با شکل گیری سامانه جامع گارانتی در حوزه خدمات پس از فروش و گارانتی گوشیهای تلفن همراه مدیریت جدیدی صورت میپذیرد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای طرح ثبت شناسه گوشیهای تلفن همراه ارایه ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش (گارانتی) مناسب برای گوشیهای تلفن همراه بود که این موضوع در آیندهای نزدیک و با محقق شدن سامانه جامع گارانتی به مرحله اجرا میرسد.
حمیدرضا دهقانی نیا گفت: یکی از سامانههای مکمل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال شکل گیری است سامانه جامع گارانتی است و از کالاهای اولویت دار این سامانه نیز گوشیهای تلفن همراه است.
وی ادامه داد: با شکل گیری این سامانه در حوزه خدمات پس از فروش و گارانتی گوشیهای تلفن همراه مدیریت جدیدی صورت میپذیرد و از آشفتگی که در این حوزه وجود دارد جلوگیری میشود.
دهقانی نیا افزود: گوشیهای تلفن همراه که از مبادی قانونی به کشور وارد میشود باید گارانتی ۱۸ ماهه داشته باشد و الزاما به مشتریان تا ۱۸ ماه پس از خرید خدمات پس از فروش ارایه شود.
وی تصریح کرد: سامانه جامع گارانتی پس از شکل گیری به سامانه جامع تجارت و همچنین سامانه همتا متصل میشود و به این ترتیب مشخص میشود که تلفن همراه ازجانب چه کسی به کشور وارد شده و مسئولیت ارایه خدمات پس از فروش به عهده کدام شخصیت حقوقی است.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: به این ترتیب استفاده مصرف کننده از گارانتی و خدمات پس از فروش تسهیل میشود و همانطور که پیشتر امکان استعلام اصالت گوشی تلفن همراه فراهم شده بود این بار استعلام اصالت گارانتی و خدمات پس از فروش هم فراهم میشود و مشتری میتواند با خیالی آسوده گوشی تلفن همراه را خریداری کند.
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده مقرر شده است که سامانه جامع گارانتی تا پایان سال با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شود و امید میرود که این مهم در زمانبندی از پیش تعیین شده محقق شود.