لزوم بازنگری رشته‌های دانشگاهی بر مبنای تحولات فناوری اطلاعات

کد خبر: ۸۹۷۴۱۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 07 May 2019
|
4163 بازدید

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم بازنگری رشته های دانشگاهی برمبنای تحولات ICT گفت: باز مهندسی رشته‌های دانشگاهی، نیازمند همکاری دو شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی است.

به گزارش مهر، سعیدرضا عاملی امروز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرکز ملی فضای مجازی، با اشاره به حوزه‌های مشترکی که میان فضای مجازی، فرهنگ و فناوری اطلاعات در جریان است، اظهار داشت: تحولات دنیا که دلیل عصر اطلاعات صورت گرفته، منجر به تغییر سبک زندگی شده و امروزه شاهد هستیم که این تحولات در همه عرصه‌ها از جمله فرهنگ و آموزش نمود دارد.

وی با بیان اینکه امروزه اتفاقات اجتماعی چهره به چهره جای خود را به تراکنش‌های ارتباطی داده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد که روزانه ۳۰۰ میلیارد ایمیل و ۱۵۰ میلیون ویدئو در فضای چند رسانه‌ای جهان ارسال می‌شود و تمامی خدمات در شبکه‌های اجتماعی در تعامل هستند. به همین دلیل برای سیاستگذاری در زمینه این تعاملات که موضوع مشترک آن نیز انسان است، نیازمند ارائه ایده‌های مشترک با مرکز ملی فضای مجازی هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم بازنگری در رشته‌های دانشگاهی قدیمی و نیز ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی بر مبنای تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و گفت: باز مهندسی رشته‌های دانشگاهی، نیازمند همکاری دو شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی و نیز همکاری وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و مراکز پژوهشی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه شاهد میرایی برخی رشته‌ها و مشاغل به دلیل وقوع تحولات فضای مجازی هستیم، افزود: این حوزه نیازمند سیاستگذاری، برنامه ریزی و رصد و پایش است و به این دلیل کمیته‌ای مشترک میان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده است تا در این زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام پذیرد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟