یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»؛

سه‌شنبه هفته گذشته، نمایندگان مجلس از «طرح افزایش قیمت بنزین» مطلع شدند/ لاریجانی جزئیات طرح را به نمایندگان گفت، اما زمان اجرای آن را اعلام نکرد

یک منبع آگاه در این خصوص به «تابناک» گفت: سه شنبه هفته گذشته (دو روز پیش از آنکه تصمیم گیری سران قوا برای اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین عملیاتی و آغاز شود) علی لاریجانی، رئیس مجلس طی سخنانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آنها را در جریان نهایی شدن تصمیم گیری برای آغاز سهمیه بندی بنزین و قیمت های جدید قرار داده است...
کد خبر: ۹۳۸۵۷۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 20 November 2019
|
25392 بازدید
|

پس از آنکه از ساعت صفر روز جمعه ۲۴ آبان ماه با رأی شورای عالی اقتصادی سران سه قوه و همچنین تصمیم شورای عالی امنیت ملی مقرر شد، بنزین سهمیه بندی شده و هر خودرو بعد از این دارای ماهانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای با نرخ ۱۵۰۰ تومان باشد و بقیه نیاز خود را با نرخ لیتری ۳۰۰۰ تومان تامین کند، بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این تصمیم انتقاد کردند.

به گزارش «تابناک»؛ حتی برخی نمایندگان به دنبال این تصمیم از ارائه طرح‌های دوفوریتی و سه فوریتی برای اصلاح قیمت بنزین و همچنین بازگشت آن به قیمت قبل از تصمیم گیری و اقدام برای سهمیه بندی خبر دادند و البته تعدادی هم پس از حمایت رهبری از تصمیم سران سه قوه تصمیم به استعفاء گرفتند.

نمایندگانی که با سهمیه بندی بنزین مخالفت کردند؛ هرچند خود پیش از این مجوز گرانی بنزین را صادر کرده بود، با اعتراضات شدیدی که به تصمیم سران سه قوه کردند، آب به آسیاب دشمن ریخته و انتظارات زیادی را برای بازگشت قیمت‌ها به قبل از تصمیم برای سهمیه بندی ایجاد کردند.

نمایندگان مجلس سه‌شنبه هفته گذشته از «طرح افزایش قیمت بنزین» مطلع شدند/ لاریجانی جزئیات طرح را به نمایندگان گفت، اما زمان اجرای آن را اعلام نکرد

جالب تر اینکه بسیاری از آنان از چنین تصمیمی ابراز بی اطلاعی می کردند که البته در همان زمان هم بسیاری این اقدام و موضع گیری آنها در آستانه انتخابات مجلس یازدهم را نوعی شانتاژ و اقدام پوپولیستی خواندند، چون اعتقاد داشتند حتما این مسأله با نمایندگان مجلس در میان گذاشته شده است. حالا حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده سابق مجلس و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: «نمایندگان از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند.»

او با بیان این که افزایش قیمت بنزین ضرورت داشت گفت: نمایندگان مجلس از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند. حجت الاسلام مصباحی مقدم، با اشاره به این که قیمت بنزین چند سالی ثابت مانده بود، ولی تورم شتابان پیش می‌رفت، اظهار کرد: باید متناسب با افزایش تورم، قیمت بنزین هم اصلاح می‌شد. زیرا پایین بودن قیمت بنزین موجب مصرف زیاد بنزین، ایجاد آلودگی و ترافیک می‌شد.

در همین راستا، خبرنگار «تابناک» به اطلاعات جدیدی از این مسأله دست یافته است؛ اطلاعاتی که نشان می دهد، بر خلاف اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس و مواضع تندی که آنها در قبال سهمیه بندی اتخاذ کردند، آنها پیش از آغاز این طرح در جریان تصمیم گیری نهایی برای سهمیه بندی بنزین قرار گرفته اند.

یک منبع آگاه در این خصوص به «تابناک» گفته که سه شنبه هفته گذشته، یعنی دو روز پیش آنکه تصمیم گیری سران قوا برای اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین عملیاتی و آغاز شود، «علی لاریجانی» رئیس مجلس طی سخنانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آنها را در جریان نهایی شدن تصمیم گیری برای آغاز سهمیه بندی بنزین و قیمت های جدید قرار داده است.

این منبع آگاه البته تأکید کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات طرح سهمیه بندی بنزین به روش فعلی با نمایندگان سخن گفته، ولی به واسطه اینکه قرار بوده این تصمیم بدون هیچ گونه حاشیه ای اجرا شود و به مانند دفعه قبل که تصمیم برای این اقدام نهایی شده بود، اما با لو رفتن آن مشکلات زیادی برای مردم و جامعه ایجاد شد، زمان اجرایی شدن این تصمیم را به نمایندگان اعلام نکرده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰۹
خنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اصلا لزومي هم نيست نمايندگان در جريان باشند ، مگه وقتي شنيدند چيكار كردن ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تا جایی که من میدونم یه طرح سه فوریتی برای بازگشت قیمت بنزین دادن که از دستور کار خارج شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چرا اقتصاد مقاومتی اجرا نشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وقتی شنیدن رفتن طلا خریدن تا از افزایش حدود ۷ درصدیش تا یکشنبه سود ببرند. همه دعوا برای نماینده شدن به خاطر رانت اطلاعاتیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اختیار دارید! به نزدیکان برای سودجویی اطلاع دادند! چون من هم شنیدم که دلار هزارتومان گران تر خواهد شد! ولی گفتم شایعه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
نمایندگانی که تنها به فکر خود و خانواده و اقوام خود هستند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
در دولت قبل هدفمندی یارانه ها اجرا شد از دماغ یک نفر خون نیامد. با اینکه اون طرح در تاریخ ایران بی سابقه بود و برای اولین بار اجرا می شد. باید دید مشکل کار کجاست. و چه کسانی از ناامن شدن کشور در این زمانی که دستگاه قضاء در حال محاکمه مفسدان اقتصادی است سود می برند.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
احتمالا وقتی نمایندگان فهمیدند سریعا به خانواده و دوستان و اقوام اطلاع دادند
تا باک ماشین ها و دبه ها و کوزه ها و دیگها و سطل ها و آفتابه ها را پر کنند از بنزین هزار تومانی !؟
واقعا آیا این همان مجلسی است که قرار بود در راس امور باشد ؟؟؟
آیا ادامه کار چنین مجلسی جز اتلاف وقت و اعصاب و پول مردم گرفتار نتیجه دیگری دارد ؟
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
خواصشون خبر داشتن و قطعا بهره کافی بردن. یکی از دوستان من که سِمَت بسیاااار پایینی توی شرکت نفت داره یکی دو روز قبل گرانی‌بهم گفت برو باکتو پر کن گرون میشه. گفتم شایعه اس ولی با یه باک کجا رو میگیرم. بعد دیدم راست میگفت. خودش به بهانه کار ساخت ساز‌ رفت یک تانکر ۱۰۰۰ لیتری پر کرد گذاشت گوشه حیاط. کارشو تایید نمیکنم ولی باید در مورد داشتن اطلاعات همه یکسان باشن وگرنه رانت ایجاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
از استفعای صادقی چه خبر ؟
احتمالا او هم چون روحانی ریل عوض کرد !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
سلام : ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، سالانه ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال را برای یارانه انرژی هزینه می‌کند و از این نظر رتبه اول جهان را دارد ! در همین حال کشور چین با یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت سالانه ۴۴ میلیارد دلار بابت یارانه انرژی هزینه می‌کند! یعنی ۱۹ برابر ما جمعیت دارد ولی ۲۵ میلیارد دلار کمتر از ایران برای یارانه انرژی هزینه می‌کند! تعجب‌آور که چه عرض شود؟ تاسف‌آور نیست؟!
- این ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال هزینه می‌شود، یعنی از جیب همه ملت بیرون می‌رود، چه مصرف‌کنندگان بنزین و چه کسانی که بنزین مصرف نمی‌کنند! ضمن آنکه افراد عادی یعنی توده‌های عظیم مردم، در مقایسه با صاحبان ثروت، میزان مصرف بسیار کمتری دارند. این نکته گفتنی است که مطابق آمار موجود ۵۰ درصد یارانه انرژی را ۳ دهک ثروتمند جامعه ایران مصرف می‌کنند.
- به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۷، بودجه عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان بود و در همان سال ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه انرژی هزینه شده بود. یعنی ۲۰ برابر بودجه عمرانی کشور که باید صرف آبادانی و عمران می‌شد، برای یارانه انرژی مصرف شده است!
- میزان مصرف بنزین در ایران دو برابر میانگین جهانی آن است.
- روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، چرا که بهای آن در کشورهای همسایه چند برابر قیمت بنزین در ایران است( به نقل از روزنامه کیهان مورخ 27/8/98). نرخ هر لیتر بنزین در عربستان ۶۲۰۰ تومان، در امارات ۶۴۰۰ تومان، در افغانستان، ۷ هزار تومان، پاکستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۳۲۰۰ تومان و در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند هلند و سوئد ۲۰ هزار تومان و در ترکمنستان حدود ۵ هزار تومان به پول ما فروخته می‌شود.
بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی بنا به هردلیلی اگر سهمیه بندی و قیمت بنزین و فرآوردهای سوختی افزایش نیابد،معضل ترافیک پیچیده تر،آلودگی هوا و مرگ و میرناشی از آن بیشتر وبیشتر،قاچاق سوخت بیشتر ،مصرف بی رویه سوخت و بنزین وحشتناکتر می گردد منتهی در قبال افزایش قیمت سوخت دستمزد حقوق بگیران نیز برای ارتقای قدرت خرید آنان قطعاًبایدافزایش یابد.در ادامه باید افزود که حذف فروش نفت خام ازبودجه کشور جلوگیری از رانت، دلالی و ثروت های باد آورده افراد خاص ،قانونی کهراه حل کلیدی و اساسی است و اکثر کشور ها پیشرفته و غیر متکی به نفت اجرامی کنند و درایران هم باید ان شاءالله اجراءگردد مالیات بر سرمایه ازجمله مسکن،طلا،ارز خودرو است و موردی که متاسفانه در رده های بالای کشور بعلت نفوذ بعضی ها روی خوش نشان داده نشد مالیات بر سپرده های بانکی بالای افراداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چیه این متن رو هرجا میرسی کپی پیس میکنی که چی... خیلی میفهمی یا خیلی خودشیرینی
نفست از جای گرم بلند میشه، هنوز گشنگی نچشیده ای....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
از همون استناد به كيهان معلوم شد جزو كدوم دسته اي
ممنون ،
از اين تحليلهاي آبكي هر روز صدا سيما انجام ميده ، شما لازم نيست ديگه تكرارشون كني
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
یه حمله از مادر عروس واقعا زیبا بود حالشو بردیم تو دیگه کی هستی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
لطفا نظر کارشناس را در مقاله بنویسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ای کاش این عدد صرفه خودرو با کیفیت و هیبریدی می شد نه خودرو پر مصرف .زیرساخت درست می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حالا جدا از درست یا غلط بودن این آمارها و استدلال ها، توصیه می کنم اگر می خواهید سخنانتان روی خواننده تأثیری داشته باشد، از کیهان چیزی نقل نکنید. حالا خود دانید و ضریب هوشی تان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ناشناس محترم شما که خیلی از حساب کتاب سر در میاری چرا فقط قیمت بنزین رو‌ با بقیه جاها مقایسه میکنی؟!!! آمار سی میلیون لیتر در روز کار آدمهای معمولی نیست حتما از ما بهترون میفروشند .بعدشم کجای دنیا بدترین ماشین ها رو به بالاترین قیمت میفروشند و...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی درآمد و هزینه مردم باید با هم متناسب باشهوگرنه مشکلات اساسی ایجاد میشه. نمیشه از یه طرف هزینه را بالا برد و از طرف دیگه درآمد را کم کرد یا در بدترین حالت ثابت نگه داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
شما تا به حال چین رفته ای؟
خودروهاشون رو دیده ای؟
انواع خودرو مدل بالا و هیبریدی وجود داره
خودروهای تولید خودشون هم هست که با کیفیته و هیچ کدامشون قد پراید و پرشیای ما مصرف نداره!!!!. البته همه کشورهای دنیا خودروهای خوب و کم مصرف سوار می شوند جز ما!
عربستان و امارات و ...حقوق کارگرشون چنده؟ وسایل حمل و نقل عمومی شون چطوره؟....
قیاس مع الفارغ نفرمایید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
این همه آسمون ریمون بافتی ولی توجه نکردی که در ایران وقتی یارانه ای کم یا حذف میشه پولش به جیب مردم و حتی قشر پایین جامعه نمیره. واسه همین همه ناراضی هستن. فقیر و غنی
d;d
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
برادر عزیر کسی منکر کسی مخالف هدفمندکردن قیمت سوخت و حتی افزایش قیمت آن نیست. به شرطی که این افزایش قیمت صرف رفاه مردم کشور خودمان شود نه .... این همه افزایش قیمت دخایر کشور و از جمله همین سوخت تاکنون چه تاثیری بر زندگی مردم داشته جز فشار بیشتر و بدبختی بیشتر. اگر مردم اطمینان داشتند به مسولان مختلف و جورواجور کشور مشکلی نبود ولی متاسفانه این اطمینان در اغلب مردم سلب شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
سوال مهم
1. باقیمت 3تومن به همون دلیل که گفتین قاچاق میشه الان دیگه نمیشه؟
قاچاقچیان محترم چون سودشون کمترشده منصرف میشن؟ تفاوت 9تومن هرلیترکمه؟
ممنون که کمرقاچاقچیارو شکستین وانگیزه روازشون گرفتین اصولا کیاقاچاق میکنن؟ بیاین شفاف سازی کنین
ظرفو با نیسان دم مرز میگیرین اسمشو میزارین قاچاقی.... گنده هاشون کیان؟ اونوخت
منت سرملت نزارید سوخت خارج فلان قدره ریالو نابود کردید رفت محبت کنید حقوق معلم وکارمند و..به یورو باهمون نرخ کشوری که بنزینشو حساب میکنید محاسبه کنیدوبدین نرخ سوختو ازاد کنید اصلا.منت سرمردم نزارید....
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
آقا جان به جای اینکه از حلقوم پولدار بکشن بیرون ،جلوی دزدیها و اختلاسها رو بگیرندهمین 62هزار میلیارد تومنی که میفرمایین خرج عمران شده است، شرط میبندم نصف بیشترش دزدیده شده است،
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
شما و امثال شما بصورت عمدی اعداد رو دستچین اعلام می‌کنید چون اگر غیر از این بود باید حداقل دستمزد رو هم در کشورهایی که نام بردی اعلام کنی مثلا یارانه در عربستان حدودا ماهی نُه میلیون تومان هست ولی اینجا چهههههل هزار تومنه و حداقل حقوق در اون کشورها هزاروصد یورو هست یعنی حدود پانزده میلیون تومان که در ایران یک‌میلیون و خورده‌ای یعنی یکدهم!!!ضمنا قیمت ماشین رو هم بفرمایید که همه‌جای دنیا یکسوم ایرانه
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بنده خدا الان برو چین بگو وام میخوام میلیاردها تومن وام بهت میدن با درصد صفر ونیم درصد تا شروع راه اندازی کارت هم ازت بازپرداخت نمیخوان.مسکن وطلا وارز تو همه ی دنیا کالای سرمایه ای حساب میشه طرفی که کار داره که نمیتونه هی پول اضافشو باهاش کار راه بیندازه میدونی هر کاری چقدر حرص وجوش داره نشستی واسه خودت یه چیزی فکر کردی هیچی هم از اقتصاد نمیدونی اون 69 میلیارد هم در صورتیکه شما بخوای کشور رو بدون منابع سوختی حساب کنی .ما باید خودمون رو با عربستان وعراق مقایسه کنیم نه المان وچین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ضمنا نهادهای که هزاران میلیارد تومن باید مالیات بدن نمیدن دولت هم حداکثر فشار رو رو مردم گذاشته بزودی اثرات وحشتناک بالا بردن بی حساب وکتاب مالیات رو هم قشر 28 میلیون خانوار حس خواهند کرد.حالا هی بنویس مالیات مالیات مالیات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
به فرص که همه اینا درست باشه. ایران چقدر ذخیره نفت داره؟چرا نمیتونه نفت بفروشه و بودجه تامین کنه؟ تا چند سال بعد بازار نفت کاهشی میشه و طی دهه های بعد بخاطر توسعه انرژی های پاک بشدت افت میکنه و اونها که نفروختن باید بقیش و ترشی بندازن. که اگر مشکل فروش نفت نداشتیم تورم کاهش ارزش پول ملی و هزینه های سربار و ... رو نداشتیم .اونوقت هندونه رو یکی دیگه میخوره یکی .دیگه باید لرزش و بکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
جناب ناشناس
این مواردی که نوشتید کاملا متین
اما چندتا سوال تو ذهن بنده اومد
اول اینکه ایا چین هم مثل مسئولین ما از محل یارانه ها و درآمد متعلق به مردم ازکیسه خلیفه بذل و بخشش
میکنه و ادمهای دیگه رو سیر میکنه ؟؟
ایا شما مطمئنی که ای یارانه ای که حالا پرداخت نمیشه واقعا تو مملکت خودمون خرج میشه و صرف آبادانی و پیشرفت مملکت خودمون میشه ؟؟
سوم اینکه شما هزینه ها رو تماما به دلار حساب کن ولی حقوق رو هم همینطور کجای دنیا دیدی که یه کارگر در ماه 164دلار حقوق بگیره ؟؟ این یعنی هر ساعت کمتر از یک دلار و حالا همون کارگر باید هزینه هاش رو با قیمت و هزینه های کسی که حداقل در هر ساعت داره 15 ا 20دلار حقوق میگیره سنجیده بشه و پرداخت کنه
من و شما نهایتا چند لیتر میتونیم قاچاق کنیم ؟؟ 100لیتر در روز بیشتر میشه ؟؟ بابا یارو با تانکر 30هزار لیتری میبره اونور آب از آب تکون نمیخوره . حتما جنابعالی میرمایید ائونم کار ماهاست ؟؟؟
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
مردم مغزشون از این حرفها پره و فقط شما نیستی که این رو میدونی. مساله اینجاست که مردم در طول این چند دهه ی اخیر فهمیدند که حکومت ما علاوه بر ناکارامدی تا جایی که بتونه سعی میکنه سهم اونها از منابع زیرزمینی و ملی بخوره و پول مردم رو برای کارهایی خرج میکنه که سودی برای مردم و کشور نداره. در نتیجه اعتمادی به سیستم ندارند و ترجیح میدن بخش ناچیزی از حقشون در در قالب همین یارانه ها بگیرند . وگرنه همه میدونیم در یک کشور سالم و بدون فساد همه باید کار کنند و مبلغی رو بعنوان مالیات پرداخت کنند تا خرج دولت و ارتش و برنامه های اجتماعی بشه و درآمدهای ملی مثل همین صادات نفت و گاز و بسیاری اقلام دیگه که ماشالله کشور ما فراوان داره باید صرف توسعه کشور بشه. اگر این کارها میشد الان ایران باید لااقل در حد کره جنوبی بود. ولی شما ببینید ما حتی نتونستیم مثل عربستان باشیم که فساد و بریز بپاش خاندان سلطنتیش زبانزد خاص و عامه ولی مردمش‌در رفاه هستند و وضعشون از خیلی از اروپایی ها هم بهتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وقتی بجای تویوتا کرولا یا تویوتا یاریس ، پراید و پژو با تکنولوژی چهل سال پیش بهت میدن توقع داری سرانه مصزف انرژی چی باشه، من روسیه بودم و تاکسی هاشون برای ما ماشین لوکس حساب میشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اول: کاش نام خودتان را می نوشتید.
دوم: من وقتی نوشته شما را می خواندم فکر کردم مقابل تلویزیون نشسته ام و یکی از مسئولین کشور مشغول سخنرانی هستند.
سوم: دوست عزیز شما که این اعداد و ارقام را با دقت تمام نوشته اید چرا زحمت نمی کشید میزان حقوق ( یا بهتر است بگویم متوسط حقوق دریافتی ) در همین کشورهایی که شما نام بردید را هم می نوشتید. به عنوان مثال آیا در عربستان که بنزین لیتری 6200 تومان است و یا در امارات که بنزین لیتری 6400 تومان است حقوق یک کارمند با مدرک فوق لیسانس هم در هر ماه در حدود سه میلیون تومان است ؟!!!!!!!! آیا در همین کشور ها قیمت یک خود رو (خودرو که چه عرض کنم لگن ارابه مرگ) هم 50 میلیون تومان است؟!!!!! دوست عزیز لطفاً وقتی مقایسه می کنید همه چیز را مقایسه کنید. آیا قبول ندارید که مردم ایران در حالی که روی دریایی از نفت و گاز نشسته اند از نظر متوسط در آمد و سایر شاخص های زندگی در رتبه های بسیار بسیار پائینی قرار دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
داداش چشم بسته غیب گویی کردی
یان نرخ بنزین کشورهای دیگر را با دلاری چند حساب کردی؟
دلار احمدی نژادی یا دلار جهانگیری یا دلار خاوری یا دلار همتی یا دلار سیفی یا دلار حبابی؟
عزیز نرخ دلار بیار روی 70 ریال چهل سال قبل، بعد ببین ایرانی برای خودروی بی کیفیت و پرمصرف لیتری چند پرداخت می کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دانشمند!!!!!!! تو چین پراید و پژوی 405 با صدی 13 درصد مصرف سوخت رو به هفت برابر قیمت جهانی به مردم به زور می فروشند؟؟؟

قیمت و کیفیت خودروها رو جهانی کنند و ورود خودرو با کیفیت و کم مصرف و ارزان را ازاد کنند انوقت قیمت بنزین رو جهانی کنند و کل این یارانه رو هم برن خرج خود دولت و یا هر جا میخوان بکنند (که ای کاش ریالی از ان خرج مردم می شد).

عقل سلیم جان!!! نمیشه هم خر خواست هم خرما. هم خودرو پرمصرف از رده خارج شده را با قیمت چند برابر به مردم غالب کرد و هم از افزایش مصرف سوخت و یارانه بنزین نالید و توی سر مردم زد.

زورتان به 80 میلیون میرسه ولی به دو تا شرکت خودروساز نمیرسه.

واسه همین تمام این توجیهات غیرمنطقی و بی فایده و بی اساس هست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
در جواب ناشناس ساعت15:36با این وضعیت تورم و بی ارزش شدن پول ایران سال اینده قیمت هر لیتر بنزین در اروپا باریال حدود 50000 تومان میشود. حالا باید در ایران هم لیتری 50000 تومان شود. بهتر است افزایش قیمت بنزین با در امد مردم مقایسه شود. یک رفتگر در المان به ریال حدود 40 میلیون تومان حقوق دارد. ولی در ایران چی. کمی بهتر است فکرکنیم بعد اظهار نظر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
فقط قیمت سوخت رو با عربستان و امارات و ترکیه و غیره مقایسه کردی؟
هیچ وقت منطقت سراغ درامد و حقوق و حداقل سطح زندگی تو این کشورها نمیره!!!؟؟

دیگه این توجیهات یک طرفه که ژست عقل کلی هم میگیره و مردم رو کودن و احمق فرض میکنه خریداری نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
شما مثل اینکه تازه وارد ایران شده اید و نمیدانید که حقوق یک کار گر اروپائی 10 برابر کارگر ایرانی میباشد.
اتومیبل اروپائی نصف یک اتومبیل ساخت داخل مصرف میکند. پس خواهش میکنیم این پست های کارشناسانه. برای ما توجیه نکنید.هیچ کس نمیتواند باور کند که
دولت محترم قادر به کنترل مرز ها نمیباشد. از انجائیکه این دولت مایل به انتخاب مجدد برای دور دوم بود بنابراین مصوبه های مجلس را برای هدفمندی یارانه ها
اجرا نکرد و الان تاوان آن را باید مردم شریف ایران به
به پردازد. چنانچه فقط 3 دهک پائئین جامعه یارانه دریافت میکردنند و یارانه آن ها به موازات افزایش نرخ تورم اضافه میشداینمشکل پیش نمیامد. خود اینجانب از دریافت یارانه انصراف داده ام و اضافه میکنم که
چنانچه بستر اعتراضا ت ارام وجود داشت مردم شریف و فهیم ایران در آن شرکت میکردنند.
جلیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حالا اون ۶۹ میلیارد تومن میره توی جیب مردم یا میره واسه یمن و عراق و فلسطین؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
من فکر می کنم شما یا چیزی استفاده می کنی و یا در ارتباط هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دروغ کذبه.آمارهای شما کاملا غلط و سفارشیه..هیچکس نمیتونه با این اخبار و آمار غلط،بی تدبیری دولت در زمامداری امور مخصوصا جریانات بنزین رو‌پنهان کنه...چه کار مستقیم روحانی باشه چه نباشه یک عمل کاملا غلط و غیرمهندسیه...و شک نکنید سه برابر شدن قیمت بنزین بدون در نظر گرفتن سطح رفاهی عامه مردم تبعات بسیار شدیدی خواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حرف مفت میزنی. کل مصرف انرژی ایران رو با یارانه انرژی چین مقایسه میکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
یه دوستی که خودشون ساکن کانادا هستن میگفتن یه کارمند ساده در کانادا بابت هر ساعت کار ۱۱۰ دلار کانادا دستمزد دریافت میکنه روزانه ۸ ساعت یعنی ۸۸۰ دلار و ماهانه ۲۶۴۰۰دلار که حدود ۴۵۰۰ دلار ماهانه بابت بیمه اجتماعی کسر میشه .نکته جالب اینکه میگفت در پایان سال حسابرسی میشه اگه شما درامد تون کفاف عزینه هاتون نده در پایان سال از اون ۴۵۰۰ دلار بیمه ماهانه به شما برمیگردونن به عنوان کمک دولت .حالا با این سطح دستمزد مقایسه کنید قیمت خدمات در کشور کفار یعنی کانادا و کشور خودمون ایران رو و همینطور خدمات سازمان تامین اجتماعی عزیز که دیگه دارویی تو لیستش نمونده و همه رو ازاد کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ببین پرفسور مشکل اینه که زدید به خواب خودتون رو !
مگه یه بار محنود خان هدفمند نکرد یارانه انرژی رو؟ خوب جی
شد؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اونایی که یمان مینویسن گشنگی نچشیدی نمیدونی چیه و فلان و این متنها رو از شکم سیری می نویسی وجدانا به خودت رجوع کن ببین خودت گشنگی چشیدی ؟ وجدانا گفتم
آخه مگه چند نفر گشنگی میچشن که این همه هر کس تا تا خرخره شامشو خورده و آروقشم زده حالا اومده اینترنت گشت زنی فوری مینویسه تو گشنگی نچشیدی که بدونی چیه
بحثم مشکل نیست بحثم اینه که ما حتی نمیدونیم چی مخواهیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دلارو اگه بیارن قیمت ۳۰۰۰ تومان با کشورای دیگه قیمت بنزین درست میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
متناسب با تورم حقوق رو افزایش دادین؟!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
با نظر شما موافقم همچنین با حتی گرانتر شدن سوخت حتی آب که واقعا در کشور ما هدر میرود متاسفانه مشکل عدم اعتماد ملت به دولت است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
افزایش حقوق خودش باعث تورم میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حقوق از ان زمان سه برابر شده ولی بنزین همان طور مانده بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تورم نمنه دیر... ما با اقتصاد جهان پیش می ریم.
حمیدخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وقتی نماینده ها داخل آدم حساب نمی شوند وای به حال مردم یک لا قبا !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چناچه نمایندگان منتخب مردم قادر نباشند از حقوق ما دفاع بکنند پس انتخابات به دردی میخورد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
من نبودم دستم بود، تقسیر آستینم بود ... من هم که صاحب نظر نیستم ...
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
واقعا، منم صاحب نظر نیستم و زیادی بی خبرم.
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
منم کارشناس نیستم ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
متاسفم براي شما با اين طرز فكرت!
وقتي صاحبنظر نيستي حرف چند نفر صاحب نظر را قبول مي كني نه اينكه عوامانه حرفهاي كوچه بازاري بزني
ایرانی فقیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
کاش در راستای اقتصاد مقاومتی مجلس کلاً تعطیل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
آره واقعآ ؛ میدونید چقدر از هزینه بیت المال صرفه جویی میشه
یک بدبخت فلک زده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خدایی داره درست میگه
یه همچین مجلسی به چه دردی میخوره؟؟
ما نه مجلس میخوایم نه هزینه هاش
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
گل گفتییی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
زمان اجرای یک طرح از خود طرح اهمیت بیشتری دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اقای مصباحی مقدم
مگر شما ۶ ساله خواب بودید که تورم داریم ولی تغییر قیمت ارز و بنزین نداریم .
شما برای چه انجا نشسته اید مگر شما وظیفه رصد اوضاع اقتصادی کشور و حتی جهان را نباید داشته باشید . اگر از ابتدا این کار را میکردید این اتفاقات نمی افتاد . چه کسانی بی گناه و یا با گناه در این اتفاقات از بین رفتند و چه کسبه هایی که به خاک سیاه نشستند . شما و افراد مثل شما در گرفتن یک تصمیم حتی کوچک که باعث صدمه به مملکت شود مسءول هستید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
مطمئنم از این خبرم هنوز مطلع نیستن
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟