پژوست که فروش خارجی ‌اش بیشتر از فروش آن در خود کشور فرانسه بود.

در سال 90 و قبل از تحریم های بین المللی قرار بود پای این خودرو به عنوان جانشین مدل 407 به بازار ایران با قیمتی حدود 50 میلیون تومان باز شود که هرگز این اتفاق نیفتاد و برنامه واردات آن تا به امسال به تعویق افتاد.

شرکت ایران خودرو چند روز قبل طی اطلاعیه ای، از آغاز عرضه پژو 508 خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود: به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رساند، شرکت ایران خودرو با همکاری شرکت ایکاپ (ایران خودرو – پژو) شرایط اولین عرضه عمومی خودروی پژو 508 اتوماتیک (GT LINE) مدل 2017 را در قالب فروش نقدی و به تعداد بسیار محدود از روز یکشنبه مورخ 29 مرداد 96 الی 31 مرداد 96 و یا تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح جدول زیر ارائه می دهد؛

بررسی زوایای مبهم فروش پژو 508

همان گونه که ملاحظه می شود، قیمت این خودرو 185 میلیون تومان در نظر گرفته شده و موعد تحویل آن نیز بیست روزه است. قرار است این خودرو در رنگ ‌های سفید مرواریدی، مشکی متالیک، ذغالی، خاکستری، نقره ‌ای و آبی کبود متالیک در اختیار مشتریان قرار بگیرد. یکی از نکات مبهم همین قیمت خودروست.

بنا بر آمار رسمی منتشره از سوی گمرک ایران، قیمت ارزی پژو 508 های وارداتی از فرانسه مدل 2016 برابر با 23 هزار و 242 دلار و قیمت داخلی آن ها حدود 75 میلیون و 339 هزار و 741  تومان می باشد؛ هر چند در اطلاعیه ایران خودرو آمده است، پژو 508 هایی که قرار است عرضه شوند، مدل 2017 هستند، ولی باید اشاره نمود که تفاوت خیلی فاحشی بین قیمت اعلام شده شرکت ایران خودرو و قیمت وارداتی این خودروها وجود دارد.
 

بررسی زوایای مبهم فروش پژو 508

از دیگر نکات جالب توجه این خودرو که برخی رسانه ها به آن اشاره نموده اند، اینکه به دلیل آنکه استاندارد حد آلایندگی این خودرو یورو 5 می باشد، این خودرو دیگر در بازار اروپا عر ضه نمی شود (در بازار اروپا خودروهای عرضه شده باید استاندارد یورو 6 را داشته باشند).

در پایان باید به این نکته اشاره نمود که در سال های قبل، ایران خودرو در چندین بار دست به عرضه محصولات وارداتی چون سوزوکی کیزاشی و پژو 407 زده بود که به دلیل استقبال نه چندان بالای بازار این تجربیات با شکست مواجه شدند.

حال باید منتظر ماند و دید، آیا ایران خودرو از گذشته درس گرفته است و می تواند با در نظر گرفتن خدمت پس از فروش گسترده تر نسبت به دیگر خودروهای وارداتی این خودرو را در بازار ایران به فروش برساند یا خیر.



اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۵۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
ایران خودرو تولید کننده نیست و هیچ وقت هم نبوده است بلکه فقط یک سرهم کننده است
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
دوست عزیز. ایران خودرو با تمام ایرادهایی که دارد یک تولید کننده است. در تمام دنیا خودرو سازان قطعات سفارش داده شده به قطعه سازها را مونتاژ می کنند و قطعه سازی هم در ایران از کیفیت مطلوبی بهره مند است. مشکل اساسی در صنعت خودرو تاکید بر پایین نگه داشتن قیمت خودرو از یک سو و تعرفه بالای واردات از سوی دیگر است که انگیزه رقابت را از بین برده است. اگر از انصاف نگذریم نسبت قیمت بسیاری از محصولات ایران خودرو مانند سمند و دنا و اچ سی کراس به کیفیتشان نسبت مناسبی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
کاوه جان! تولیدکننده تعریف دارد! و برای آن معیارهایی مشخص شده است در صنعت و تجارت! ایران خودرو با هیچ معیاری یک تولیدکننده واقعی نیست و مهمترین علت آن این است توانایی ارتقای خطوط تولید خود را ندارد و دیگران باید برایش این کار را انجام دهند! دیگران که میگویم یعنی خودروسازهای دیگر دنیا... به علاوه این شرکت در صورت برداشتن انحصار کالایی که تولید میکند، به سرعت ورشکست خواهد شد! ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
ایران خودرو با تمام ایرادهایی که دارد یک تولید کننده است.
نه عزیز دل برادر خودرو ساز به جایی گفته می شود از پایه طراحی و ساخت را انجام میده خودمون را گول نزینیم ایران خودرو فقط مونتاژ کاره و الان هم قسمت بزرگ مونتاژ خودش رو به ماشین های دهه هشتاد فرانسه اختصاص داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
به سلامتی تولیدکننده خوبی هم نیست یعنی گندزده به هرجاتولید ملی.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
لطفا مقایسه قیمت داخلی و جهانی رو برای سایر خودروهای وارداتی هم انجام بدید تا ای موارد شفاف تر بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
تا میزان ظلمی که توسط این سرهم کننده های خودرو به مردم مظلوم ایران می شود روشن شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
موارد کاملا شفاف است ولی مسئولان گوش شنوا و چشم بینا ندارند یا دارند و خود را به کری و کوری میزنند چون منافعشان از این طریق تأمین میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
اونوقت هی بگیم حمایت از تولید داخلی ، کدوم تولید داخلی این شرکتها اگه دستشون برسه طرف مقابل یا همون مردم رو به خاک سیاه مینشونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
ایران خودرو واردکننده ای که تولید کننده نیست.
علیرضا
|
United States of America
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
185 میلیون برا پژو؟؟؟
واقعا؟؟؟
با این پول آدم میره به ماشین کره ای یا ژاپنی میخره که کیفیتشون خیلی بهتر از پژو هست
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
در مملکتی که صنعت خودرو در دست چند شرکت بصورت انحصاری است و هر طور که بخواهند قیمت گذاری می کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند و هر کس هم اعتراضی بکند به ارگانهای مختلف متوسل می شوندو ... نباید غیر از این توقعی داشت. اینجا ایران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
خودروساز یا بنگاه واردات خودرو؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
اگر به تاریخچه شکل گیری این شرکتها، از جمله همین ایرانخودرو یا سایپا یا دیگران، مراجعه کنید میبینید که اینها از ابتدا کارشان را با واردات خودرو شروع کرده اند و بعدا هوس تولید آن به سرشان افتاده و بدون اینکه زیرساختهای لازم فراهم باشد به این وادی افتاده اند! الان هم برای تأمین سود مورد نظرشان به اصل خود بازگشته اند! به این میگویند بازگشت به خویشتن خویش!!! خخخخخخخخخخخ
پسرک فضول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
ایران خودرو دست از این آشغالهای اروپایی بر نمی دارد؟ این همه خودروی خوب در اروپا تولید میشه دقیقن میره دنبال آشغالترینهاش
پاسخ ها
شهروند ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
پسرک فضول عزیز قانون نانوشته ی پسابرجامی مشخص کرده که خودرو ایران باید در انحصار پژو و رنوی فرانسه باشد. اگه یادت باشه تا سال هفتاد که تو ایران نوشابه کم بود ساندویچی ها نوشابه را با ساندویچ به مردم می دادن حالا هم هواپیمای ایرباس رو با پژو به ایران میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
قیمت خودرو در واقع حدود 75 میلیون و ارائه به مردم بی نوا در حدود 185 میلیون؟؟ چرا؟ چرا با مردم چنین می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
از ماست که بر ماست.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
چرا؟!!! خوب مردم میخرن. وقتی حق انتخاب نباشه و چشم و هم چشمی تو جامعه باشه و هرکی نخره ضدانقلاب بشه! مردم مجبورن.هر وقت مردم یکدست شدن واسه مبارزه با سودجویی تولیدکننده ها اونوقت میفهمن با این مردم نباید بازی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
چون اینا صبح زود از خواب بیدار شدن
ناشناس
| China |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
حتی گمرک 95 درصدی هم قیمتش می شه حدود 145.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
چرا گیر دادن به فرانسه؟ چرا یک خط تولید ب ام دبیلیو یا بنز راه اندازی نمیکنن تا ملت بدبخت از همه چیز محروم معنی ماشین را بفهمد؟
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟