ارائه خدمات بانکی به نابینایان

کد خبر: ۸۶۱۱۴۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 16 December 2018
|
3128 بازدید

دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در راستای تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان گام برمی دارد.

به گزارش فارس، ابراهیم کاظمی مومن سرایی با اشاره به حفظ و رعایت حقوق شهروندی نابینایان، از همکاری با انجمن نابینایان ایران و شرکت «دانش بنیان پکتوس گام» در خصوص تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان خبر داد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از تجهیز۹۳ شعبه در ۲۱ استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر تهران واقع شده است، لذا به‌منظور پرهیز از تمرکز و تجمع ارائه خدمات حضوری به این گروه از هموطنان صرفاً در شهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور؛ توزیع این امکان در مناطق فاقد شعب و یا دارای حداقل شعب تجهیز شده در اولویت قرار گیرد.

کاظمی مومن سرایی افزود: بانک مرکزی از بانک ها و موسسات خواسته است چنانچه هر بخشنامه یا دستورالعمل صادره از بانک مرکزی که ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به روشندلان، معلولین و جانبازان را دچار اخلال می کند، به آن بانک معرفی شوند تا نسبت به رفع مشکل چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت خدمات رسانی به کم بینایان و نابینایان کشور تصریح کرد: در این راستا تعامل بین بانک ها، موسسات اعتباری و انجمن های معلولین، جانبازان نظیر انجمن نابینایان ایران افزایش یابد و اقدامات شبکه بانکی به منظور برآورده کردن نیازهای این عزیزان، صرفاً محدود به مناسبت های خاص نشود.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در پایان یادآور شد: روشندلان عزیز می توانند، نکات آموزشی مورد نیاز جهت بهره برداری، از طریق وب سایت بانک ها، موسسات عضو مرکز شتاب و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت اقدام کنند.

به گزارش فارس، تاکنون به منظور ارائه خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی به این قشر از هموطنان عزیز، اقداماتی به شرح ذیل توسط بانکها،موسسات و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداختی صورت پذیرفته است:

ـ پیش بینی امکانات مورد نیاز جهت سهولت تردد جانبازان، معلولین و روشندلان در ساختمانهای جدید الاحداث بر اساس دستورالعمل های مربوط به رفع نقایص موجود در شعب و واحدهای قدیمی

ـ نصب تابلو مشتریان خاص(جانبازان،معلولین و حتی افراد مسن) بر روی یکی از باجه های پاسخگویی به مشتریان جهت خدمات رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن

ـ تجهیز بیش از ۹۰ شعبه در ۲۱ استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان

ـ نصب سطوح ویژه حرکت روشندلان

ـ تجهیز دستگاههای خودپرداز به سیستم گویا

ـ تجهیز دستگاههای خودپرداز به صفحه کلید برجسته

ـ تجهیز وب سایت بانکها/موسسات و همچنین اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان

ـ ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی نظیر سایت بانکها، اینترنت بانک، تلفن بانک و همراه بانک

ـ ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق اپلیکیشن های موبایل نیز از جمله این خدمات است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

captcha
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
چه حسی به آتش سوزی مهیب لس‌آنجلس دارید؟