خوانده می‌شوید؛

آیا با تغییر ساختار کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موافقید؟

با خبر وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته، گویا واقعا قرار است تغییرات بنیادینی در آزمون ورودی دانشگاه رخ دهد و غول کنکور از میان برداشته شود. چهارشنبه گذشته وزیر آموزش و پرورش در حساب توئیتری‌اش خبر داد: سرانجام تکلیف نهایی کنکور سال آینده مشخص شد و «ورود به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور و «تحمل اضطراب طاقت‌فرسا» ندارد و صرفا سوابق تحصیلی ملاک است.»
کد خبر: ۸۶۷۰۹۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 06 January 2019
|
16690 بازدید
|

با خبر وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته، گویا واقعا قرار است تغییرات بنیادینی در آزمون ورودی دانشگاه رخ دهد و غول کنکور از میان برداشته شود. چهارشنبه گذشته وزیر آموزش و پرورش در حساب توئیتری‌اش خبر داد: سرانجام تکلیف نهایی کنکور سال آینده مشخص شد و «ورود به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور و «تحمل اضطراب طاقت‌فرسا» ندارد و صرفا سوابق تحصیلی ملاک است.»

همچنین سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مجلس و عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تشریح جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت: در بحث کنکور و قانون سنجش و پذیرش که در سال ۹۲ تصویب شد، بحث بود که برای اینکه بار روانی کنکور کاهش پیدا کند، دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شود. کلیات نحوه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در جلسه پیش مصوب و در این جلسه شیوه نامه اجرایی آن تصویب شد که بر اساس آن پذیرش دانشجو در ۸۵ درصد از رشته/محل‌ها صرفا با استفاده از سوابق تحصیلی صورت بگیرد.

از این صحبت‌ها چنین برمی‌آید، یکی از گلوگاه‌های کلیدی زندگی قریب به اتفاق ایرانی‌ها در شصت سال گذشته در حال از بین رفتن است. با این حال برداشته شدن کنکور هم برای خودش موافقان و مخالفانی دارد که مخاطبان تابناک هم در زمره آن هستند. خیل اظهارنظرهای مختلف کاربران تابناک در اخبار مختلف با موضوع کنکور، منجر به شکل‌گیری «خوانده می‌شوید» امروز با موضوع کنکور شد.

بسیاری از مخالفان بر این باورند «عدالت» در جامعه ایرانی برقرار نیست و یکی از معدود جاهایی که می‌توان دید که افراد شایسته به جایگاه واقعی خود می‌رسند کنکور است. در واقع با صرف نظر از سهمیه‌ها که درصدش نسبت به کل شرکت‌کنندگان کنکور ناچیز است این عده گمان می‌کنند کنکور تنها عرصه‌ای است که در آن افراد شایسته به جایگاه شایسته خود می‌رسند و بر هم زدن آن بر هم زدن یک اصل کلی درست در کشور است. همچنین این عده با بدبینی معتقدند سیستم جدید منتهی به یک سیستم رانتی می‌شود که در آن متر و معیار درست و قابل سنجشی برای رسیدن افراد به دانشگاه مورد نظرشان وجود ندارد.

در طرف مقابل اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که نفرات برتر کنکور در سال‌های گذشته غالبا در مدارس پولی و با سرمایه‌گذاری بالای خانواده‌هایشان به موفقیت رسیده‌اند. بحث مافیای کنکور و مؤسساتی که از این قبل پول قابل توجهی هم درمی‌آورند، مطرح است که نشان می‌دهد ادامه این روند چندان با عدالت آموزشی هم‌خوانی ندارد.

اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم که؛
* آیا شما با حذف کنکور موافقید؟
* نظر شما، درباره جایگزنی «سوابق تحصیلی» به جای «کنکور» چیست؟
* به نظر شما، کنکور یک سیستم عادلانه است و ساز و کار آن درست کار می‌کند؟

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۳۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کنکور یک تجارتخانه بزرگی شده که مافیای سرمایه پشت آن هست و هیچگونه ارزش علمی ندارد و فقط برای رونق کسب و کار یک عده هست
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به شدت مخالف حذف کنکورم
زیرا اولا، به دلیل شرایط اقتصادی همه می خواهند یک رشته یعنی پزشکی قبول شوند.
چگونه می خواهید ششصدو پنجاه هزار نفر را که متقاضی یک دانشگاه یعنی دانشگاه تهران هستند از هم تفکیک کنید؟
آیا می توانید تضمین دهید در هزاران مدرسه تخلفی در گزارش سوابق تحصیلی اتفاق نمی افتد؟
اگر کسی در طول دبیرستان شاگرد تنبلی بوده و اکنون درسخوان شده است را باید برای همیشه از تحصیل محروم کرد؟
سیستم برگزاری کنکور همکنون بسیار ایمن است. در حالی که سوالات امتحان نهایی هر ساله لو می رود
آیا حذف کنکور اجحاف در حق هزاران نفر نخواهد بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
باید جمله خود را اینگونه اصلاح کنید که: "آموزش کشور" یک تجارتخانه بزرگی شده که مافیای سرمایه پشت آن هست و هیچگونه ارزش علمی ندارد و فقط برای رونق کسب و کار یک عده هست.

مطمئن باشد کنکور را هم که بردارند این مافیا برای جایگزین کنکور برنامه های تازه تر و بزرگتری خواهند داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بچه من دوسال قبل زمانیکه سال سوم تجربی بود و در ترم دوم امتحان نهایی و سراسری داشت هروقت که به خانه می آمد از تعداد بسیار بالای تخلف و تقلب بین همکلاسی هایش و مشورتی امتحان دادن در حوزه امتحانی شکایت داشت موقع چند امتحان پایانی اش بنده به اداره آموزش وپرورش منطقه زنگ زدم و چندین بار این مسئله را به معاون اداره گزارش دادم و گفتم که جناب، وقتیکه خود مراقبان به بچه ها میگویند به همدیگر کمک برسانید و کاغذهای دست بچه ها سر امتحان را ندید می گیرند آیا در حق سایر دانش آموزان اجحاف نمیشود، آیا تمرکز آنهایی که تقلب نمیکنند سر امتحان به هم نمی خورد؟! اما انگار نه انگار و فقط میگفتند چشم پیگیری میشود!
بعداز مدتی فهمیدم که خود اداره با استفاده از این روش سعی داشت که دانش آموزان منطقه در امتحان نهایی سراسری سوم دبیرستان، نمره بسیار بالا بیاورند تا اداره و منطقه از این نظر در بین همه معروف شود

حال با چنین معدل هایی که همه حاصل تقلب های فراوان و رونویسی کردن سر جلسه امتحان است، قرار است، افراد به دانشگاه راه پیدا کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خیر به هیچ عنوان موافق نیستم
سوابق تحصیلی نباید تاثیر بزاره چون مافیای کنکور ااگه از سال کنکور کارشون رونق میگرفت الان میاد به
سالهای اول دبیرستان و رونق بیشتری میگیره
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
شما چقدر ساده اید بعداز اینکه یک سری با سهمیه و بورسیه بچه هایشان را فرستادند دانشگاه و گندش درآمد حالا هم به اسم کاهش استرس فرزندان ایران زمین!!! میخواهند کنکور را حذف کنند تا فرزندانشان دیگر دغدغه ای نداشته باشند وگرنه از شصت هفتاد سال پیش تاکنون خیلی ها به راحتی آب خوردن میتوانستند کنکور را حذف کنند وزیر آموزش وپرورش کنکونی تبلیغات خداحافظ کنکور راه انداخته فکر کرده که خیلی زرنگ تشریف داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کنکور تجربی و پزشکی اصلا عادلانه نیست از آن بدتر امتحانات نهایی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی که سوالاتش را قبل از امتحان همه دارند!
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یادمه که قبلا از خوانده می شوید هایتان نتیجه گیری میکردید پس چه شد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
عزیز دل برادر همین کنکور نباشه فرزندان شهرهای فقیر و حاشیه نشین هرگز روی رشته های خوب رو نمی بینند..قبولین سال 97 رو برسی کنی به این نتیجه خواهی رسید.16 دانش اموز شهر زاهدان از یک گلاس همه از رشته های پزشکی قبول شدند.کسی دلش به حال جوانها نسوخته چون فرزندانشون جلای وطن میکنند و توان رقابت رو با بقیه ندارند.بفکر خودشون هستند تا راهی حل برای مشگل خودشون پیدا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
من چون این طرح رو مطالعه نکرده ام و نظرات کارشناسان موافق و مخالف طرح رو هم نشنیده ام، نظری ندارم
دوستانی که بررسی کرده اند و تخصص دارند، نظراتشون رو بنویسند که استفاده کنیمالبته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یک فکری باید کرد برای اون دانش آموزانی که در مناطق کم برخوردار و دوردست زندگی میکنن و دسترسی به امکانات یا معلم
خوب ندارند ولی پر از استعدادند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
من دلم میخواد برم اقتصاد یا مدیریت مالی بخونم اگرم نشد دوست دارم رشته مهندسی آب یا محیط زیست بخونم و اصلا از رشته پزشکی خوشم نمیاد . بدون اینکه کنکور بدم اینقدر توانایی در خودم میبینم که فرضا اقتصاد دانشگاه تهران هم قبول بشم بتونم جزو ۵ نفر برتر ورودی خودمون بشم . اینکه همه رو با هم جمع بزنید و بگید که همه می خواهند پزشک شوند حرف نادرستی است. سیستم آموزشی کشورهای دیگه بدین صورت است که ورود به دانشگاه راحت باشه ولی خروجش کار هر کسی نباشه و در ایران این روند کاملا برعکس ورود سخت خروج مثل آب خوردن راحته.
ال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خیر چون مدارس و روابط و فامیل و آشنا و فرزند.....همه هستند
دانشگاهها بومی بشه
شهرستانی ها در شهرهاشون بمونند

همه میتونند برن دانشگاه
یک فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
حذف کنکور یک مسأله است، حذف دلالان مسأله ای دیگر. دلالان را حذف کنند اما کنکور را نه.. تنها امید دانش آموزان مناطق محروم همین کنکور است.
ایران دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خیر.مخالف حذف کنکورم.با حذف کنکور رانت خواری و پارتی بازی بیشتر میشه.نمی گم با وجود بودن کنکور این مسایل نیست اما با حذفش بیشتر میشه.وجود کنکور منطقی تر هست‌.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
در خصوص حذف کنکور باید بایدگفت؛ اولا- هر چند ادعای استرس دانش آموزان ناشی از کنکور صحیح است ولیکن امری است طبیعی و ناشی از ماهیت آزمون و اهمیت آن در شکل گرفتن آینده دانش آموزان می باشد. ثانیا- باحذف کنکور عملا اضطراب و استرس دانش آموزان به سه سال دبیرستان منتقل میشود و بعبارتی از آنجا که سابقه تحصیلی که آنهم بیشتر همان نمرات اکتسابی در طول تحصیل و یا آزمونهای
بدون تردید استرس دانش آموزان و خانواده ها بیشتر خواهد شد و از طرفی در بسیاری از شهرستانها و روستاها مردم از قومیت و طوایف مختلف تشکیل شده اند که بوضوح از الان می بینم که هر کسی تلاش میکند تا از فامیل یل قوم و طایفه و یا خویشاوندان خود نمرات بالاترسی داده و یا در اخذ گرفتن نمرات بالاتر بقولی لابی نمایند و همچنین در این عرصه افراد ذینفوذ شهر امثال مدیران و روسای ادارات و و ... که دارای نفوذ هستند مرتب به دنبال اخذ نمرات بالاتر برای فرزندان خود خوتخند بود و .... هززاران دلیل دیگر از جمله موضوع لو رفتن سوالات به شدت افزایش می بابد زیرا آینده دانش آموزان به همین نمرات و امتحات مرتبط هست و ... و در آخر انبوهی از تخلفات و رانت خواری و ... بر روی دست آموزش و پرورش خواهد ماندووو..دوره ای سراسری می باشد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
کاملا مخالف حذف کنکور در هر مرحله ای هستم.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
من دکتری روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه هستم، مشکلات آموزشی ما اصلا کنکور نیست، مشکل ما فلسفه آموزش و پرورشه، ببنید ما تو ازمونهای بین المللی تیمز و پرلز، از سال 1996 به این طرف چیزی در حد فاجعه هستیم، ازمون تیمز هر 4سال یکبار و آزمون پرلز هر 5 سال یک بار برگزار میشه، کشور ما توی 5 دوره اخیر همیشه جزو 3 تای اخر بوده. چیزی که مایه تاسفه اینه که وزارت اموزش پرورش ما یه تیم علمی نداره که پشت تصمیمات باشه، چند وقت پیش مشق شب رو حذف کردن! ببینید نوشتن عالی ترین سطح توانایی شناختیه، این تصمیم یه خیانته،
الان اگه کنکور حذف بشه یه معنی داره اونم اینکه دیگه کسی نمیتونه از زاهدان دانشگاه خوب قبول بشه چون اونقد پول نداره که بده به این مدارس تا براش سندسازی کنن و سابقه تحصیلی درست کنن. همین الانم وضعیت آموزشی فاجعه است ولی اگه کنکور حذف بشه فردا با پزشکانی طرف حسابیم که غیرمتخصصن، با مهندسان بی سواد، قاضیان و وکیلان و تحصیلکرده های کلاهبردارن، بنده آموزش پرورش چندتا کشور رو از نزدیک مطالعه کردم، کاش، کاش، کاش وزارت خانه های ما هرکدوم یه تیم علمی قوی پشتشون باشه، مطمئن باشین متخصصان تعلیم و تربیت دلسوز و وطن پرست تو کشور ما کم نیستن
سلطان کنکور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
حذف کنکور منجر به رسیدن بچه ننه‌ها و نونرهایی که از رقابت می‌ترسن به صندلی‌هایی میشه که لیاقتش رو ندارن.
پاسخ ها
راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
با سلام
به نظر من با حذف کنکور استرس و اضطراب و ... نه تنها حذف نمی شود بلکه بدتر نیز می شود زیرا کنکور حداقل رقابتی منصفانه است بین همهو اگر حذف شود انصاف و اعتدال را چگونه باید رعایت کرد؟ لابد می گویند امتحان نهایی. اما امتحان نهایی در جاهای مختلف کشور یکسان انجام و تصحیح نمی شود و زمینه های تقلب و .. بیشتر می شود. از طرف دیگر اگر بحث مافیای کنکور را بخواهند مطرح کنند آن مافیا در شکل امتحان نهایی و .. پرقدرت تر کارش را دنبال خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نگران نباش کنکور حذف نمی شه. یعنی حرفش را می زنند اما در کل نظام چنین جراتی وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
قربون دهنت و قلمت راست میگی و غیر از این نیست منظور از حذف کنکور هم همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تا الان هم همین بوده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اکنون بیسواد های سهمیه ای راحت وارد میشن.
مسئله کنکور نیست خود آموزش است که کیفیت ندارد بجز پزشکی، و بهمین دلیل همه می خوان پزشک بشن!
مواد درسی را الملی کنید با کنکور ویا بدون کنکور!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تو رو خدا واژه منصفانه رو به کنکور نچسبونید . ملغمه ای از درس های بیربط و باربط با طرح سوالات فضایی که تمام سرنوشت یک دانش آموز باید در امتحان ۴ ساعته ای که هر سال یکبار برگزار میشود مشخص شود. این عین بی عدالتی و غیر منصفانه بودن اگر این امتحان هر سه ماه یکبار و اون هم فقط از تعداد محدودی مثلا ۲ یا ۳ کتاب مشخص بود حرف شما تا حدودی درست بود
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
الان کنکور چند تا شده 1 کنکور هفتم رفتن به مدرسه نمونه مردمی و سملئ و تیز هوشان البته اینها هم سهمیه دارند!!!
2- کنکور نهم به دهم و انتخاب رشته . فرزندان مردم را به زور می برند به انسانی و فرزندان آقایان به تجربی . ریاضی آن ابهت قدیم را ندارد. البته سهمیه آغایان خیلی پر رنگه
3 کنکور - دانشگاه باز هم سهمیه و ووو
در همیه این کنکور ها دست کتابچی ها و آموزشگاه های کزایی و جود دارد. اول این کنکور ها را حذف کنید بعدا برسید به کنکور دانشگاه . بچه 10 ساله و 13 ساله چرا باید تمام عمر خود را در لای کتاب های بی ارزش بگزرانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
الان مافیایی کنکور هست ولی همه جا نیست. اگر کنکور حذف بشه مافیا ی کنکور تحت نام دیگری نظیر مافیایی
معدل و نمره سراسر مدارس کشو را قبضه حواهد کرد.ر
بب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
منظورتون بچه هایی که نه هوشی دارن نه چیزی
فقط کلاسو مدرسه نمونه و شاهد و غیر دولتی و کلاس کنکور و تست
اون باهوش ها متاسفانه درس نمیخونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
با توجه به نبود زيرساخت هاي لازم
قطعا فساد و حق خوري ها به حد علي و اوج خود خواهد رسيد
خصوص با دخيل شدن وضعيت سهميه اي ها.....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بعنوان یک فرهنگی با بیست سال سابقه کاملا مخالف حذف کنکورم. با اینکه فرزند خودم امسال کنکور دارد و می دانم چقدر سخت و پر استرس است اما همین کنکور تنها امید خیلی‌ها برای بیرون آمدن از حلقه فقر و محرومیت است. آموزش و پرورش همین الان هم دکانی برای کسب درآمد است و معلمان سوال می فروشند، سوالات لو می رود و کنترلی نیست. تنها جایی که هم و غم سوال فروختن نبود کنکور است. حالا اگر این هم برداشته شود ببین چه شود
ناصر
|
France
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بنده فوق لیسانس برق از دانشگاه تهران این متن از شما را نقل قول میکنم"بسیاری از مخالفان معتقدند «عدالت» در جامعه ایرانی برقرار نیست و یکی از معدود جاهایی که می‌توان در دید که افراد شایسته به جایگاه واقعی خود می‌رسند کنکور است. در واقع با صرف نظر از سهمیه‌ها که درصدش نسبت به کل شرکت‌کنندگان کنکور ناچیز است این عده گمان می‌کنند کنکور تنها عرصه‌ای است که در آن افراد شایسته به جایگاه شایسته خود می‌رسند و بر هم زدن آن برهم زدن یک اصل کلی درست در کشور است. همچنین این عده با بدبینی معتقدند سیستم جدید منتهی به یک سیستم رانتی می‌شود که در آن متر و معیار درست و قابل سنجشی برای رسیدن افراد به دانشگاه مورد نظرشان وجود ندارد.".
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
این طرح صرفا دستمایه ای برای سرگرم کردن مجدد جوانان و خانواده ها و بروز رانت خوری های گسترده برای ژن های بی لیاقت و به اصطلاح آقازادگان است.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مرسی ژن خوب مال آقایان نیست بلکه ژن خراب و معلول درست است. باز هم مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
موضوع حذف کنکور يک موضوع چالشي و چند بعدي است. با توجه به کاهش رشد جمعيت و افزايش ظرفيت فيزيکي دانشگاه ها و خالي ماندن بخش بزرگي از دانشگاه ها ديگر رقابت مفهوم و معني واقعي خود را از دست داده است. از سوي ديگر فرآيند برگزاري کنکور آسيب جدي به ساختار آموزشي کشور وارد نمود. زيرا سبب شد که مافياي کنکور به وجود آيد؛ کلاس هاي کنکور و سرکيسه کردن مردم از يک سوي آسيب وارد کرد و از سوي ديگر سبب شد که مدارس براي فرستادن دانش آموزان به دانشگاه ها سيستم آموزشي خود را از خلاقيت محور به سوي انتخاب گزينشي و تست محوري سوق دهند. لذا چنين دانش آموزان متاسفانه به دليل تغيير ساختار آموزشي خود در دانشگاه ها تبديل به موجودات فاقد خلاقيت شدند. چيزي که هم اکنون در گير آن هستيم. کاهش قدرت خلاقيت در دانشگاه ها سبب پرورش دانش آموختگاني شد که توان ورود به بازار کار و يا در بازار کار افرادي با دانش عملي اندک و بدون خلاقيت و يا قدرت تصيميم گيري شد. وزارت علوم تقريبا طبق برنامه ريزي که کرده بود در سال 1389 برنامه حذف گام به گام کنکور را شروع
کرد در سال 1398 آن را نهايي نمايد. هم اکنون نيز درصد بالايي از صندلي هاي دانشگاه ها خالي است و تقريبا ورود به دانشگاه ها نزديک به صد در صدي مي باشد. تنها مساله در انتخاب دانشگاه ها کيفي است. لذا رقابت براي ورود به دانشگاه هاي خوب روي خواهد داد. بدين سبب حذف کنکور را بنا به تجربه طولاني در نظام آموزشي کشور تاکيد و توصيه مي نمايم و به هم وظنان خود اعلام مي دارم که نگراني هاي خود را به حداقل برسانند و تلاش بر اين داشته باشند که از آموزش و پرورش کشور بخواهند که در مدارس به آموزش درست و خلاقيتي بکوشند تا فرداي کشورمان اميد بخش تر باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
حذف کنکور کاملا کار عاقلانه اییه اما باید معیار سنجش بر اساس وضعیت تحصیلی کاملا مشخص بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مخالفم اقای وزیر...امتحان و کنکور یعنی رقابت.شما میخواهیدبا نام مردم به کام خودیها عمل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کنکور سراسری نه یک راه حل ایده آل برای گزینش افراد در آموزش عالی ولی بهترین و امکان پذیرترین روش ممکن می باشد طی این سالها با توجه به ظرفیت سازی بالا در صندلی های آموزش عالی کشور و از طرفی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی تب کنکور به شدت کاهش یافته است به نظر می رسد که طراحان کنکور 15 درصدی رشته ها از ذینفعان آموزشگاههای کنکور سراسری هستند تا بدینوسیله مجددا تب کنکور را در کشور افزایش دهند بنابراین ادامه رئند فعلی کنکور بهترین راه حل ممکن فعلی کشور می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دوست عزیز کاملا موافق: بچه های شما معدلشون چنده؟ اصلا میدانید معدلای دانش آموزان همین الان هم خیلی بالاست و در واقع در بسیاری از موارد معدل معدل خانواده هاست تا معلمها و مدارس عملکردشان عالی قلمداد شود. حالا معیار تمایز دو معدل 20 چیست؟ طبیعتا باید دانشگاهها جواب بدهند که کدام برتر است.اینجاست که روابط، نوع مدرسه، شهر، رانت، تقلب و ... همه بالقوه قابل رونمایی هستند. کنکور علیرغم تمام استرس ها و ... باز خوب است. بجای آن بیایید سوالات ساده کتاب درسی بدهید تا دست مافیا قطع شود و حق به حق دار برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اگر نظارت در آموزش و پرورش دقیق و مستمر باشد وبر اساس. نظر خواهی دبیران استعدادهای هر رشته معرفی شوند بهترین روش است.
پاسخ ها
همسر دبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کجای کاری..کدوم نظارت مدیران به دبیرها تاکید میکنند نمره قبولی رو هر طور شده باید به دانش اموز بدهند.تا درصد قبولی مدرسه پایین نباشه.کنکور همون شمردن جوجه اخر پاییزه...باید باشه
بی طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بنده مخالف حذف کنکور هستم چراکه با حذف آن امکان پذیرش برای دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه نشین اقماری شهرها ی بزرگ که بتوانند در یک دانشگاه خوب کشور در کلان شهر ها تحصیل کنند وجود نخواهد داشت هر چند که با بیکاری تحصیل کرده ها و نداشتن انگیزه در دانش آموزان جهت ادامه تحصیل دیگر ان اهمیت گذشته برای آن وجود ندارد با این وجود سیستم کنکور عادلانه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ایول زنده باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
در صورتی که امتحانات نهایی دبیرستان‌ها سراسری ومطمن انجام و نمرات شفاهی در معدل دخالت نداشته باشد موافق هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به نظرت ممکنه. مگه مدرسه نبودی اجحاف و تبعیض رو ندیدی
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟