براساس گزارش سیانبیسی، فروش محصولات لامبورگینی در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۵۱ درصدی مواجه بوده است.
مجموع فروش خودرو توسط این خودروساز لوکس در سال گذشته به پنج هزار و ۷۵۰ دستگاه رسید. اما عمده این افزایش فروش به رونمایی و فروش شاسیبلند جدید این شرکت با عنوان «اوروس» برمیگردد که فروش آن از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ کلید خورد.
این شرکت که اکنون از زیرمجموعههای گروه فولکسواگن است تنها در آمریکا یک هزار و ۵۹۵ دستگاه از محصولاتش را بهفروش رساند و همین امر این کشور را به بزرگترین بازار برای این شرکت بدل کرده است. قیمت پایه این شاسیبلند ۲۰۰ هزار دلار بوده است.
فروش اوروس بهقدری موفقیتآمیز بوده است که مدیرعامل لامبورگینی اعلام کرده است تیراژ این خودرو در سال ۲۰۲۰ به ۸ هزار عدد محدود میشود تا از افت کیفیت این محصول جلوگیری شود. اما نکته جالب آن است که حدود ۷۰ درصد از خریداران لامبورگینی تابهحال محصولی از این برند را خریداری نکرده بودند.
منبع: دنیای اقتصاد