رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از سطح بندی آموزشکده های این دانشگاه خبر داد و گفت: این کار باعث می شود مراکزی که نیاز به کمک بیشتر دارند، شناسایی و در اولویت قرار گیرند.
به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران گفت: سهمیه بندی مناطق در کنکور سراسری بیانگر عدالت در فرصت های آموزشی در کشور است که منجر به کشف استعداد های جوانان مناطق محروم می شود.
وی افزود: سطح بندی آموزشکده ها و شناسایی موقعیت هر آموزشکده و اطلاع از تجهیزات و امکانات هر مرکز در دانشگاه فنی و حرفه ای انجام شده است و این مسئله باعث مشخص شدن احتیاج مناطق و همچنین تفاوت فضاهای آموزشی موجود در کشور و استاندارد سازی دانشکده ها و آموزشکده فنی و حرفه ای شده است که می توان مراکزی که نیاز به کمک بیشتر دارند را در اولویت قرار داد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به نگاه ویژه وزارت علوم به دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: توجه ویژه به مهارت های آموزشی طبق نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل توجه است.
وی خاطرنشان کرد: تهیه شناسنامه برای کارگاه های تمام آموزشکده ها و نیاز به حداقل ۹۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات جزء دغدغه های اصلی است.
صالحی عمران ضمن درخواست از نمایندگان مجلس گفت: تزریق کمبود بودجه های عمرانی جهت پروژه های نیمه تمام، اثر بخشی دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت تکنسین های ماهر و آموزش فن و حرفه به جوانان اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.